پنل های ال سی دی

پنل های ال سی دی ارزان با پشتیبانی از حسگر اثر انگشت داخلی در راه‌اند

اسکنر اثر انگشت درون صفحه‌ای، یک تکنولوژی جالب؛ اما تنها قابل پیاده‌سازی در دستگاه‌هایی با پنل‌ اولد (OLED) است. حالا با بلوغ نسبی این فناوری، کمپانی BOE می‌خواهد چنین امکانی را در پنل های ال سی دی (LCD) که به مراتب ارزان‌تر هستند نیز، فراهم سازد.

به تازگی کمپانی چینی BOE از موفقیت خود در کارگذاری سنسور اثر انگشت نوری، زیر پنل های ال سی دی خبر داد. این می‌تواند دستاورد بزرگی برای بازار گوشی های رده ابتدایی و میان رده باشد؛ زیرا ماهیت پنل های LCD به گونه‌ای است که اجازه‌ی قرار گرفتن حسگر اثر انگشت در زیر خود را نمی‌دهند. مشکل اصلی اینجاست که چنین نمایشگرهایی به دلیل داشتن لایه‌ای اضافه‌ برای نور پس‌زمینه، ضخیم‌تر از پنل های OLED هستند.

طبق آنالیزهای صورت گرفته، در سال 2018 حدود 85 درصد از مجموع یک میلیارد و 456 میلیون گوشی هوشمند عرضه شده، دارای صفحه نمایش ال سی دی بوده‌اند. این روند با شیب ملایمی، در حال تغییر به سمت استفاده از پنل های اولد است؛ اما هنوز فاصله زیادی تا همه‌گیر شدن آن داریم.

حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

اخیر دو تولیدکننده‌ی دیگر صفحه نمایش به اسامی Fortsense و AU Optronics نیز، اعلام کردند که در حال کار روی یک LCD با حسگر اثر انگشت داخلی هستند؛ اما BOE وعده داده است که تولد انبوه چنین پنل‌هایی را تا پیش از پایان سال جاری آغاز خواهد کرد. با این حساب، از اوایل سال 2020 می‌توانیم گوشی های ارزان‌قیمت مجهز به این تکنولوژی را در بازار موبایل، پیدا کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*