کنترل دستگاه اندرویدی با موس و کیبورد

روش کنترل دستگاه اندرویدی با موس و کیبورد کامپیوتر

آیا با روش کنترل دستگاه اندرویدی با موس و کیبورد کامپیوتر آشنا هستید؟ ما در این مقاله قصد داریم روش برقراری این اتصال را با برنامه DeskDock آموزش دهیم.

در صورتی که شما از گوشی یا تبلت به عنوان ابزار کار استفاده می‌کنید، ممکن است به کارگیری انگشتان را جهت وارد کردن ورودی‌ها به عنوان روش نخست ورود اطلاعات، یک اشکال مهم بدانید. آیا استفاده از موس و کیبورد کامپیوتر را در گوشی یا تبلت، مناسب نمی‌دانید؟ در این مقاله قصد داریم روش کنترل دستگاه اندرویدی با موس و کیبورد کامپیوتر را آموزش دهیم.

دانلود برنامه DeskDock برای کنترل اندروید با موس

برای پیگیری این آموزش، باید از برنامه DeskDock استفاده کنید. روش‌های دیگری هم برای برقراری اتصال میان موس کامپیوتر و دستگاه اندرویدی وجود دارد، اما استفاده از DeskDock را می‌توان به عنوان سریع‌ترین، ساده‌ترین و قابل اطمینان‌ترین روش‌ها معرفی کرد؛ این برنامه در دو نسخه رایگان و حرفه‌ای برای دانلود در دسترس قرار دارد.

لینک دانلود: DeskDock

ویژگی های برنامه DeskDock

اینطور که پیداست، برنامه DeskDock به طور کلی دستگاه اندرویدی را به یک مانیتور تبدیل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا موس را حرکت دهید. همانطور که انتظار می‌رود، امکانات بیشتری در نسخه حرفه‌ای این اپلیکیشن وجود دارد، به عنوان مثال، نسخه رایگان برنامه توانایی اشتراک‌گذاری موس را فراهم می‌کند و در صورتی که تصمیم دارید از صفحه کلید لپ‌تاپ بر روی سیستم عامل اندروید استفاده کنید، باید نسخه حرفه‌ای (Pro) را تهیه کنید.

توجه کنید که در صورت داشتن تمایل برای استفاده از برنامه DeskDock، بهتر است نسخه حرفه‌ای را تهیه کنید که ارزش سرمایه‌گذاری دارد، اما با این حال در ابتدا نسخه رایگان را دانلود کرده تا نسبت به عملکرد صحیح آن، اطمینان حاصل کنید. برخی ویژگی‌های نسخه رایگان DeskDock عبارتند از:

  • اشتراک‌گذاری کلیپ بورد؛ شما می‌توانید داده‌ها را بین کامپیوتر و دستگاه اندرویدی به راحتی کپی کنید.
  • پشتیبانی از چند لمس؛ این برنامه میانبرهایی فراهم خواهد کرد که می‌توانند چند لمس را بر روی دستگاه شما شبیه‌سازی کنند، در حقیقت نیازی به لمس کردن گوشی در هنگام فعال بودن برنامه نخواهید داشت.
  • پشتیبانی از چند دستگاه؛ در صورتی که شما دارای چند دستگاه اندرویدی هستید، می‌توانید همه آن‌ها را به صورت همزمان مدیریت کنید.
  • ورودی‌های قابل برنامه‌ریزی موس؛ شما می‌توانید نوع عملکرد کلیک راست و چپ موس را تعیین کنید.

همانطور که گفته شد، نسخه حرفه‌ای برنامه DeskDock می‌تواند قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه کلید را در اختیار شما قرار خواهد دهد، همچنین به شما اجازه می‌دهد تا دراگ کردن و رها کردن، کلیدهای میانبر برای قدرت گوشی، صدا و روشنایی صفحه نمایش را هم تنظیم کنید. بد نیست بدانید که هیچگونه تبلیغاتی در این نسخه از برنامه نمایش داده نخواهد شد.

توجه داشته باشید که در کنار نصب برنامه بر روی گوشی یا تبلت، باید سرور برنامه را هم بر روی کامپیوتر نصب کنید؛ سرور این برنامه در ویندوز، مک و لینوکس در دسترس قرار دارد. برخلاف بعضی از برنامه‌های جایگزین در فروشگاه پلی استور، برنامه DeskDock جهت اجرا به گوشی‌های روت شده نیازی ندارد.

چگونه برنامه DeskDock را نصب کنیم؟

در حال حاضر شما عملکرد و ویژگی‌های DeskDock را شناخته‌اید، بنابراین قصد داریم تا نحوه نصب برنامه و اجرای آن بر روی دستگاه اندرویدی را آموزش دهیم.

راه‌اندازی سرور: Java و USB Debugging

قبل از این که برنامه را بر روی دستگاه خود نصب کنید، ابتدا باید نصب سرور را انجام دهید؛ این مرحله را می‌توان به عنوان پیچیده‌ترین روند راه‌اندازی برنامه معرفی کرد.

اینطور که پیداست، سرور با Java Runtime Environment 1.7 یا بالاتر اجرا می‌شود؛ در صورتی که در رایانه شما وجود نداشته باشد، می‌توانید به وب سایت جاوا مراجعه کرده و دستورالعمل‌های نصب را مشاهده کنید. در ادامه شما باید USB debugging را بر روی گوشی یا تبلت فعال کنید؛ این گزینه در منوی مخفی مربوط به توسعه‌دهندگان قرار دارد و کافی‌ست وارد تنظیمات و بخش About Phone شوید تا 7 بار بر روی گزینه شماره ساخت (Build Number) ضربه بزنید.

هنگامی که فعال شدن حالت مربوط به توسعه‌دهندگان توسط دستگاه به شما اطلاع داده شود، وارد تنظیمات و بخش سیستم شوید، سپس به ترتیب بر روی تنظیمات توسعه‌دهندگان (Developer Options)، بخش Debugging و USB Debugging ضربه بزنید و اطمینان حاصل کنید که گزینه موردنظرتان، فعال است. هنگامی که گزینه تایید (OK) بر روی صفحه نمایش ظاهر شود، آن را انتخاب کنید.

دستگاه خود را متصل کنید

در حال حاضر شما باید دستگاه اندروید خود را با استفاده از یک کابل USB به کامپیوتر وصل کنید؛ امکان استفاده از کابل USB معمولی هم وجود دارد. امیدواریم که با اتصال دستگاه از طریق USB، رایانه به طور خودکار اقدام به نصب درایورهای ADB گوشی کند، اما در صورتی که شانس با شما همراه نباشد، باید آن‌ها را به صورت دستی نصب کنید، همچنین می‌توانید با جستجو در گوگل یا در نهایت برقراری ارتباط با شرکت سازنده گوشی هوشمند، درایورهای صحیح را پیدا کنید. توجه داشته باشید که کاربران مک نیاز به نصب هیچ درایوری ندارند.

شما در قسمت پایانی کار باید نرم افزار سرور برنامه را با استفاده از لینک زیر دانلود کنید؛ توجه داشته باشید که نسخه سازگار با سیستم عامل خود را دریافت کنید. اینطور که پیداست، سرور یک برنامه مستقل است، یعنی لازم نیست هر فایلی را برای استفاده در سیستم نصب کنید. در صورتی که سرور با موفقیت اجرا شود، شما یک نماد جدید در کامپیوتر مشاهده خواهید کرد، همچنین می‌توانید با کلیک راست بر روی برنامه، تنظیمات آن را سفارشی کنید.

لینک دانلود: سرور DeskDock

برنامه اندروید را نصب کنید

شما می‌توانید از لینک‌هایی که در گذشته ارائه شده است برای نصب برنامه اندروید استفاده کنید. در صورتی که سرور به درستی نصب شده باشد، متصل کردن گوشی به کامپیوتر از طریق USB را می‌توان تمام کاری معرفی کرد که باید انجام دهید. توجه داشته باشید که برنامه باید به صورت خودکار سرور را پیدا کرده و اقدام به برقراری اتصال کند، اما در صورتی که برنامه و سرور نتوانند ارتباط را به درستی برقرار کنند، احتمالا درایورهای موردنظر را نصب نکرده‌اید؛ برای رفع این مشکل باید مراحل قبلی را مجددا بررسی کرده و درایورهای ADB را به جای درایورهای MTP اجرا کنید.

تمام کاربرانی که از سیستم عامل اندروید 8 اوریو و نسخه‌های جدیدتر آن استفاده می‌کنند، باید فعال کردن برنامه DeskDock را از طریق تنظیمات و بخش Accessibility، سپس ورود به قسمت Downloaded Services فعال کنید؛ این کار باعث خواهد شد مکان‌نمای موس در بالای سایر برنامه‌ها نمایش داده شود. بد نیست بدانید که سیستم عامل‌های قدیمی نیازی به انجام این مراحل ندارند.

روش های جایگزین برای کنترل اندروید با موس

این امکان وجود دارد که برخی کاربران با برنامه متن باز Synergy آشنا باشند، اما بیشترین قابلیت‌های آن در نسخه‌ای قرار دارد که باید خریداری شود. اینطور که پیداست، شاخه‌های دیگر این برنامه هم در گوشی های روت شده کارآیی دارند، همچنین ممکن است شما کابل OTG را خریداری کرده تا بتوانید از یک صفحه کلید USB معمولی بر روی گوشی هوشمندتان استفاده کنید.

هنگامی که آماده هستید، تمام اتصالات را برقرار کنید، سپس وارد تنظیمات و بخش زبان و ورودی‌ها در بخش سیستم شوید تا دستگاه‌های USB را تنظیم کنید. ما روش کنترل اندروید با موس را از طریق برنامه DeskDock توضیح دادیم و یک جایگزین هم معرفی کردیم؛ امیدواریم شما بتوانید به خوبی سیستم عامل اندروید خود را با موس کنترل کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. جالب بود با لبتابم میشه؟؟؟

  2. برعکسشو بلد نیستین ؟؟؟

  3. حوصله پای کامیوپتر نشتستو ندارم بابا

  4. اینجوری اگه‌باشه که خیلی عالیه