تکنولوژی شارژ سریع ویوو

تکنولوژی شارژ سریع ویوو با نام Super FlashCharge دارای توان 120 وات است!

جدیدترین تکنولوژی شارژ سریع ویوو معرفی شد. این فناوری کوئیک شارژ Super FlashCharge نام داشته و به لطف بهره بردن از توان 120 وات قادر است یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی را طی 13 دقیقه از صفر تا 100 درصد شارژ کند!

رقابت در زمینه فناوری شارژ سریع روز به روز بیشتر می‌شود. گوشی‌سازان برای به خاک مالیدن بینی رقیبان خود، به صورت چند پله‌ای در تکنولوژی‌های کوئیک شارژ جهش می‌کنند. بعد از معرفی فناوری شارژ سریع 30 واتی وان پلاس، 40 واتی هواوی و 100 واتی شیائومی، نوبت به فناوری بسیار اعجاب‌آورتری رسید!

جدیدترین تکنولوژی شارژ سریع ویوو

پیشتر، بهترین تکنولوژی شارژ سریع ویوو تا امروز SuperVOOC Flash Charge نام داشت و دارای توان 50 وات بود. این فناوری در گوشی اوپو فایند ایکس به کار رفته است. اما گوشی‌ساز چینی نام برده با چند پله جهش، یک تکنولوژی شارژ سریع 120 واتی خلق کرد.

تکنولوژی شارژ سریع ویوو

بر اساس ادعای سازنده، با استفاده از فناوری Super FlashCharge می‌توان یک باتری 4 هزار میلی‌‌آمپر ساعتی را طی پنج دقیقه از صفر تا 50 درصد شارژ کرد. شارژ صفر تا 100 درصد یک باتری به این بزرگی، به لطف تکنولوژی شارژ سریع ویوو تنها به سیزده دقیقه زمان نیاز دارد!

تکنولوژی شارژ سریع ویوو حقیقتا باورنکردنی و انقلابی است، اما به نظر ما، تا زمان آماده شدنش به منظور استفاده در گوشی های هوشمند تجاری، به زمان نیاز است. فناوری‌های شارژ سریع این چنینی معمولا حرارت زیادی تولید می‌کنند، به همین دلیل احتمال آسیب رسیدن به دیگر اجزای سخت افزاری گوشی بسیار بالا است. به عبارتی تنها محدودیت پیش روی گوشی‌سازان، فقط یافتن فناوری‌هایی برای افزایش توان سیستم شارژ گجت‌های الکترونیکی خود نیست و میزان حرارت تولیدی هر راهکار باید بسیار پایین باشد.

سامسونگ به عنوان بزرگترین گوشی‌ساز دنیا نیز در پی دستیابی به اعداد و ارقامی بسیار بالا در حوزه فناوری شارژ سریع است. چندی پیش اعلام شد دو کنترلر انتقال قدرت جدید سامسونگ شارژ سریع 100 واتی را به ارمغان می‌آورند!