باگ گوشی های آیفون

یک باگ گوشی های آیفون پیش از علنی شدن رفع شد!

تیم امنیت گوگل به یک باگ گوشی های آیفون پی برد و با همکاری اپل آن را رفع کرد. اگر با این مشکل امنیتی آیفون درگیر می‌شدید، با ارسال یک پیامک، دیگران را مجبور به ریست فکتوری کردن گوشی خود می‌کردید!

کاربران گوشی های آیفون، تا پیش از برطرف شدن یک باگ بسیار آزاردهنده، از وجود آن بی‌خبر بودند! اگر این موضوع پیش از برطرف شدن ایراد علنی بود، افراد زیادی به قصد اذیت دیگران از آن سواستفاده می‌کردند، اما خوشبختانه این اتفاق رخ نداد. این باگ گوشی های آیفون سبب می‌شود در صورت دریافت یک پیامک خاص توسط آن‌ها، کاربر چاره‌ای به جز ریست فکتوری کردن دستگاه نداشته باشد.

رفع یک باگ خطرناک گوشی های آیفون در همکاری با گوگل

تیم امنیتی گوگل در همکاری با متخصصان اپل به تازگی این رخنه امنیتی در آی او اس را رفع کرده‌ است. در صورتی که تیم امنیتی گوگل به یک رخنه امنیتی در یک پلتفرم پی ببرد، تا زمان برطرف شدن آن توسط توسعه‌دهنده، موضوع را علنی نخواهد کرد. اپل بعد از پی بردن به موضوع، به وسیله انتشار آپدیتی برای آی او اس 12.3، این باگ گوشی های آیفون را رفع کرد. به‌روزرسانی یاد شده در روز بیست و دوم اردیبهشت منتشر شد.

گوشی همواره در انتظار یک مقدار کلیدی به همراه رشته‌ای از کد است. باگ گوشی های آیفون سبب می‌شد دستگاه آی او اسی افزوده شدن یا نشدن کد در پیغام را چک نکند. اگر داخل پیام، در کنار مقدار کلیدی کد آن وجود نداشت، گوشی کرش کرده و مجددا بارگذاری می‌شد. این فرآیند تا جایی ادامه پیدا می‌کرد که نمایش رابط کاربری متوقف شده و دیگر هیچ ورودی از کاربر قابل دریافت نبود. هارد ریست مشکل را رفع نکرده و بعد از باز کردن قفل، دستگاه غیر قابل استفاده بود. می‌توان گفت این باگ گوشی های آیفون به نوعی سبب برک شدن آن‌ها می‌شد. البته یک کاربر، راه حلی برای رفع مشکل پیدا کرده بود، اما این راهکار به حذف تمامی اطلاعات کاربر ختم می‌شد.

  • گوشی را با استفاده از برنامه Find my iPhone پاک کنید.
  • دستگاه را در حالت ریکاوری قرار داده و از طریق آیتونز آپدیت کنید. با این کار آخرین ورژن به‌روزرسانی دریافت خواهد شد.
  • سیم کارت را خارج کرده و بعد از خارج شدن از محوطه تحت پوشش شبکه وای فای، از داخل منو دستگاه را پاک کنید.

سال گذشته، مشکلی تقریبا مشابه گریبان یک سری کاربر را گرفت. به خاطر این باگ گوشی های آیفون، بعد از دریافت یک پیغام حاوی نقطه‌ای سیاه، در صورت لمس روی آن دستگاه دچار مشکل می‌شد. در واقع داخل نقطه سیاه هزاران رشته یونیکد قرار داشت که به وسیله پر کردن حجم پردازنده، کرش کردن گوشی را در پی داشت. گفتنی است همین پیغام (نقطه سیاه حاوی هزاران رشته یونیکد)، کاربران دستگاه‌های اندرویدی که آن را در پیام‌رسان واتس اپ دریافت کرده بودند را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد. مشکل یاد شده به ریبوت شدن دستگاه‌ها ختم می‌شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*