شرکت های آمریکایی و هواوی

شرکت های آمریکایی فقط مجاز به فروش محصولات عمده خود به هواوی هستند

از این پس شرکت های آمریکایی می‌توانند میکروچیپ‌های خود را به کمپانی هواوی بفروشند. البته این آغاز فروش محدودیت‌هایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مقامات دو کشور چین و آمریکا در هفته‌ی گذشته دیداری را با یکدیگر داشتند و دستاورد مهم این دیدار٬ از سرگیری مناسبات تجاری بین آن‌ها و ادامه‌ی فعالیت شرکت هواوی بود. ابتدا محدودیت‌هایی که پیش روی هواوی قرار گرفته بود کاهش پیدا کرد و حالا کاخ سفید به شرکت های آمریکایی اجازه می‌دهد محصولات فناوری خود که به صورت عمده روانه‌ی بازار می‌کنند را در اختیار هواوی نیز بگذارند.

ارتباط نزدیک‌تر شرکت های آمریکایی با هواوی

رئیس شورای اقتصادی ملی ایالات متحده٬ آقای لری کودلاو به فاکس نیوز گفته است که تولیدکنندگان میکروچیپ زین پس قادر خواهند بود محصولاتی که به صورت عمده در بازارهای جهانی می‌فروشند را در دسترس شرکت هواوی نیز قرار دهند. این بدان معناست که اگر شخصی سخت افزار یا فناوری را بتواند در دیگر بازارها نیز بیابد٬ در این صورت شرکت های آمریکایی می‌توانند چنین موردی را به هواوی بفروشند.

هر دو حزب کنگره آمریکا نسبت به وضعیت به وجود آمده و این ممنوعیت ابراز نگرانی کرده‌اند. لری کودلاو می‌گوید که این آغاز کار است و باید منتظر اخبار جدیدی در هفته‌های آینده باشیم.