گلکسی A80

نحوه فعال شدن دوربین اصلی گلکسی A80 در ویدیویی نشان داده شد

اخیرا ویدیویی منتشر شده که نشان می‌دهد چگونه دوربین اصلی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A80 تنها با یک موتور فعال می‌شود.

دوربین یکی از حساس‌ترین بخش‌های گوشی هوشمند است، حتی اگر سطح محافظی که روی لنز دوربین قرار گرفته خش بردارد، کیفیت تصاویر ثبت شده کاهش خواهد یافت. به همین علت سازندگان تلفن هوشمند، دوربین محصولاتشان را به‌صورت کشویی یا چرخشی قرار می‌دهند تا تنها در زمان عکاسی یا فیلم‌برداری، دوربین از جایگاه خود خارج شود.

گوشی هوشمند گلکسی A80 سامسونگ به‌صورت خلاقانه و بسیار جالبی از هر دو روش برای محافظ دوربین اصلی استفاده می‌کند که در ادامه می‌توانید ویدیویی از آن را مشاهده کنید.

همانطور که در ویدیو مشاهده می‌کنید فعال شدن دوربین تنها توسط یک موتور صورت می‌گیرد. در این روش دوربین کاملا از دید مخفی است. تمامی سنسورها، فلاش و ماژول‌های دوربین  روی یک بدنه قرار دارند و زمانی که موتور فعال شد، بدنه چرخیده و دوربین قابل رویت می‌شود.

این ویدیو توسط کاربری در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده است. این کاربر نه‌تنها به مکانیزم دوربین سامسونگ گلکسی ای 80 دسترسی داشته، بلکه قطعات دیگر گوشی هوشمند را مورد بررسی قرار داده است.

نحوه فعال شدن دوربین اصلی گلکسی A80 در ویدیویی نشان داده شد

گلکسی A80 سامسونگ از نمایشگری 6.7 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل برخوردار است. در زیر قاب این گوشی هوشمند از تراشه اسنپدراگون 730 استفاده شده و 8 گیگابایت حافظه رم نیز آن را همراهی می‌کند. در پنل پشتی این محصول شاهد دوربینی سه گانه هستیم که شامل لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و لنز سه بعدی از نوع TOF می‌شود.

گلکسی ای 80 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 9 است و از باتری به ظرفیت 3700 میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به حافظه داخلی 128 گیگابایتی، برخورداری از تکنولوژی شارژ سریع 25 واتی و حسگر اسکنر اثرانگشت در انتهای نمایشگر اشاره کرد.

گلکسی ای 80 هم‌اکنون در رنگ‌بندی‌های طلایی، سفید و مشکی در بازار موجود بوده و علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند.