خرید خودروهای برقی

خرید خودروهای برقی چه فوایدی دارد؟

امروزه بسیاری از دوستداران محیط زیست از خرید خودروهای برقی استقبال می‌کنند، اما همچنان خودروهای بنزینی سهم زیادی از بازار را در اختیار دارند. از این رو در این مقاله 9 مزیت خرید خودروهای الکتریکی را بررسی می‌کنیم.

در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا برای جلوگیری از آلودگی هوا و به حداقل رساندن میزان آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای قصد دارند طرح‌های ویژه‌ای به خودروسازان خود ارائه کنند تا میزان تولید خودروهای الکتریکی و برقی افزایش پیدا کند. با توجه به اینکه محبوبیت خودروهای برقی همچنان در حال افزایش است و مشتریان نیز خواهان خودروهای پاک هستند، چنین موضوعی باعث شد تا غول‌های خودروسازی جهان برای طراحی و تولید خودروهای برقی با توان بیشتر رقابت تنگاتنگی را شروع کنند. این شرکت‌ها برای طراحی خودروهای هیبریدی، برقی و الکتریکی برنامه‌ریزی‌های متعددی را انجام داده‌اند تا طی سال‌های آینده سهم زیادی از فروش این خودروها را به خود اختصاص دهند.

مشتریان به خرید خودروهای برقی علاقه‌مندند

بر اساس جدیدترین آماری که موسسه تحقیقاتی DoneDeal منتشر کرده است، طی دو سال اخیر میزان جستجوی کلمات کلیدی خودروهای هیبریدی و خودروهای برقی و الکتریکی توسط کاربران در محیط وب به میزان 244 درصد رشد پیدا کرده است. در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی نیز فروش خودروهای هیبریدی و برقی با رشد چشمگیری همراه بوده است. طبق آمار از ژانویه سال 2019 حدود 7 هزار و 500 دستگاه خودرو هیبریدی و 2 هزار دستگاه خودرو الکتریکی در کشور ایرلند به فروش رسیده است که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته رشد 12 درصدی را نشان می‌دهد.

خرید خودروهای برقی

اخیرا نیز کارشناسان با بررسی‌هایی که انجام داده‌اند پیش‌بینی می‌کنند تا سال 2030 میلادی فقط 69 درصد از خودروهای جدیدی که در آمریکا به فروش می‌رسند بنزینی خواهند بود و 31 درصد مابقی را خودروهای هیبریدی، برقی و پلاگین هیبریدی تشکیل می‌دهند. هرچند این آمار حاکی از آن است که سهم زیادی از بازارهای فروش در اختیار خودروهای بنزینی قرار دارد، اما بدون شک خودروهای برقی و الکتریکی از قابلیت‌های متعددی بهره می‌برند که باعث می‌شوند علاقه‌مندان بیشتری به خرید خودروهای الکتریکی ترغیب شوند.

مزایای خودروهای هیبریدی

از جمله مزایای مهم خودروهای هیبریدی می‌توان به صرفه‌جویی در زمان، کاهش آلودگی هوا، رانندگی آسان و بدون صدا، بهره‌مندی از تکنولوژی‌های جدید، ایمنی بیشتر، کمک به اقتصاد، طراحی زیبا و جذاب، کاهش وابستگی به نفت و فرآورده‌های نفتی، حفظ سلامت بشر، حیوانات و محیط زیست اشاره کرد. از این رو با توجه به چنین مزایایی کشورهای متعددی در تولید و ساخت خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست پیش‌قدم شده‌اند و برای تولید انبوه این خودروها تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده‌ای را برای مشتریان در نظر گرفته‌اند.

خرید خودروهای برقی

در همین راستا دولت چین عنوان کرد تا سال 2025 می‌بایست از هر 5 دستگاه خودرویی که در این کشور تردد می‌کنند، یک دستگاه برقی و هیبریدی باشد. همچنین دولت‌های متعددی چون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند به عنوان پیشگامان این عرصه فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند تا با چنین طرح‌هایی میزان آلودگی هوا را به حداقل رسانده و دمای زمین را نیز کاهش دهند. از این رو تا دهه 2030 یا حداکثر تا دهه 2040 میلادی فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در این کشورها ممنوع خواهد شد و تولید آنها به طور کامل متوقف می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*