قابلیت تصویر در تصویر به مرورگر گوگل کروم اندروید می‌آید

قابلیت تصویر در تصویر بعد از افزوده شدن به چند نرم افزار اندرویدی محبوب، سرانجام به محبوب‌ترین مرورگر اندروید نیز راه پیدا خواهد کرد. گوگل توسعه ویژگی تصویر در تصویر را برای نسخه موبایل مرورگر خود در دستور کار قرار داده است.

قابلیت تصویر در تصویر مدت‌ها است به برخی اپلیکیشن‌های اندرویدی محبوب همچون یوتیوب، وی ال سی پلیر، گوگل پلی موویز، گوگل دو و گوگل مپس اضافه شده است. اگرچه این قابلیت در نسخه دسکتاپ مرورگر گوگل کروم در دسترس است، اما امکان استفاده از آن در مرورگر کروم برای اندروید وجود ندارد. گفته می‌شود قابلیت تصویر در تصویر به زودی به گوگل کروم اندرویدی نیز اضافه خواهد شد. به این ترتیب کاربر خواهد توانست حین گشت و گذار در وب داخل این مرورگر، از طریق دیگر اپلیکیشن‌ها به اجرای ویدیو پرداخته و آن را تماشا کند.

تیم Chromium گوگل مشغول توسعه قابلیت تصویر در تصویر برای گوگل کروم اندروید است. در بخش فلگ این ویژگی را هم‌اکنون نیز می‌توان مشاهده کرد و امکان فعال‌سازی آن وجود دارد، اما این قابلیت در گوگل کروم برای اندروید هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است.

قابلیت تصویر در تصویر

فعال‌سازی قابلیت تصویر در تصویر گوگل کروم اندروید

نکته مهم اینجاست که به منظور استفاده از نسخه بتای این قابلیت باید Chrome Canary را دانلود و نصب کنید. به عبارتی این ویژگی در حال حاضر در مرورگر کروم اندروید عادی در دسترس نیست. در ادامه به منظور فعال کردن ویژگی تصویر در تصویر نسخه اندرویدی مرورگر وب گوگل، chrome://flags را در نوار آدرس مرورگر گوشی یا تبلت خود وارد کرده و سپس عبارت Picture را جستجو کنید. بعد از یافتن، آن را روی حالت Enabled بگذارید. مرورگر را بسته و مجددا اجرا کنید.

در حالت حاضر قابلیت تصویر در تصویر گوگل کروم اندروید باگ‌های فراوانی دارد، به همین دلیل عملا امکان استفاده از آن میسر نیست.