سیستم MeshTalk

با سیستم MeshTalk اوپو، بدون سیگنال مخابراتی یا اینترنت با دیگران ارتباط برقرار کنید!

سیستم MeshTalk به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به اتصال به آنتن‌های مخابراتی یا اینترنت، به ارسال پیام کوتاه یا حتی برقراری تماس با یکدیگر بپردازند. سیستم مش تاک اوپو، تا فاصله سه کیلومتر، ارتباط بین دو گوشی را فراهم می‌کند!

در حالی که اپراتورهای موبایل سراسر دنیا، به دور از هواوی، در حال تلاش برای راه‌اندازی آنتن‌های نسل پنجم شبکه موبایل (5G) هستند، شرکت اوپو با در نظر گرفتن یک سوال اساسی، دست به ابتکار عمل زده است: اگر دسترسی به هر گونه سیگنال مخابراتی، شبکه وای فای یا اتصال بلوتوث میسر نباشد، چطور می‌توان با دیگران ارتباط برقرار کرد؟

سیستم MeshTalk شرکت اوپو خلق شد

طرح این پرسش اوپو را به طراحی سیستمی با نام MeshTalk رساند که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد در محدوده سه کیلومتری به ارسال داده برای یکدیگر بپردازند. البته برد سه کیلومتری، با در نظر گرفتن مسیر دید مستقیم میسر خواهد بود. به عبارتی این محدوده برای محیط‌های طبیعی و باز بوده و در محیط‌های شهری، که اشیای زیادی با تراکم بالا در هر منطقه وجود دارند، برد مفید کاهش می‌یابد.

سیستم MeshTalk

همانطور که از نام سیستم MeshTalk شرکت اوپو پیداست، بر اساس توپولوژی و استاندارد شبکه‌های مش کار می‌کند. به عبارتی در اینجا از دیگر دستگاه‌هایی که در نزدیکی قرار دارند به عنوان روتر استفاده می‌شود تا داده، دست به دست به دستگاه مقصد برسد. به همین دلیل بدون نیاز به وجود هر گونه اتصال مستقیم بین دو دستگاه، که در فاصله‌ای بسیار طولانی از هم قرار دارند (سه کیلومتر)، ارسال داده امکان‌پذیر می‌شود.

سیستم MeshTalk

در سیستم MeshTalk از یک چیپ سفارشی دارای حساسیت بالا استفاده شده تا برقراری ارتباط بین دو دستگاه از فواصل دور امکان‌پذیر شود. این یک سیستم دارای پهنای باند پایین است، اما همچنان از تماس‌های صوتی پشتیبانی کرده و منحصر به ارسال و دریافت پیام نیست.

سیستم MeshTalk

یکی دیگر از مزیت‌های سیستم MeshTalk بهینه بودن مصرف انرژی آن است. در زمان پر بودن شارژ باتری گوشی، با فعال‌سازی این سیستم، گوشی در حالت آماده به کار 72 ساعت دوام می‌آورد.

برای سیستم جدید می‌توان کاربردهای فوق‌العاده مفیدی تعریف کرد، اما مهم‌ترین آن‌ها، فراهم شدن امکان برقراری ارتباط با دیگران در شرایط اورژانسی است. کاهش هزینه‌های جاری به خاطر عدم نیاز به برقراری تماس تلفنی یا ارسال پیامک بر بستر شبکه اپراتور موبایل، مزیت اقتصادی آن محسوب می‌شود.

شرکت اوپو درباره تکنولوژی پشت سیستم MeshTalk و همچنین زمان عرضه اولین گوشی های هوشمند مجهز به آن اطلاعاتی در اختیارمان قرار نداده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*