گلکسی واچ 2

بررسی آخرین اخبار و ویژگی‌های ساعت سامسونگ گلکسی واچ 2 و گلکسی واچ اکتیو 2

گلکسی واچ 2 (Samsung Galaxy Watch 2) و گلکسی واچ ۲ اکتیو (Galaxy Watch 2 Active) ساعت های هوشمند بعدی سامسونگ خواهند بود. در این مطلب قصد داریم به بررسی آخرین اخبار این دو ساعت هوشمند سامسونگ بپردازیم.

سامسونگ در حال حاضر یکی از شرکت‌های موفق در حوزه گجت‌های پوشیدنی است. طبق آخرین گزارش IDC، این شرکت اکنون چهارمین تولیدکننده بزرگ گجت‌های پوشیدنی است. بعد از اپل واچ می‌توان ساعت‌های هوشمند سامسونگ را جزو محبوب‌ترین‌ها نزد کاربران دانست. این محصولات پیشتر تحت سری Gear معرفی می‌شدند، اما سامسونگ با معرفی جدیدترین ساعت خود با نام گلکسی واچ، آن‌‌ها را نیز زیر پرچم نام تجاری Galaxy آورد. محصولات بعدی این سری گلکسی واچ ۲ و گلکسی واچ 2 اکتیو خواهند بود.

سامسونگ در کنار معرفی گلکسی واچ به عنوان یک ساعت هوشمند بالارده و جایگزین گیر اس 3 فرانتیر، ساعت گلکسی واچ اکتیو را نیز مخصوص ورزشکاران با ویژگی‌های منحصربه‌فرد رونمایی کرد. با توجه به محبوبیت این محصول نزد ورزشکاران، انتظار داریم سازنده جانشین آن را نیز به زودی معرفی کند. پیش‌بینی می‌کنیم گلکسی واچ 2 و گلکسی واچ 2 اکتیو تا حدود یک ماه دیگر، همزمان با گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 رونمایی شوند.

بررسی ساعت سامسونگ گلکسی واچ 2 اکتیو

گلکسی واچ 2 اکتیو

قرار نیست از نظر طراحی بدنه، تغییری در جانشین ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ اکتیو رخ بدهد. بر اساس تصاویری که از این ساعت در دنیای واقعی فاش شده‌اند، از نظر ظاهری تفاوت چندانی بین گلکسی واچ 2 اکتیو و مدل پیشین آن وجود نخواهد داشت. بدنه ساعت دایره‌ای شکل بوده و به نظر می‌رسد نمایشگر بزرگ آن از نوع اولد است. در این مدل خبری از حاشیه‌های چرخان نخواهد بود. این سه ویژگی را در گلکسی واچ اکتیو نیز شاهد هستیم.

در مدل کنونی دارای پسوند Active نیز وجود حاشیه‌های چرخان را ترجیح می‌دادیم، اما سامسونگ تصمیم گرفت برای دادن ظاهری اسپورت به ساعت، حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش را ثابت نگه دارد.

در شکل دکمه‌های کناری و همچنین بریدگی بزرگ اسپیکر روی سمت چپ بدنه تغییراتی رویت می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد در گلکسی واچ 2 اکتیو برخلاف مدل قبلی آن، یک اسپیکر وجود خواهد داشت. به این ترتیب خواهیم توانست بدون اجبار به اتصال گجت پوشیدنی خود به یک گوشی هوشمند، به طور مستقیم از طریق آن به برقراری تماس‌های صوتی بپردازیم.

گفته می‌شود ساعت Galaxy Watch 2 Active در دو نسخه عرضه خواهد شد. نسخه پایه تنها از اتصال وای فای پشتیبانی می‌کند. در دومین نسخه امکان قرار دادن یک سیم کارت به منظور اتصال به شبکه موبایل LTE وجود دارد. در نتیجه برای برقراری تماس تلفنی، دیگر نیازمند اتصال ساعت به یک گوشی هوشمند نخواهیم بود. این قابلیت احتمالا ورزشکاران زیادی را به خرید ساعت هوشمند گلکسی واچ 2 اکتیو ترغیب می‌کند، چرا که آن‌ها ترجیح می‌دهند در زمان ورزش کردن، تا جای ممکن سبک باشند. برای گلکسی واچ اکتیو فقط یک نسخه با پشتیبانی از اتصال وای فای عرضه شد.

طبق اخبار، در نسخه دارای پشتیبانی از شبکه موبایل LTE از یک باتری بزرگتر استفاده خواهد شد. ظرفیت باتری دو نسخه ساعت گلکسی واچ 2 اکتیو به ترتیب 237 میلی‌آمپر ساعت و 340 میلی‌آمپر ساعت است. این در حالی است که ظرفیت باتری Galaxy Active برابر 230 میلی‌آمپر ساعت بود.

از نظر ابعاد نیز باید ساعت هوشمند مخصوص ورزشکاران سامسونگ را دارای دو نسخه دانست. یکی از آن‌ها 40 میلی‌متری و دیگری 44 میلی‌متری خواهد بود. این در حالی است که برای ساعت کنونی فقط یک نسخه 40 میلی‌متری وجود دارد. احتمال دارد برای نسخه فاقد پشتیبانی از وای فای، تنها یکی از این مدل‌ها وجود داشته باشد و فقط برای نسخه دارای قابلیت نصب سیم کارت، امکان انتخاب از میان دو سایز بدنه ارائه شود.

زمان عرضه و قیمت ساعت گلکسی واچ 2 اکتیو سامسونگ

ساعت گلکسی واچ اکتیو در ماه مارس (اسفند – فروردین) عرضه شد، به همین دلیل انتظار نداریم جانشین آن به همین زودی معرفی شود. با این حال، برخی اخبار به معرفی مدل جدید همراه با گوشی های هوشمند سری Note امسال اشاره می‌کنند. به این ترتیب فاصله زمانی بین معرفی دو ساعت دارای پسوند Active حدود پنج ماه خواهد بود که چندان منطقی نیست.

برای Galaxy Watch 2 Active باید قیمتی بین 200 تا 230 دلار در نظر گرفت. قیمت ساعت بسته به اندازه و پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از سیم کارت متفاوت خواهد بود.

بررسی ساعت سامسونگ گلکسی واچ ۲

گلکسی واچ 2

اسم رمز Renaissance را به نسل دوم ساعت گلکسی واچ نسبت داده‌اند. متاسفانه درباره این گجت تا امروز اخبار زیادی در دسترس نیست. به همین دلیل نمی‌توان همچون مدل Avtive، درباره تفاوت یا عدم تفاوت گلکسی واچ 2 با مدل قبلی آن، حداقل از نظر ظاهری، به طور دقیق اظهار نظر کرد. با توجه به بازه زمانی نه چندان طولانی که بین معرفی دو ساعت وجود ندارد، انتظار نداریم تغییراتی اساسی در مدل جدید اعمال شود.

در گلکسی واچ 2 دلیلی برای حذف حاشیه‌های چرخان ساعت وجود ندارد. این روشی متفاوت و آسان به منظور برقراری ارتباط با رابط کاربری ساعت محسوب می‌شود. با توجه به عدم انتشار تصویری از این مدل در دنیای واقعی و حتی نبود رندرهایی قابل اعتماد از آن، نمی‌توان درباره دیگر تغییرات احتمالی در سبک طراحی اظهار نظر کرد. البته دلیلی نیز برای این کار وجود ندارد. از رونمایی گلکسی واچ کمتر از یک سال می‌گذرد، به همین دلیل اکنون زمان مناسبی برای اعمال تغییرات اساسی در جانشین آن نیست.

انتظار داریم برای گلکسی واچ 2 نیز بر اساس اندازه، دو نسخه 40 میلی‌متری و 44 میلی‌متری عرضه شود. بر اساس پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از سیم کارت هم دو نسخه متفاوت وجود خواهد داشت.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تغییرات بسیار مهم ساعت Galaxy Watch 2 بر اساس شایعات، مجهز شدن به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر است. به این ترتیب، گلکسی واچ 2 تبدیل به اولین ساعت هوشمندی خواهد شد که چنین قابلیتی درونش به کار رفته است. گفته می‌شود این سنسور در نیمه پایینی صفحه نمایش قرار می‌گیرد. این روش در مقایسه با سیستم احراز هویت مبتنی بر پین کد ساعت‌های هوشمند عادی بسیار سریع‌تر است و به فرآیندهایی همچون پرداخت صورت حسا‌ب‌ها سرعت می‌دهد.

زمان عرضه و قیمت ساعت گلکسی واچ 2 سامسونگ

این ساعت به احتمال بسیار زیادی همزمان با گلکسی نوت 10 رونمایی خواهد شد. تاریخ معرفی پرچمدار سری نوت در سال 2019 هفتم آگوست (شانزدهم مرداد) در نظر گرفته شده است. برای این مدل می‌توان 330 تا 350 دلار را بازه قیمت اعلام کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. منکه عاشقش شدم خیلی جذابه به خدا

  2. گجت بسیار جالبیه مخصوصا که مال سامسونگه دیگه چی ازاین بهتر

  3. هم قیمت خوبی داره هم طراحی عالی داره در کل فوق العاده است .