تولید محصولات رنو

سایپا خبر تولید محصولات رنو با موتور EF7 را تکذیب کرد

اخیرا یکی از مدرسان ایساکو عنوان کرد تولید محصولات رنو از جمله تندر 90 و رنو ساندرو با موتور EF7 در دستور کار شرکت سایپا قرار دارد، اما این گروه خودروسازی با انتشار اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب کرد.

طی روزهای گذشته خبری از سوی یکی از مدرسان ایساکو در رسانه‌های خبری منتشر شد که حواشی زیادی را به همراه داشت. این منبع آگاه اعلام کرد سایپا قصد دارد تولید محصولات رنو را با موتور EF7 ادامه دهد. این منبع آگاه تاکید داشت این موتور که بر روی خودرو سمند نیز نصب شده است بر روی دو خودرو تندر 90 و ساندرو نصب خواهد شد تا شرکت سایپا بتواند با این طرح سایر تعهدات باقی مانده از محصولات رنو را عملی سازد. البته کارشناسان بر این باورند که نصب موتور EF7 بر روی محصولات رنو ممکن است کیفیت موتور اصلی این خودروها را ارائه ندهد و به همین دلیل مشتریان باید قبل از تحویل این خودروها از مشخصات فنی آن مطلع شوند. با توجه به تمامی این حواشی، شرکت سایپا با انتشار اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب کرد و تولید محصولات رنو با موتور EF7 را یک ایده تخیلی می‌داند.

واکنش سایپا به تولید محصولات رنو با موتور EF7

مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا با تکذیب خبر تولید خودروهای رنو با موتور EF7، اطلاعیه‌ای را به شرح زیر منتشر کرد:

در روزهای گذشته در برخی از رسانه‌ها به نقل از مدرس یکی از شرکت‌های فعال در حوزه خدمات پس از فروش عنوان شد که شرکت سایپا قصد دارد خودروهای تندر 90 و ساندرو را با موتور EF7 تولید کند. در این خصوص باید بگوییم مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا به نمایندگی از گروه خودروسازی سایپا اعلام می‌کند که این شرکت برنامه‌ای برای استفاده از موتور EF7 یا سایر موتورها برای تولید خودرو ساندرو ندارد و اشاره به نکات زیر ضروری است:

1.‌  مشخص نیست که یک مدرس در شرکت خدمات پس از فروش چگونه به خود اجازه می‌دهد در ارتباط با برنامه‌های تولیدی و فنی یک شرکت خودروسازی دیگر اظهار نظر کرده و چنین موضوع کذب و غیر­کارشناسانه‌ای را عنوان کند.

2.‌ این احتمال وجود دارد که شرکت متبوع مدرس یاد شده، چنین ذهنیت و برنامه‌ای را در خصوص محصولات تولیدی خود داشته باشد، اما کمترین چیزی که از این مدرس و همکاران وی انتظار می‌رود این است که برنامه‌های خود را به شرکت‌های دیگر خودروسازی تعمیم ندهند.

3.‌ تولید خودروهای ساندرو و تندر 90 در گروه خودروسازی سایپا به دلیل خروج شرکت فرانسوی رنو  از ایران و عدم پایبندی این شرکت به تعهداتش متوقف شده و سایپا نیز با صرف هزینه‌های قابل توجه، برای تامین منافع مشتریان محترم، طرح‌های تبدیلی محصولات پیش فروش شده را اجرا کرده و نتایج این بدقولی را کنترل کرده است. بنابراین اظهار چنین موضوعات غیر اجرایی و غیر کارشناسانه‌ای موجب تشویش افکار خریداران محترم خودرو در کشور می‌شود.

4. از رسانه‌های محترم نیز انتظار می‌رود نگاه تخصصی و راهبردی خود را در تمامی حوزه‌ها حفظ کرده و فقط بر اساس تخیلات افرادی که مسئولیت سخنان خود را قبول ندارند و حاضر به معرفی خود نیز نیستند، چنین مباحثی را منتشر نکنند.

مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودروسازی سایپا در پایان با بیان اینکه از مشارکت و همفکری متخصصان، پژوهشگران، نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان در پیشبرد و توسعه صنعت خودرو استقبال می‌کند، صبوری، همدلی و همراهی مشتریان و مردم شریف ایران را در این شرایط سخت و پرچالش جنگ اقتصادی، ارج می‌نهد و تلاش می‌کند تا با تمام توان خود مشکلات فعلی را رفع کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بهترین موتورها در شرکت سایپا تولید میشود … هم مطمئن و هم قابل اطمینان … با خدمات پس از فروش عالی …
    از محالات هست که سایپا از موتور ef7 من درآوردی ایرانخودرو روی محصولاتش استفاده کند …!!!

  2. شرکتهای با تکنولوژی به روز و پیشرفته سایپا و پارس خودرو ، موتور آشغال ef7 را دو ریال هم قبول ندارند . این موتور به درد همون فرغونهای ایران خودرو میخورد .
    پارس خودرو هیچگاه نمیاد ، مثل ایرانخودرو ، هر آشغالی و سرهم بندی کنه و بده دست مشتری ….

  3. عزیزم اگر ef7 نزاری، مجبور میشی یک موتور از سری b مگاموتور بیای با حجم ۱۹۰۰ سی سی تولید کنی (اسمش میشه b19) تا بتونی به ۱۰۵ اسب بخار موتور قدیمی و ۱۶۰۰ رنو برسی

    فاجعه موتورهای b13 پراید و b15 تیبا و ساینا رو می بینید!!!!!

    حتی با موتور ۲۵ سال پیش رنو نمی تونن رقابت کنند

    باید گریست

    با سپاس

  4. بهش خسته نباشید میگم خیلی زحمت می کشن