مرکز کنترل ماموریت آپولو

ناسا پس از 50 سال مرکز کنترل ماموریت آپولو را برای بازدید عموم بازگشایی کرد

ناسا با هدف تداعی خاطرات نخستین سفر انسان به ماه پس از 50 سال مرکز کنترل ماموریت آپولو را بازسازی و بازگشایی کرد تا برای بازدید عموم آماده باشد. ناسا برای پروژه بازسازی این مرکز حدود 5 میلیون دلار هزینه کرده است.

سازمان فضایی ناسا در جدیدترین اقدام خود مرکز کنترل ماموریت آپولو 11 را برای بازدید عمومی بازگشایی کرد. از این مرکز در گذشته برای راهنمایی فضانوردانی که قصد سفر به ماه را داشتند استفاده می‌شد. این مرکز در طبقه سوم ساختمان شماره 30 محوطه مرکز فضایی جانسون (JSC) قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های ماموریت‌ها توسط گروه کنترل پرواز در آن انجام می‌شد تا فضانوردان را در طول ماموریت اعم از خروج از جو زمین و فرود بر روی سطح ماه راهنمایی کنند. پس از اینکه کاربرد این مرکز در سال 1992 به پایان رسید، به دلیل کمبود بودجه این مرکز دیگر مورد تعمیر و بازسازی قرار نگرفت که باعث شد مرکز کنترل ماموریت آپولو در بدترین شرایط خود به سر ببرد.

بازسازی مرکز کنترل ماموریت آپولو 

مرکز کنترل ماموریت آپولو

ناسا برای اینکه بتواند برای بازسازی مرکز کنترل آپولو بودجه‌ای 5 میلیون دلاری را تهیه کند، حدود 5 سال زمان صرف کرد که سرانجام از ماه اکتبر سال 2018 بازسازی این مرکز شروع شد تا در پنجاهمین سالگرد فرود آپولو 11 بر روی سطح ماه این مرکز بازگشایی شود. تیم بازسازی این مرکز برای انجام پروژه خود مصاحبه‌های متعددی را انجام دادند تا به کمک آنها و تصاویر و فیلم‌های قدیمی از این مرکز بتوانند آن را همانند گذشته بازسازی کنند.

مرکز کنترل ماموریت آپولو

گروه بازسازی، تمامی اتاق‌های مرکز را همانند ژوئیه سال 1969 و در زمان گام برداشتن نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong) و باز آلدرین (Buzz Aldrin) بر روی سطح ماه به صورت کامل بازسازی کردند که به نوعی تمام قسمت‌ها نظیر کنسول‌های فرمان همانند گذشته بازطراحی شده‌اند. گفتنی است در این پروژه حتی عناصر جزئی چون فنجان‌های قهوه و زیرسیگاری‌ها نیز همانند سال 1969 در محل قدیمی خود قرار گرفته‌اند.

مرکز کنترل ماموریت آپولو

جیم تورنتون (Jim Thornton)، مدیر پروژه بازسازی در این خصوص عنوان کرد هدف ناسا از بازسازی مرکز کنترل ماموریت آپولو این بود که تاریخ درخشان و قابل توجه پرواز فضایی انسان را مجددا به مردم نشان دهد. این پروژه علاوه بر اینکه برای ما یادآور یک تاریخ ارزشمند است، برای سایر کارمندانی که در ماموریت بازگشت انسان به ماه فعالیت می‌کنند نیز بسیار ارزشمند خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. دیگه الان بدردش نیمخوره

  2. براوووو خبر بسیار عالیه اى بود!!
    درود به سازمان فضایى فوق پیشرفته ناسا!!!
    🙂
    😉