اکوسیستم نرم افزاری

هواوی توسعه‌دهندگان را به فعالیت در اکوسیستم نرم افزاری خود دعوت کرد

آرک کامپایلر (Ark Compiler) به لطف داشتن عملکرد خیره‌کننده، احتمالا به زودی نظر توسعه‌دهندگان زیادی را به خود جلب می‌کند. البته هواوی نیز به صورت شفاهی، آن‌ها را به فعالیت در اکوسیستم نرم افزاری خود دعوت کرده است.

مدیر بخش توسعه صنعت و استراتژی هواوی در جریان برگزاری رویداد China Open Source Summit 2019 در شهر شانگهای چین اعلام کرد کامپایلر Ark این شرکت در آگوست (مرداد – شهریور) سال جاری به صورت متن باز در اختیار همگان قرار خواهد گرفت. این مدیر اعلام کرد هواوی، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را به عضویت در جامعه Ark of Friends Circle دعوت می‌کند. آن‌ها می‌توانند به کمک هم، یک اکوسیستم سالم، متن باز و جهانی بسازند. به عقیده هواوی، فعالیت توسعه‌دهندگان در اکوسیستم نرم افزاری این شرکت یک فعالیت دو سر برد خواهد بود!

از اکوسیستم نرم افزاری و کامپایلر آن بیشتر بدانید

معرفی کامپایلر Ark را می‌توان قدمی بسیار مهم در راستای رونمایی از اکوسیستم نرم افزاری هواوی دانست. انتظار داریم اولین سیستم عامل پلتفرم نرم افزاری HongMeng، به منظور تست، امسال در تعدادی از گوشی های پایین‌رده هواوی به کار برود و رفته رفته به گوشی های میان‌رده و پرچمدار نیز راه پیدا کند. هر چه باشد، تحریم هواوی توسط گوگل به دستور رئیس جمهور آمریکا، به تعلیق لایسنس اندروید برای گوشی های هواوی منجر خواهد شد، به همین دلیل بزرگترین گوشی‌ساز چینی و دومین گوشی‌ساز بزرگ دنیا، برای سر پا ماندن در دنیای موبایل باید با تمام قدرت پلتفرم اختصاصی خود را توسعه بدهند.

گوشی هواوی

شاید درباره چگونگی عدم توانایی هواوی برای استفاده از اندروید به منظور ساخت گوشی هوشمند جدید، با وجود متن باز بودن سیستم عامل‌های این پلتفرم، برایتان سوال پیش آمده باشد. سیستم عامل‌های اندروید را هر فرد یا شرکتی می‌تواند درون دستگاه‌های مختلف به کار ببرد. اما در گوشی ها، برای دست پیدا کردن به یک سری قابلیت بنیادی، نیازمند نصب فریم ورک مخصوص گوگل روی سیستم عامل خواهیم بود. به عنوان نمونه می‌توان به Google Play Services اشاره کرد که بدون آن، امکان انجام گستره وسیعی از کارها همچون استفاده از گوگل پلی استور، از کاربر گرفته می‌شود.

گوگل به شدت عقیده دارد سیستم عامل موبایل هواوی برای امنیت ملی آمریکا خطرناک خواهد بود، اما کاخ سفید گوشش به این حرف‌ها بدهکار نیست! اکوسیستم نرم افزاری هواوی سبب دوشاخه شدن اندروید شده و به خاطر وجود باگ‌های فراوانی در سیستم عامل‌های موبایل اولیه این شرکت چینی، گوشی هوشمند چند صد میلیون کاربر در معرض خطر انواع حملات سایبری و بدافزارها خواهد بود. سیستم عامل‌های اکوسیستم نرم افزاری هواوی قادر به اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی هستند، هر چند در عمل، هویتی مستقل از اندروید دارند.

هواوی چندی پیش، در جریان رونمایی عرضه نسخه‌های چینی گوشی های خانواده P30، کامپایلر آرک را معرفی کرد. عملکرد این کامپایلر، به لطف بهینه‌سازی‌های صورت گرفته در سطح معماری، به میزان قابل توجهی بالا است. توسعه‌دهنده مدعی است استفاده از این کامپایلر، سبب اجرای روان‌تر دستگاه‌های مجهز به آن تا 24 درصد خواهد شد! افزایش سرعت پاسخ‌گویی سیستم به میزان 44 درصد و بهبود فرآیند کامپایل مجدد اپلیکیشن‌های جانبی تا 60 درصد، دیگر مزیت‌های استفاده از آرک کامپایلر محسوب می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*