گلکسی فولد سامسونگ

با وجود بازطراحی کامل گلکسی فولد سامسونگ زمان عرضه مجدد آن هنوز مشخص نیست!

سامسونگ گلکسی فولد ممکن است به سرنوشت گوشی گلکسی نوت 7 دچار شود. بازطراحی گلکسی فولد سامسونگ به ادعای سازنده به طور کامل تمام شده است، اما هنوز زمان عرضه آن مشخص نیست.

مدیر عامل سامسونگ رسما درباره مشکلات پدید آمده درباره گوشی منعطف سامسونگ گلکسی فولد اظهار نظر کرد و در نهایت رویداد پدید آمده را خجالت‌آور خواند. نظرات وی درباره این رخداد نشان می‌دهد آغاز مشکل گزارش مشکلاتی عجیب در نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد تماما به خاطر کوتاهی‌های این شرکت کره‌ای بوده است.

بعد از بازطراحی، سرانجام گوشی منعطف گلکسی فولد سامسونگ آماده ورود به بازار شد و تصور کردیم اولین گوشی منعطف تجاری دنیا، که قرار است انقلابی در دنیای موبایل به وجود بیاورد، به زودی توسط عموم کاربران قابل لمس خواهد بود. متاسفانه همه چیز درباره این گوشی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

گلکسی فولد سامسونگ

با گذشت چهار ماه از زمان رونمایی گوشی گلکسی فولد سامسونگ و دو ماه بعد از گزارش وجود ایراداتی عجیب و اساسی در صفحه نمایش آن، هنوز نمی‌دانیم عرضه مجدد نسخه بازطراحی شده چه زمانی خواهد بود. مشکل اینجاست که از ماه‌ها قبل و در زمان رونمایی گوشی اعلام شد تا مدت‌ها بعد از شروع اولیه عرضه گلکسی فولد سامسونگ به بازار، تعداد بسیاری محدودی از آن برای خرید در دسترس خواهد بود و تا زمان افزایش موجود از این گوشی باید ماه‌ها منتظر ماند. یکی از دلایل این امر، تردید سامسونگ درباره چگونگی استقبال کاربران از گلکسی فولد است. اولین گوشی منعطف این شرکت 2 هزار دلار قیمت داشته و کاربران کمی قادر به خرید آن هستند.

بر اساس یک سری گزارش منتشر شده توسط کارمندان سامسونگ، این شرکت موفق شده دو مورد از اصلی‌ترین ایرادهای گوشی انعطاف پذیر خود را رفع کند. این ایراد‌ها بعد از توزیع گلکسی فولد سامسونگ بین رسانه‌های خبری به منظور بررسی تخصصی آن پیش از شروع عرضه و همچنین بر اساس یک سری کالبدشکافی‌های انجام شده روی دستگاه توسط چند مرجع تخصصی، مشخص شدند.

دو مشکل اصلی گلکسی فولد سامسونگ

اولین ایراد، مربوط به محافظ پلیمری صفحه نمایش می‌شد. برخلاف محافظی که به صورت پیش‌فرض روی تمامی گوشی های هوشمند آکبند وجود داشته و کاربران پیش از شروع استفاده از دستگاه آن را بلافاصله جدا می‌کنند، این محافظ بخشی از ماهیت صفحه نمایش است و جدا شدنش سبب از کار افتادن پنل OLED منعطف گلکسی فولد سامسونگ خواهد شد. عده‌ای از کاربران بدون اطلاع از این موضوع، شخصا محافظ را جدا کرده و سبب آسیب رسیدن به صفحه نمایش شده بودند. برای عده‌ای دیگر، محافظ پلیمری بعد از یک هفته استفاده از گوشی به صورت خودکار از نمایشگر جدا شده بود.

گلکسی فولد سامسونگ

دومین ایراد اساسی برطرف شده، وجود فاصله بین لولای دستگاه و صفحه نمایش بود. فضای بین این دو عنصر، شدیدا مستعد جمع شدن گرد و غبار است. ذرات ریز به مرور زمان بین صفحه نمایش اولد و لولای گوشی نشسته و از باز و بسته شدن تای آن جلوگیری خواهند کرد.

رویت شدن این مشکلات گلکسی فولد سامسونگ توسط کاربران به جای بخش تست و آزمایش شرکت سازنده، نتیجه عجله در ساخت و عرضه آن به بازار بود. تعجبی است که سامسونگ مجددا همین اشتباه را مرتکب می‌شود. اگرچه انتظار کاربران برای لمس اولین گوشی منعطف دنیا بیش از حد شده است، اما گزارش مجدد ایراداتی از گلکسی فولد این مرتبه فاجعه‌بار خواهد بود. به همین دلیل انتظار داشتیم غول کره‌ای بعد از بازطراحی اولین گوشی انعطاف پذیر خود، آن را حداقل چند ماه آزمایش کند.

به نظر نمی‌رسد حداقل تا دو ماه دیگر، گلکسی فولد را در ویترین فروشگاه‌ها ببینیم. سامسونگ علنا بازطراحی گوشی را تمام شده اعلام کرده و آن را کاملا آماده عرضه به بازار خطاب می‌کند، اما در عین حال بیان کرده حداقل تا آخر ماه جولای (نیمه‌‌های مرداد)، خبری از اولین گوشی منعطف آن نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مثل نوت هفتش شکست خورده هس
    باید جایگزین کنه با یه مدل دیگه