قیمت پژو 301

قیمت پژو 301 در بازار ایران چقدر خواهد بود؟

پژو 301 به زودی روانه بازار خواهد شد اما هنوز قیمت پژو 301 در بازار ایران رسما اعلام نشده؛ بر اساس اظهارات مسئولان ایران خودرو قیمت پژو 301 بیشتر از دنا پلاس خواهد بود.

قیمت پژو 301 در بازار ایران این روزها به بحث داغی تبدیل شده است؛ محصولی که در شرایط عجیب و غریب صنعت خودرو کشور در این برهه از زمان، سرانجام قرار است روانه بازار ایران گردد. همین شرایط عجیب و غریب باعث شده تا گمانه زنی های بسیاری در مورد قیمت پژو 301 مطرح گردد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

خبرها حاکی از آن است که خودروسازان داخلی خواهان افزایش قیمت محصولات خود هستند. هرچند فیاض، مشاور وزیر صنعت در این خصوص عنوان می‌کند به جای افزایش قیمت باید از واژه اصلاح قیمت استفاده کنیم و درخواست خودروسازان مبنی بر اصلاح قیمت نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. البته فیاض در خصوص زمان دقیق افزایش قیمت محصولات خودروسازان جزئیاتی را اعلام نکرد، اما تاکید می‌کند قیمت خدمات زیربنایی، آب، برق، گاز و دستمزد‌ها ابتدای هر ‌سال افزایش می‌یابد و با توجه به این افزایش قیمت‌ها، خودروسازان نیز همانند هر واحد تولیدی دیگری خواستار اصلاح قیمت‌ها و در نظر گرفتن سود منطقی برای محصولات خود هستند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اظهارات خود به نوعی خواسته خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت را منطقی و حق طبیعی آنها می‌داند که در همین رابطه تقی کبیری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس بر این باور است افزایش قیمت خودرو به میزان 200 تا 300 درصد منطقی نیست و اگر مدیریت مناسبی در این صنعت وجود داشت، این افزایش قیمت‌ها ایجاد نمی‌شد. گفتنی است سازمان تعزیرات نیز از تشکیل پرونده برای برخی شرکت‌های خودروسازی داخلی خبر داده است.

خودروسازان خواهان افزایش قیمت شدند

وزارت صنعت در اسفند سال 97 اعلام کرد قیمت خودروهای داخلی متعادل خواهد شد و خودروسازن نیز میزان عرضه محصولاتشان به بازار را افزایش خواهند داد، اما هم‌اکنون پس از گذشت 4 ماه از وعده وزارت صنعت، علاوه بر اینکه قیمت‌ها همچنان غیر منطقی هستند، خودروسازان باز هم خواهان افزایش قیمت محصولات خود هستند. در همین رابطه رضا رحمانی، وزیر صنعت نیز عنوان کرد برخی از نوسان‌های قیمت خودرو مقطعی خواهد بود و مردم نباید تحت تاثیر چنین نوسان‌هایی قرار بگیرند؛ چراکه تمام نیاز مصرف‌کنندگان در کشور تامین خواهد شد؛ به خصوص در ماه‌های آینده که با افزایش تولیدات خودروسازان، قیمت نیز متعادل‌تر می‌شود.

قیمت پژو 301

واردات 70 هزار خودرو خارجی

ممنوعیت واردات خودرو به کشور در حالی همچنان ادامه دارد که کارشناسان صنعت خودرو یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت خودرو را کاهش عرضه می‌دانند. در همین رابطه مشاور وزیر صنعت عنوان کرد:

طبق آن‌چه اعلام شده است تولید خودرو در‌ سال 97 چیزی حدود 1 میلیون و 300 هزار دستگاه است، در حالی ‌که میزان واردات خودرو چیزی حدود 70 هزار دستگاه بوده است. هر تصمیمی در رابطه با واردات خودرو به کشور توسط قانون تعیین می‌شود. اگر آزاد شدن واردات خودرو به تصویب مجلس برسد و شورای نگهبان هم آن را تایید کند، ثبت سفارش خودرو مجددا انجام خواهد شد.

داخلی‌سازی 80 درصدی قالب‌های پژو 301

وزارت صنعت اخیرا اعلام کرد به زودی 3 خودرو جدید به بازار عرضه خواهد شد. البته تاکنون در خصوص جزئیات تولید 2 خودرو جدید دیگر اطلاعاتی منتشر نشده است، اما پژو 301 داخلی یکی از این 3 خودروی جدید است. فیاض، مشاور وزیر صنعت در همین خصوص عنوان کرد 80 درصد قالب‌های ساخت خودرو پژو 301 در داخل کشور تولید شده است. گفتنی است پس از خروج شرکت پژو از ایران تصور می‌شد تولید محصولات این خودروساز فرانسوی در کشور نیز به اتمام برسد، اما فیاض عنوان می‌کند پس از خروج پژو از ایران تولید این خودرو را ادامه داده‌ایم و انتظار می‌رود مدل‌هایی از آن به صورت کامل امسال تولید شود و سرانجام در سال 99 به تولید انبوه برسد. اخیرا مدیرعامل ساپکو نیز اعلام کرده بود برای تولید 150 هزار دستگاه خودرو پژو 301 طی سه سال، قراردادی دو جانبه میان ساپکو و سازنده‌ها منعقد شده است.

قیمت پژو 301

قیمت پژو 301 در ایران

تولید پژو 301 برای بازار خودرو ایران خبر خوشایندی محسوب می‌شود، اما با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور، چند درصد از مصرف‌کنندگان می‌توانند این خودرو را خریداری کنند؟ بر اساس آمار در سال 97 بیش از 80 درصد خرید و فروش‌های انجام شده به خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان مربوط بوده است و به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، مصرف‌کنندگان توان خرید خودروهای گران‌قیمت را ندارند. پژو 301 که قرار بود جایگزین پژو 405 در بازار کشور شود، بر اساس اظهارات مسئولان ایران خودرو قیمتی بیشتر از دنا پلاس خواهد داشت. برخی از کارشناسان صنعت خودرو با توجه به شرایط فعلی قیمت پژو 301 را حدود 200 میلیون تومان اعلام کردند. البته عرضه این خودرو در سال 99 انجام خواهد شد و در نظر گرفتن هزینه‌های تولید آن سال باید گفت قیمت پژو 301 بیشتر از این میزان خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. حداقل قیمتی که برای این خودرو میشه متصور بود 250 میلیون تو خوشبینانه ترین حالت هست

  2. ببییمو تعریف کنیم

  3. بچه گیر اوردن خب قیمتو نمیگن

  4. اینو زیر دویست میلیون نمیدن بخدا

  5. شر میگن بابا جایگزین 405 اره جون خودشون

  6. اصلا دوست ندارم دیگه راجب قیمت صحبتی بشه