قمر مشتری

دانشمندان در قمر مشتری نمک خوراکی کشف کردند

بررسی جدید دانشمندان نشان می‌دهد در قمر مشتری نمک خوراکی وجود دارد. کشف نمک طعام یا کلرید سدیم در قمر اروپای سیاره مشتری دستاورد بزرگی برای دانشمندان حوزه فضا محسوب می‌شود.

دانشمندان حوزه فضا با بررسی قمر اروپای سیاره مشتری توانستند نمک خوراکی یا کلرید سدیم را در سطح آن شناسایی کنند. دانشمندان به دلیل فاصله زیاد زمین با قمر مشتری احتمال وجود چنین موادی در سطح آن را کمی دور از ذهن می‌دانستند. البته مدتی قبل فضاپیماهای Voyager و Galileo که از کنار قمر اروپا سیاره مشتری عبور کرده بودند، تصاویری را به ثبت رساندند که دانشمندان با بررسی آنها توانستند وجود آب شور مایع زیر پوسته یخی آن را شناسایی کنند.

جزئیات کشف نمک در قمر مشتری

قمر مشتری

مدتی قبل فضاپیمای Galileo به کمک طیف‌سنج مادون قرمز، پوسته سیاره را مورد بررسی قرار داد که توانست نمک‌های سولفات منیزیم را کشف کند که به نمک‌های Epsom شباهت زیادی داشت. دانشمندان بر این باور بودند که ترکیبات پوسته این قمر با موادی که در اقیانوس‌ها وجود دارد بسیار شبیه هستند، اما اخیرا رصدخانه W.M.Keck واقع در هاوایی بررسی‌های جدیدی را با طیف‌سنجی بهتر بر روی سطح قمر اروپا سیاره مشتری انجام داد که نتایج حاکی از آن بود که نمک موجود در این قمر به سولفات منیزیم شباهتی ندارد. در همین رابطه مایک براون یکی از مولفان ارشد این تحقیق عنوان کرد تصور ما بر این بود که در بررسی‌های خود نمک کلرید سدیم را مشاهده کنیم، اما این نوع نمک در طیف مادون قرمز شکل خاصی ندارد.

قمر مشتری

کوین هند (Kevin Hand)، یکی از دانشمندان ناسا در آزمایشگاه JPL ناسا نمونه‌ای از نمک اقیانوس زمین را به واسطه اشعه‌ها مورد بررسی قرار داد تا بتواند موادی که در قمر اروپا مشتری وجود دارند را به نوعی شبیه‌سازی کند. وی در این آزمایش رنگ نمک دریا را تغییر داد و در زمان طیف‌سنجی نور زردی را مشاهده کرد. در حالی که بررسی نمونه‌ای از یک منطقه به نام Tara Regio نیز در زمان طیف‌سنجی رنگ زردی را نشان می‌داد. کوین هند در این خصوص عنوان کرد کلرید سدیم مانند جوهر نامرئی در سطح قمر اروپا سیاره مشتری قرار دارد، از این رو نمی‌توان پیش از تابش اشعه‌ها بر روی این قمر وجود آنها را تایید کرد، اما پس از تابش اشعه‌ها شاهد رنگ زرد خواهیم بود. پس از این گزارش تصاویر ثبت شده تلسکوپ هابل تایید کرد که رنگ زرد منطقه Tara Regio به دلیل وجود نمک خوراکی در سطح قمر اروپا ایجاد می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. نمک خوراکی به چ دردی میخوره

  2. خوشی به دلشون ب ما چ

  3. این دیگه نشونه حیات نیست

  4. خب شکرم پیدا کنن حله ، برو بریم