گوگل پیکسل 4

احتمال تجهیز گوگل پیکسل 4 به یک دوربین 16 مگاپیکسلی تله فوتو

احتمالا دوربین ثانویه‌ی گوشی گوگل پیکسل 4 یک دوربین 16 مگاپیکسلی تله فوتو باشد. بنابراین دیگر خبری از حضور یک دوربین فوق عریض در این گوشی نیست؟

در اقدامی بی‌سابقه، گوگل ماه گذشته خود اطلاعاتی از نسل آینده‌ی گوشی پیکسل را افشا کرد و تصمیم گرفت طراحی قاب پشتی آن را به ما نشان دهد. اولین چیزی که نظر ما را جلب کرد، دوربین دوگانه پشتی آن بود.

در این مدت اینکه دوربین ثانویه‌ی این گوشی یک دوربین تله فوتو است یا فوق عریض، ذهن ما را درگیر خودش کرده بود. شاید این برای علاقه‌مندان به دوربین‌های فوق عریض خبر بدی باشد اما در هر صورت پاسخ این سوال، یک دوربین تله فوتو است. یک لنز 16 مگاپیکسلی تله فوتو در قطعه کدهای اپلیکیشن دوربین گوگل یافت شده است که می‌تواند به حضور چنین لنزی در گوشی گوگل پیکسل 4 اشاره داشته باشد.

اطلاعات دوربین 16 مگاپیکسلی تله فوتو گوگل پیکسل 4 در قطعه کدهای اپلیکیشن دوربین گوگل دیده شد

قطعه کدهای داخلی اپلیکیشن دوربین گوگل نشان می‌دهد که توسعه دهندگان این شرکت از هم اکنون کار روی پشتیبانی از دوربین‌های نسل آینده‌ی گوشی پیکسل را آغاز کرده‌اند. یک سنسور مادون قرمز نیز می‌تواند در جلوی قاب نسل آینده‌ی پیکسل قرار داشته باشد. این سنسور مربوط به سیستم تشخیص چهره‌ای است که در آخرین نسخه‌ی آزمایشی اندروید Q دیده شده است.