آیپد منعطف اپل

اپل تا سال آینده یک آیپد منعطف 5G عرضه می‌کند

یک منبع نزدیک به اپل می‌گوید که این شرکت مشغول توسعه‌ی یک آیپد منعطف 5G است. ظاهرا تبلت انعطاف پذیر اپل قرار است سال 2020 عرضه شود.

بر هیچ‌کسی پوشیده نیست که اپل سخت تلاش می‌کند تا فناوری ارتباطی 5G را به محصولات پیش روی خود بیاورد. انتظار می‌رود غول کوپرتینویی سال آینده، زمانی که شبکه‌های 5G به شهرها و کشورهای بیشتری ورود پیدا کنند، آیفون 5G خود را معرفی کند. اما در جایی که فناوری 5 جی می‌درخشد، نمی‌توان انتظار نداشت اپل چنین فناوری را در تبلتی که ادعا می‌کند می‌تواند جایگزین لپ تاپ‌ها باشد، ارائه نکند. به همین خاطر است که می‌گویند در آیپد مدل 2020 از مودم‌های 5G کمپانی کوالکام استفاده خواهد شد. اما این پایان ماجرا نیست، یک تحلیلگر ادعا می‌کند که اپل مشغول ساخت یک آیپد منعطف است که آن نیز به فناوری 5 جی مجهز خواهد بود.

این اطلاعات از یک شرکت تحقیقاتی به دست نیامده است، در واقع از سوی یکی از زنجیره‌های تامین کمپانی اپل به نام IHS Markit به دست ما رسیده است.

جزئیات آیپد منعطف اپل

به نقل از افشاگری به نام جِف لین، اپل مشغول کار روی ساخت یک آیپد منعطف است که وقتی آن را به طور کامل باز می‌کنید، نمایشگر آن هم اندازه‌ی نمایشگر مک بوک‌ها می‌شود. این آیپد حتی از فناوری 5 جی نیز بهره‌مند خواهد بود. انتظار می‌رود این دیوایس اعجاب انگیز به تراشه‌ی سری A اپل مجهز باشد و پاسخی از سوی این کمپانی به سرفیس منعطف مایکروسافت باشد که شایعات مدت‌هاست به در حال توسعه بودنش اشاره می‌کنند.

این تبلت منعطف قرار است در سال 2020 عرضه شود. اپل می‌خواهد با بیشترین دقت و حوصله این تبلت/لپ تاپ را طراحی کند تا به بلایی که سر سامسونگ با معرفی زودهنگام گوشی منعطف گلکسی فولد آمد، دچار نشود. این گوشی ایرادات بسیاری داشت تا سامسونگ مجبور شود نسخه‌های پیش فروش شده را جمع آوری کرده و مجددا روی آن کار کند.

ما نمی‌خواهیم در مورد قیمت تبلت منعطف اپل فکر کنیم. از آنجایی که این دیوایس از یک نمایشگر منعطف OLED بهره می‌برد، می‌تواند قیمت سرسام‌آوری داشته باشد.