شیائومی می میکس 3

احتمال تجهیز دوربین شیائومی می میکس 4 به سنسور 64 مگاپیکسلی

سنسور دوربین شیائومی می میکس 4 (Xiaomi Mi Mix 4)، بهتر از سنسور 64 مگاپیکسلی «ایزوسل برایت GW1» سامسونگ خواهد بود. این ادعا را «وَنگ تِنگ» مدیر تولیدات شیائومی در شبکه اجتماعی ویبو مطرح کرد؛ اما کامنت او اندکی بعد حذف شد.

سونی هنوز سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی خود را معرفی نکرده است و در حال حاضر، هیچ جایگزینی برای سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ وجود ندارد. حال اینکه ادعای مدیر تولیدات کمپانی چینی مبنی بر بهتر بودن دوربین شیائومی می میکس 4 از رقیب کره‌ای، لزوما به معنای رزولوشن بالاتر نیست. شاید او روی حساسیت نوری ارتقا یافته‌ یا بزرگ‌تر بودن سنسور آن دست گذاشته باشد.

در همین رابطه، برند ریلمی هم اخیرا تایید کرد که روی تولید یک گوشی هوشمند، مجهز به سنسور GW1 سامسونگ کار می‌کند؛ پس باید منتظر تشدید رقابت دو کمپانی چینی، به ویژه در بازار هند باشیم.

شیائومی می ای 3

اما از می میکس ۴ که بگذریم، به تازگی یک گوشی اندروید وان شیائومی هم با دوربین 48 مگاپیکسلی، تاییدیه FCC (رگولاتوری آمریکا) را دریافت کرده است و نظر می‌رسد مدل Mi A3 باشد. این با شایعاتی که شیائومی می ای 3 را به مدل‌های CC9 و CC9e ربط می‌دادند نیز همخوانی دارد.

تصویر شماتیک منتشر شده، سه دوربین را با همان چیدمان در پنل پشتی دستگاه که دارای شماره مدل M1906F9SH است نشان می‌دهد. در آینده نزدیک و با صدور تاییدیه TENAA (رگولاتوری چین)، اطلاعات بیشتری درباره این گوشی به دست خواهد آمد؛ اما انتظار نمی‌رود تغییرات سخت افزاری چندانی نسبت به خانواده شیائومی سی سی 9 داشته باشد.