تجارت 5G هواوی

هواوی با پنجاه قرارداد تجاری در بازار 5G پیشتازی می‌کند

در جریان کنفرانس 5G is now که در شانگهای چین برگزار می‌شد، مدیرعامل هواوی فرصت را غنیمت شمرد و از موفقیت‌های کمپانی در بازار 5G گفت. بنابر ادعای او، هواوی 50 قرارداد تجاری بین‌ا‌لمللی را برای تامین تجهیزات مخابراتی 5G به امضا رسانده است.

قراردادهای هواوی در این حوزه، کشورهای بسیاری از جمله کره جنوبی، فنلاند، سوئیس و انگلستان را دربرمی‌گیرد و این کمپانی با عرضه‌ی بیش از 150 هزار مجموعه تجهیزات، به بزرگ‌ترین تامین کننده‌‌ی جهان در بازار 5G تبدیل شده است. نوکیا و اریکسون هم به ترتیب با 30 و 18 قرارداد تجاری، در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. پس باید گفت به رغم تحریم‌هایی که دولت ایالات متحده روی تجهیزات 5G هواوی اعمال کرده، این کمپانی توانسته است جایگاه نخست خود را حفظ کند.

بازار 5G

پیشتازی هواوی در این بازار، می‌تواند ناشی از 2160 پتنت مرتبط با 5G باشد که به ثبت رسانده است. در مقایسه باید گفت که تنها 1516 پتنت به نوکیا تعلق دارد. آمارها نشان می‌دهند که 34 درصد تجهیزات 5G، از کشور چین می‌آیند و کره جنوبی هم 25 درصد از بازار 5G را در اختیار دارد. سهم آمریکا و فنلاند حدود 14 درصد است و سوئد، سهم 8 درصدی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*