سفر به ماه

12 فضانورد زن برای سفر به ماه کاندید شدند

در ماموریت جدید ناسا به نام آرتمیس برای اولین بار یک فضانورد زن به ماه اعزام می‌شود. این ماموریت در سال 2024 انجام خواهد شد که البته ناسا تاکنون نام این فضانورد را منتشر نکرده است، اما 12 فضانورد زن برای سفر به ماه کاندید شدند.

پروژه جدید ناسا آرتمیس نام دارد که در این سفر یک فضانورد زن برای اولین بار به ماه اعزام خواهد شد. از آنجایی که زمان شروع این ماموریت در سال 2044 اعلام شده است، نام این فضانورد زن مشخص نیست. در همین رابطه جیم برایدنستاین، مدیر ناسا در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد این فضانورد زن باید به صورت کامل مراحل آموزشی را طی کرده و در گذشته تجربه سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی را نیز در کارنامه خود داشته باشد. وی افزود ما قصد داریم شایسته‌ترین کاندید برای ماموریت آرتمیس را انتخاب کنیم.

مشخصات 12 فضانورد زن کاندیدای سفر به ماه

هم‌اکنون در ناسا 26 فضانورد مرد و 12 فضانورد زن شامل پزشک، دانشمند و خلبان نظامی حضور دارند که سن فضانوردان زن بین 40 تا 53 است. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که 12 فضانورد زن کاندیدای سفر به ماه خواهند بود که شایسته‌ترین آنها انتخاب می‌شود. در ادامه با مشخصات این 12 فضانورد زن آشنا می‌شویم.

سرنا آئونو-چنسلور (Serena Auñón-Chancellor)

سرنا آئونو-چنسلور پزشک هوافضا ناسا محسوب می‌شود که در قالب جراح پرواز فعالیت می‌کند. وی حضور 6 ماهه در ایستگاه فضایی بین المللی را در کارنامه خود دارد.

تریسی کالدول دایسون (Tracy Caldwell Dyson)

تریسی کالدول دایسون تاکنون دو بار سفر به ایستگاه فضایی بین المللی را تجربه کرد و دارای مدرک دکترای شیمی است.

جنت اپس (Jeanette Epps)

جنت اپس قبل از اینکه به ناسا بپیوندد به مدت 7 سال به عنوان افسر فنی تجسس در CIA فعالیت داشته است.

کریستینا کوخ (Christina Koch)

کریستینا کوخ چهارمین فضانورد زن این لیست است که یک مهندس بوده و در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور دارد.

نیکول من (Nicole Mann)

نیکول من نیز یک مهندس و خلبان نظامی است که در حال گذراندن آموزش‌های لازم برای حضور در اولین پرواز در کپسول استارلاینر شرکت بوئینگ است.

مگان مک آرتور (Megan McArthur)

مگان مک آرتور در آخرین ماموریت پرواز به سوی تلسکوپ هابل شرکت داشت و حضور 13 روزه‌ در فضا را تجربه کرده و دارای دکترای اقیانوس شناسی است.

سفر به ماه

آن مک کلین (Anne McClain)

آن مک کلین سابقه فعالیت در ارتش را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی فعالیت می‌کند، وی تاکنون 2 راهپیمایی فضایی را نیز تجربه کرده است.

جسیکا میر (Jessica Meir)

جسیکا میر در رشته‌های زیست‌شناسی و زیست‌شناسی دریایی تحصیل کرده و خلبان ماهری محسوب می‌شود. وی در گذشته در شرکت لاکهید مارتین نیز فعالیت داشته است، اما تاکنون سفر به فضا را تجربه نکرده است.

کیت رابینز (Kate Rubins)

کیت رابینز توانست در سال 2016 میلادی 115 روز حضور در ایستگاه فضایی بین المللی را تجربه کند. رابینز یک میکروبیولوژیست است و در خصوص ویروس ابولا نیز تحقیقات متعددی را انجام داده است.

شانون واکر (Shannon Walker)

شانون واکر در سال 2010 میلادی به عنوان مهندس پرواز طی ماموریت فضایی به مدت 163 روز در فضا حضور داشته است.

استفانی ویلسون (Stephanie Wilson)

استفانی ویلسون نیز تاکنون سه بار در سال‌های 2006، 2007 و 2010 میلادی سفر به فضا را تجربه کرده و در مجموع بیش از 42 روز در فضا حضور داشته است. وی مدرک مهندسی هوافضا از دانشگاه تگزاس را در کارنامه خود دارد.

سونیتا ویلیامز (Sunita Williams)

دوازدهمین فضانورد زن نیز سونیتا ویلیامز است که تاکنون دو بار به فضا سفر کرده است. در سال 2006 میلادی در طول سفر به فضا 4 پیاده‌روی فضایی را با موفقیت انجام داد و بیش از 6 ماه نیز در ایستگاه فضایی حضور داشت. وی در سال 2012 نیز سفری 4 ماهه به فضا را تجربه کرده است. وی هم‌اکنون در حال گذراندن مراحل آموزشی سفر با کپسول استارلاینر شرکت بوئینگ به آسمان است. سونیتا ویلیامز قصد دارد برای سومین بار در ایستگاه فضایی بین المللی حضور پیدا کند. وی در مجموع حدود 322 روز در فضا حضور داشته و بالغ بر 50 ساعت پیاده‌روی فضایی را در کارنامه خود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. حقوقشون حتما خوبه

  2. چند نفر میرن از توشون

  3. درود با آرزوى موفقیت
    🙂