مشخصات سخت افزاری لنوو زد 6

مشخصات سخت افزاری لنوو زد 6 قبل از رونمایی فاش شد

با وجود اینکه هنوز محصول جدید شرکت چینی معرفی نشده است، اما مشخصات سخت افزاری لنوو زد 6 در فضای مجازی قرار گرفت.

انتظار می‌رود 13 تیر گوشی هوشمند لنوو زد 6 (Lenovo Z6) رونمایی شود. با این حال تصاویر کامل از محصول جدید لنوو که شامل طراحی آن می‌شود و همچنین مشخصات کامل سخت افزاری آن به بیرون درز کرده است.

از نظر طراحی می‌توان لنوو زد 6 را نسخه‌ای مشابه لنوو زد 6 Youth Edition دانست. در جلوی گوشی می‌توان بریدگی را مشاهده کرد که دوربین سلفی در آن قرار گرفته و در پنل پشتی نیز دوربین سه‌گانه به چشم می‌خورد. این دوربین از چینش عمودی برخوردار است و در بالا سمت چپ پنل قرار دارد.

تفاوت اصلی زد 6 با Youth Edition در حسگر اسکنر اثرانگشت آن است. این حسگر با نمایشگر 6.39 اینچی ادغام شده و کاربر با لمس نمایشگر قادر به قفل‌گشایی گوشی هوشمند خواهد بود. بدنه لنوو Z6 از آلیاژ منیزیوم ساخته شده که نمونه‌ای از آن را در نوت بوک تینک‌پد لنوو دیده بودیم.

مشخصات سخت افزاری لنوو زد 6 (Lenovo Z6)

 

در زد 6 از تراشه اسنپدراگون 730 استفاده شده که 8 گیگابایت حافظه رم آن را همراهی می‌کند. روی سیستم‌عامل این گوشی از رابط کاربری ZUI 11 قرار دارد و حافظه داخلی 128 گیگابایتی نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا اطلاعات خود از جمله آهنگ، ویدیو، بازی یا اپلیکیشن‌های دلخواهشان را ذخیره کنند، البته اگر این میزان برایتان کافی نباشد امکان افزایش آن تا سقف 512 گیگابایت از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی وجود دارد.

برای عکاسی با لنوو زد 6 از دوربینی با لنز 16 مگاپیکسلی در جلوی گوشی استفاده شده است. در پنل پشتی نیز دوربینی سه گانه قرار دارد که لنز اصلی 24 مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی (زوم اپتیکال 2x، به همراه زوم هیبریدی 8x) و دوربین 5 مگاپیکسلی عریض را یدک می‌کشد.

ضخامت زد 6 به 7.97 میلی‌متر می‌رسد. این محصول تنها 159 گرم وزن دارد، اما توانسته باتری به ظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعت را در اختیار کاربران قرار دهد. برای شارژ این محصول، لنوو از تکنولوژی شارژ سریع 15 واتی استفاده کرده تا کاربر در زمان کوتاهی بتواند گوشی هوشمند خود را شارژ کند.

مشخصات سخت افزاری لنوو زد 6

با وجود اطلاعات گسترده‌ای که از محصول جدید لنوو منتشر شده است، اما هنوز زمان دقیق عرضه و همچنین قیمت نهایی لنوو زد 6 مشخص نیست.