شیائومی سی سی 9

گوشی‌های خانواده شیائومی سی سی 9 با تمرکز بر دوربین سلفی معرفی شدند

گوشی‌های خانواده شیائومی سی سی 9 (Xiaomi CC9) در سه مدل شامل نسخه اصلی٬ نسخه سی سی 9 ای و سی سی 9 میتو ادیشن معرفی شدند. در ادامه با مشخصات فنی٬ قابلیت‌ها و قیمت این گوشی‌ها بیشتر آشنا شوید.

گوشی‌های خانواده شیائومی سی سی 9 سرانجام معرفی شدند. این خانواده همانطور که شایعات ادعا می‌کردند شامل سه عضو سی سی 9 ٬ سی سی 9 ای و سی سی 9 میتو ادیشن است. هدف این دیوایس‌ها ارائه‌ی ویژگی‌هایی متمایز برای بخش‌های مختلف بازار است٬ اما همگی بر ارائه‌ی دوربین سلفی عالی و باتری بزرگ تمرکز دارند.

شیائومی سی سی 9

شیائومی سی سی 9

با گوشی سی سی 9 آغاز می‌کنیم٬ این گوشی به یک نمایشگر 6.39 اینچی سوپر آمولد٬ تراشه‌ی اسنپدراگون 710 و دوربین سه گانه مجهز است. شیائومی از یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 در قاب جلویی این گوشی استفاده کرده که در کلاس خود بهترین است.

این نمایشگر ارائه کننده‌ی وضوح 1080 در 2340 پیکسل٬ بریدگی به سبک قطره‌ی آب و اسکنر اثر انگشت در زیر خود است. همچنین٬ همانطور که چند روز پیش اعلام کردیم٬ شیائومی با این گوشی نسخه‌ی جدید آواترهای متحرکت Mimoji را ارائه کرده است. از دیگر قابلیت‌های جذاب این گوشی می‌تواند به حالت پرتره مبتنی بر هوش مصنوعی برای عکاسی جذاب با دوربین سلفی در شرایط نوری ضعیف است.

شیائومی سی سی 9

گوشی شیائومی می سی سی 9 از طراحی دوطرف شیشه‌ای با فریم فلزی در وسط بهره می‌برد. شیشه‌ی قاب پشتی به نحوی طراحی شده که همانند اغلب گوشی‌های مدرن٬ نور را منعکس می‌کند. وزن این دیوایس 179 گرم و ضخامت آن 8.67 میلی‌متر خواهد بود. در قاب پشتی دوربین سه‌گانه‌ای متشکل از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی ٬f/1.8 دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی حضور دارد.

تراشه‌ی داخلی این دیوایس اسنپدراگون 710 است که 6 یا 8 رم و حافظه‌ی داخلی 64/128 گیگابایتی با پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو اس دی آن را همراهی می‌کنند. رابط کاربری MIUI 10 بر پایه‌ی اندروید پای در راس بخش نرم افزاری این دیوایس قرار دارد. یک باتری 4,030 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات نیز وظیفه‌ی تامین انرژی آن را بر عهده دارد. از دیگر قابلیت‌های قابل ذکر آن می‌توان به یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری٬ NFC و درگاه مادون قرمز اشاره کرد.

قیمت نسخه اصلی CC9 برای مدل 64 گیگابایتی 260 دلار و برای مدل 128 گیگابایتی 290 دلار است.

شیائومی سی سی 9 ای

شیائومی سی سی 9

دومین دیوایس CC9e است. عبارت “e” مخفف نام “Essential Edition” است و شیائومی ادعا می‌کند تفاوت اندکی بین این نسخه با نسخه‌ی اصلی وجود دارد. دوربین‌های جلو و پشت آن با یکدیگر یکسان هستند٬ اما نمایشگر به 6 اینچ با وضوح 1560 در 720 پیکسل نزول پیدا کرده است. فناوری آمولد و اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر و همچنین باتری با مدل اصلی یکسان است.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها تراشه‌ی این دو گشوی است. شیائومی Mi CC9e به تراشه‌ی اسنپدراگون 665 مجهز خواهد بود. این گوشی در پیکربندی‌هایی با 4/64 گیگ و 6/128 گیگ با قیمت 189 و 232 دلار عرضه خواهد شد.

شیائومی سی سی 9 میتو ادیشن

شیائومی سی سی 9

آخرین عضو این خانواده شیاسومی سی سی 9 میتو ادیشن است که این دیوایس نیز شباهت زیادی با نسخه معمولی CC9 دارد٬ اما برخی از قابلیت‌های دوربین آن انحصاری توسط گروه Meitu که اواخر سال 2018 به خدمت شیاسومی در آمد٬ توسعه پیدا کرده است.

شیائومی سی سی 9

این دوربین ارائه کننده‌ی حالت پرتره در نور کم بر پایه‌ی هوش مصنوعی٬ پرتره فیلمی و فیلترهای زیباسازی تمام بدن است. در اینجا همچنین یک تثبیت کننده‌ی ویدیویی برای ویدیوبلاگرها نیز وجود دارد. اکثر مشخصات فنی این گوشی مشابه نسخه اصلی CC9 است و با 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه‌ی داخلبی عرضه می‌شود. قیمت این نسخه 378 دلار است.