هواوی میت 30 لایت

هواوی میت 30 لایت به تراشه‌ی کایرین 810 و شارژ سریع 20 وات مجهز خواهد بود

گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد هواوی میت 30 لایت (Huawei Mate 30 Lite) از تراشه‌ی کایرین 810 قدرت خواهد گرفت و به شارژ سریع 20 وات مجهز می‌شود.

هواوی اوایل سال جاری میلادی بود که از گوشی‌های پرچمدار خانواده P خود پرده برداشت و جدا از تحریم‌هایی که ایالات متحده پیش پای هواوی گذاشته٬ حالا این شرکت خودش را آماده‌ی معرفی گوشی‌های خانواده Mate می‌کند. درست مانند هرسال که هواوی گوشی‌های مختلفی از خانواده میت خود را معرفی می‌کند٬ امسال نیز به جز نسخه‌ی معمولی٬ نسخه‌ی قدرتمندتر میت 30 پرو و میت 30 لایت را عرضه خواهد کرد.

هواوی میت 30 لایت

همچنین انتظار می‌رود این کمپانی مدل میت 30 لایت را زودتر از دو مدل دیگر روانه‌ی بازار کند. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که این گوشی نظیر نسل پیشین خودش٬ با نام دیگری در بازار چین عرضه خواهد شد. با نگاهی به مشخصات فنی این گوشی٬ دریافته‌ایم که میت ۳۰ لایت از تراشه‌ی 8 هسته‌ای کایرین 810 تازه معرفی شده قدرت خواهد گرفت.

کایرین 810 یک تراشه‌ی 8 هسته‌ای است که با دو هسته‌ی قدرتمند Cortex-A76 با سرعت کلاک 2.27 گیگاهرتزی و شش هسته‌ی کم انرژی‌تر Cortex-A55 با سرعت کلاک 1.88 گیگاهرتزی همراه خواهد بود. پردازشگر گرافیکی Mali-G52 این تراشه را همراهی می‌کند و واحد پردازش عصبی جدید هواوی که از معماری DaVinci بهره می‌برد٬ وظیفه‌ی پردازش هوش مصنوعی را بر عهده خواهد داشت.

همچنین انتظار می‌رود طراحی این دیوایس شامل یک نمایشگر تمام صفحه با حفره‌ای روی آن برای میزبانی از یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی می‌شود. گزارش‌های پیشین نشان می‌دادند که این نمایشگر 6.4 اینچی IPS با وضوح 2310 در 1080 پیکسلی است. در قاب پشتی٬ چهار دوربین حضور دارد. یک اسکنر اثر انگشت نیز روی این قاب قرار دارد. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به 6 یا 8 گیگ رم + 128 گیگ حافظه‌ی داخلی اشاره کرد.

گزارش‌های دیگری وجود دارد که به قدرت‌گیری گوشی جدید هواوی از یک باتری 4,000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 20 وات اشاره دارند. اوایل سال جاری میلادی٬ هواوی در مالزی تایید کرده بود که گوشی‌های خانواده هواوی میت 30 در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارند و در پاییز امسال عرضه می‌شوند.