شیائومی

شیائومی یک اثر هنری متعلق به ال جی را به سرقت برد!

شیائومی باز هم از چیزی متعلق به شرکتی دیگر بدون اجازه سو استفاده کرد! این شرکت از یک نقاشی سه بعدی خریداری شده توسط ال جی، بدون اجازه در یک تیزر تبلیغاتی خود بهره برده است!

شرکت‌های چینی به کپی برداری از دیگر شرکت‌ها مشهور هستند. این موضوع به زمینه و صنعتی خاص محدود نشده و به طور گسترده در صنایعی همچون اتومبیل‌سازی و ساخت گوشی های هوشمند دیده می‌شود. به عقیده جرمی کلارکسون (Jeremy Clarkson)، نقض کپی رایت هیچ تعریفی در زبان چینی ندارد!

در بازار گوشی های هوشمند، یکی از تخلف‌های صورت گرفته، کپی برداری شرکت شیائومی از سبک طراحی دستگاه‌ها و همچنین استراتژی‌های بازاریابی اپل بوده است. این شرکت به تازگی برای ایجاد یک تیزر تبلیغاتی، بدون اجازه از یک اثر هنری سه بعدی پیتر تارکا (Peter Tarka)، یک نقاش آثار سه بعدی، استفاده کرده است. نکته جالب اینجاست که شرکت ال جی چندی پیش حق استفاده از این اثر هنری را خریداری کرده بود!

با مقایسه اصل اثر و تصویر طراحی شده به دست شیائومی در دو عکس زیر، به تشابه آن‌ها پی خواهید برد. در اثر شیائومی، برخی رمپ‌ها به منظور ایجاد فضا برای قرارگیری محصولات این شرکت حذف شده‌اند، اما تشابه کلی دو عکس نمی‌تواند اتفاقی باشد!

عکس (بالا) سمت راست در وب سایت شیائومی در کشور اسپانیا به کار رفته بود، اما خیلی زود حذف شد. در دو عکس زیر نیز می‌توانید کپی برداری شیائومی از اثری متعلق به یک شرکت دیگر را مشاهده کنید.