جمعیت جهان

ایلان ماسک از انفجار جمعیت جهان طی 30 سال آینده خبر داد

ایلان ماسک پیش‌بینی ترسناکی برای آینده بشریت ارائه کرده است. وی بر این باور است که انفجار جمعیت جهان طی 30 سال آینده یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی این سیاره خواهد بود.

ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا آینده بشریت را بسیار ترسناک می‌داند. ماسک برای این پیش‌بینی خود از عبارت بمب جمعیتی (Population Bomb) استفاده کرده است که بر اساس آن طی سال‌های آینده با کاهش میزان زاد و ولد، جمعیت پیر جهان به میزان چشمگیری رشد خواهد کرد. گفتنی است ایلان ماسک طی دو سال اخیر نیز از این پیش‌بینی خود سخن گفت، اما حالا به نظر می‌رسد وی با جدیت بیشتری بر این باور است که پدیده بمب جمعیتی در سال 2050 رخ خواهد داد.

جمعیت جهان در حال فروپاشی است

ایلان ماسک در سال 2017 برای نخستین بار در پاسخ به توییت مجله‌ New Scientist اعلام کرد که جمعیت جهان طی سال‌های آینده به مرز فروپاشی خواهد رسید، اما فقط تعداد اندکی از افراد از موضوع اطلاع دارند و برای آنها حائز اهمیت است. اخیرا ایلان ماسک دوباره به یک پست توییتری که در خصوص افزایش جمعیت و پیر شدن جمعیت جهان اشاره کرده بود، پاسخ داد و نوشت در سال 2050 پیری و کاهش جمعیت جهان یک مشکل واقعی خواهد بود و موضوع افزایش جمعیت مطرح نیست.

به نظر می‌رسد آمارهای رندرز نسبت به آمارهای سازمان ملل دقیق‌تر است. ایلان ماسک خاطرنشان می‌کند آمارهای مربوط به جمعیت‌شناسی که بر اساس سن طبقه‌بندی شده‌اند همانند یک هرم وارونه هستند که درصد زیادی از جمعیت را افراد مسن تشکل می‌دهند و در بالای هرم قرار دادند و در پایین هرم درصد کمی از جمعیت به جوانان اختصاص دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*