جدیدترین آپدیت موزیلا فایرفاکس

جدیدترین آپدیت موزیلا فایرفاکس برای اندروید و دسکتاپ را سریعا دریافت کنید!

جدیدترین آپدیت موزیلا فایرفاکس برای اندروید و همچنین نسخه دسکتاپ این مرورگر با هدف برطرف کردن یک باگ امنیتی مهم منتشر شد. به همه کاربران توصیه شده جدیدترین نسخه مرورگر فایرفاکس را سریعا دریافت کنند.

شرکت موزیلا با هدف رفع یک باگ امنیتی مهم، جدیدترین آپدیت موزیلا فایرفاکس را منتشر کرد. این مشکل زیرو دی (Zero Day) یا روز صفر بوده است. این نوع آسیب‌پذیری به مشکلات امنیتی اشاره می‌کند که در زمان طراحی از چشم توسعه‌دهنده مخفی باقی مانده است و اکنون هکرها می‌توانند از طریق حفره‌های موجود، به دور از چشم توسعه‌دهنده، به برنامه نفوذ کنند. در صورت عدم دریافت جدیدترین آپدیت موزیلا فایرفاکس در معرض خطر افشای داده مرورگر موبایل خود قرار دارید.

هدف توسعه جدیدترین آپدیت موزیلا فایرفاکس

ایراد امنیتی اصلی مرورگر فایرفاکس اندروید Type Confusion بوده است. این باگ در زمان رندر شدن کدهای جاوااسکریپت در مرورگر، سبب بروز مشکل شده و به کرش کردن مرورگر همراه با افشای یک سری اطلاعات منجر می‌شود. این مشکل برای اولین مرتبه توسط یکی از محققان Google Project Zero و همچنین یکی از کارمندان Coinbase Security کشف شد. علاوه بر آن‌ها، گفته می‌شود تا امروز تعدادی حمله به کاربران دستگاه‌های اندرویدی دارای مرورگر فایرفاکس با بهره گرفتن از این رخنه امنیتی صورت گرفته است.

متاسفانه مشکل یاد شده در نسخه دسکتاپ نیز وجود دارد، به همین دلیل تمامی کاربران مرورگر وب شرکت موزیلا باید هرچه زودتر جدیدترین آپدیت موزیلا فایرفاکس را دریافت کنند. برای آپدیت نسخه اندرویدی می‌توانید از طریق Google Play Store اقدام کنید. امکان دریافت آن از طریق وب سایت APK Mirror نیز وجود دارد.

گفتنی است شرکت موزیلا چندی پیش اعلام کرد به زودی، چندین ابزار امنیتی جدید برای مرورگر وب خود منتشر خواهد کرد. به لطف آن‌ها امکان ردیابی فعالیت‌های کاربران در دنیای مجازی سلب شده و افزونه‌ها و وب سایت‌های مختلف دیگر قادر به سواستفاده از منایع سیستم کامپیوتری و گوشی هوشمند کاربران برای استخراج پول‌های دیجیتال نخواهند بود. موزیلا این ویژگی‌های امنیتی جدید را در همکاری با شرکت Disconnect توسعه داده است.