قیمت سانگ یانگ تیوولی

افزایش قیمت سانگ یانگ تیوولی اعتراض خریداران را به دنبال داشت

شرکت رامک خودرو برای تحویل سانگ یانگ تیوولی به مشتریان قیمت 380 میلیون تومانی را در نظر گرفته است که اعتراض خریداران این خودروها را به همراه داشت. البته مدیر بازاریابی و فروش رامک خودرو این افزایش قیمت را علی‌الحساب می‌داند.

حسن بیک‌محمدی، مدیر بازاریابی و فروش رامک خودرو در پاسخ به این سوال که چرا مشتریان خودرو سانگ یانگ تیوولی که در سال 95 آن را ثبت نام کرده‌اند تاکنون خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند، عنوان کرد برخی از مشتریان در سال 95 برای خرید خودرو تیوولی ثبت نام کردند و موعد تحویل خودرو آنها نیز 1396 اعلام شد، اما این تعداد از مشتریان مابه‌التفاوت قیمت خودرو را پرداخت نکرده بودند. از این رو شرکت رامک خودرو فقط این خودرو را به مشتریانی تحویل داد که مبلغ مابه‌التفاوت را پرداخت کرده بودند.

حسن بیک‌محمدی در ادامه افزود در آن زمان مشتریان نسبت به افزایش تعرفه حقوق گمرکی واردات خودرو اعتراض کردند و اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری ارجاع دادند؛ زیرا بر این باور بودند که این موضوع بر اساس قانون انجام نشده است. این مشتریان تصور کردند که موضوع افزایش تعرفه‌ها برطرف شده و اگر به دیوان عدالت اداری اعتراض کردند، افزایش قیمت‌ها لغو می‌شود، اما چنین موضوعی رخ نداد. این دیدگاه مشتریان باعث شد تا برخی از آنها نسبت به تغییر قیمت‌ها امیدوار باشند و مراحل تکمیل وجه را انجام ندهد، از این رو به این تعداد از مشتریان خودرویی تحویل داده نشد. البته شرکت رامک خودرو همچنان آمادگی پرداخت وجه به مشتریان انصرافی را دارد و ادعای برخی که موضوع عدم توان پرداخت اصل پول را در فضای مجازی منتشر می‌کنند، تکذیب می‌کنیم.

ماجرای بسته شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو

قیمت سانگ یانگ تیوولی

مدیر بازاریابی و فروش رامک خودرو در خصوص بسته شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو در سال‌های 96 و 97 و انجام پیش فروش خودرو در این زمان عنوان کرد:

بسته شدن سامانه ثبت سفارش‌ها در این دو سال متفاوت بود. در واقع بسته شدن سامانه ثبت سفارش در سال 96 یک سیاست ابلاغی از سوی دولت چون سال 97 نبود. بسته شدن ثبت سفارش‌ها در سال 96 تحت عنوان اصلاح سیستم انجام شد که بر اساس آن هیچ‌یک از شرکت‌ها انتظار نداشتند که دولت بخواهد برای کنترل حجم ارز از طریق بستن ثبت سفارش و سپس افزایش تعرفه واردات خودرو، بازار ارز را کنترل کند. در آن زمان آنچه ابتدا دولت مطرح کرد این بود که تحت عنوان اصلاح ساختار سیستم و گردش اطلاعاتی، سامانه ثبت سفارش برای مدتی بسته شده و سپس مجددا باز شود. برای چند ماه این موضوع به طول انجامید تا اینکه سرانجام با افزایش تعرفه‌های واردات خودرو، سامانه ثبت سفارش واردات خودرو مجددا باز شد. در آن زمان به دلیل اینکه شرکت‌های واردکننده پیش‌بینی بسته شدن سامانه به مدت 6  ماه و سپس باز شدن آن با افزایش تعرفه واردات را نداشتند، مشکلات فراوانی ایجاد شد. از این رو در آن زمان طبیعتا شرکت‌ها فروش داشته‌اند، اما خودرو تحویل نداده و نخواستند به سمتی حرکت کنند که در زمان تحویل با بحران مواجه شوند.

حسن بیک‌محمدی در ادامه بیان کرد در حال حاضر مشتریانی وجود دارند که به صورت اقساطی خودرو خریداری کرده‌اند، اما در پرداخت اقساط با مشکل مواجه شدند یا تمایلی به پرداخت مابه‌التفاوت افزایش هزینه 13 تا 18 میلیون تومانی ندارند. چنین موضوعی به سازمان حمایت نیز ابلاغ شد که البته برخی از مشتریان این شرکت به عنوان سرمایه‌گذار بودند، اما با توجه به اینکه اولویت تحویل ما به مشتریان مصرف‌کننده است، قسمتی از خودرو آنها همچنان باقی مانده است.

افزایش قیمت سانگ یانگ تیوولی

مدیر بازاریابی و فروش رامک خودرو در ادامه اظهار کرد هم‌اکنون بر اساس آنچه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای قیمت این خودرو عنوان کرده است، بدون شک تا دریافت اسناد به شکل علی‌الحساب خواهد بود و پس از صحه‌گذاری، دیدگاه سازمان حمایت بر روی قیمت‌ها لحاظ خواهد شد. قیمت 380 میلیون تومانی سانگ یانگ تیوولی تا زمانی قیمت‌گذاری جدید از سوی حمایت به شکل علی‌الحساب خواهد بود و پس از آن هر نوع قیمتی که سازمان حمایت آن را اعلام کند، شرکت رامک خودرو نیز می‌تواند اضافه مبلغ را از مشتریان دریافت کند و اگر مبلغ بیشتری از مشتریان دریافت شود، مابه‌التفاوت به مشتریان برگشت داده خواهد شد.

قیمت سانگ یانگ تیوولی

حسن بیک‌محمدی تاکید کرد بر اساس قوانینی که تعیین شده و سازمان حمایت آن را تایید می‌کند، اگر مشتریان مبلغ مابه‌التفاوت را پرداخت کنند، خودروهای ثبت نامی آن‌ها از گمرک ترخیص می‌شود. این مقام مسئول در شرکت رامک خودرو در پایان خاطرنشان کرد:

با وجود اعلام تاریخ مهلت دعوتنامه‌ها سازمان حمایت تاکید کرده که برای مشتریانی که در بحث پرداخت دچار چالش هستند، تا تاریخ 9 تیر ماه 98 مهلت داده شود. اما اگر مشتریان نتوانند پرداخت داشته باشند، برای مشتریان بعدی دعوت‌نامه صادر خواهد شد. لذا در برنامه‌های شرکت است که همه خودروها از گمرک ترخیص شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. مگه رامک بجز تولید ماست، ماشین هم وارد میکنه؟

  2. اصلا اونا هی خودشونو بزنن به در و دیوار مگه واسشون مهم .
    فایده نداره .

  3. و این مشکلات هنوز ادامه داره