بهترین سریال های ترسناک تاریخ

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

بهترین سریال های ترسناک تاریخ علاقمندان به ژانر وحشت را شیفته خود می‌کنند. در این مطلب از گجت نیوز بهترین سریال های ترسناک تاریخ را به شما معرفی می‌کنیم.

آثار ترسناک همیشه پرطرفدار بوده‌اند و در دنیای تلویزیون هم توانسته‌اند بارها مخاطبان را شوکه کنند. در این مطلب می‌توانید به لیستی از بهترین سریال های ترسناک تاریخ دست پیدا کنید، آثاری که موفق شده‌اند ترس را به شکل سریالی به جعبه جادویی بیاورند.

توجه :

مطالعه این مطلب ممکن است برای همه مناسب نباشد.

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

 – سریال اسلشر (Slasher)

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

– امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.7
– سال‌های پخش: 2016 الی 2019
– بازیگران: کتی مک گراث، مری والش، لسلی هوپ، سالواتوره آنتونیو

این سریال آنتولوژی همانند اسم‌اش، بی پرده است و همان چیزی را ارائه می‌دهد که انتظار دارید. سریال اسشلر با یک هدف ساده عرضه می‌شود و با قتل‌های آزاردهنده و دلخراش، به راحتی هدف‌اش را اجرایی می‌کند. سریال Slasher حتی شاید باعث شود که گاهی جلوی چشمانتان را بگیرید و شاید جیغ بکشید. فصل اول سریال پیرامون دختری با بازی کتی مک گراث می‌چرخد که به شهر کوچک محل تولدش بازگشسته ‌است. شبی که او به دنیا آمد، قاتلی به نام جلاد، پدر و مادرش را به قتل رساند و حالا با بازگشت او، قتل‌های دیگری در شهر شروع به رخ دادن کرده‌اند. هر کدام از قتل‌ها در واقع یک مجازات غم انگیز برای کسانی است که مرتکب یکی از هفت گناه کبیره شده‌اند. این سریال مشخصا جریان‌ساز و ساختارشکن نیست و سازنده سریال، آرون مارتین نیز به این مسئله آگاه بوده و بیشتر تلاش کرده که از الگوها و فرمول‌های فیلم‌های اسلشر پیروی کند. اما جایی که او موفق عمل می‌کند، رمز و رازها و داستان‌های پیچیده‌ای است که او در این شهر کوچک به تصویر می‌کشد. او این کار را شجاعانه‌ و بدون خودسانسوری انجام می‌دهد، چیزی که معمولا در این گونه سریال‌ها دیده نمی‌شود. هر کدام از شخصیت‌های سریال یک راز دراماتیک دارند که می‌تواند برای ساخت یک سریال اختصاصی برای آن‌ها کافی باشد. سریال اسلشر شاید در صدر فهرست بهترین سریال های ترسناک تاریخ قرار نگیرد اما اگر به دنبال خون و خون‌ریزی هستید، هرگز ناامیدکننده ظاهر نمی‌شود.

– سریال کانال زیرو (Channel Zero)

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

– امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2
– سال‌های پخش: 2016 الی 2018
– بازیگران: هالند رودن، نتالی برون، پل اشنایدر، ماریا استن، جان کارول لینچ

داستان ترسناک آمریکایی فوق العاده است اما جایزه جاه طلبی و نوآوری فهرست بهترین سریال های ترسناک تاریخ را باید به سریال اورجینال شبکه سای فای، یعنی چنل زیرو اعطا کنیم. این ساخته سریال نیک انتاسکا، بر اساس داستان‌های ترسناک اینترنتی شکل گرفته است. سریال Channel Zero در هر فصل یک کابوس تازه را با یک فضای سورئال بی‌نظیر ترکیب می‌کند. از افسانه‌های محلی تلویزیونی که کودکان را شکنجه می‌کنند تا یک خانه عجیب ترسناک شیطانی. هر فصل دارای حس و حال وهم انگیز و غافل گیرکننده خود است و به جرات می‌توان گفت از نظر نوآوری، کمتر سریالی می‌تواند به اندازه چنل زیرو موفق ظاهر شود.

– سریال اساتید وحشت (Masters of Horror)

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

– امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.6
– سال‌های پخش: 2005 الی 2007

بدون شک این سریال آنتولوژی شبکه شوتایم موفق می‌شود در حد نام‌اش ظاهر شود. ساخته شده توسط یکی از کارکشته‌های ژانر ترسناک، میک گریس، سریال Masters of Horror یک پکیج کامل از بزرگان ژانر ترسناک است. از آثار کارگردانان برجسته‌ای همچون جان کارپنتر، استوارت گوردون، داریو آرجنتو، جان لندیس تا دان کاسکارلی، تاکاشی میکه و توبی هوپر. این سریال آنولوژی در واقع یک میراث ارزشمند از ژانر ترسناک است و در هر قسمت، یک اثر سینمایی میخکوب کننده از بزرگان فیلمسازی ارائه می‌دهد. همانند بسیاری از مجموعه‌های آنتولوژی، شاید نتیجه نهایی به متوسط نزدیک شود اما نمی‌توان انکار کرد که بسیاری از اپیزودهای سریال، یک تکه واقعی از سینمای ترسناک هستند. برجسته‌ترین اپیزود سریال، قسمت کارگردانی شده توسط جان کارپنتر افسانه‌ای است که نورمن ریداس نقش اصلی آن را ایفا می‌کند. اقتباس استوارت گوردون از داستان گربه سیاه ادگار آلن پو نیز عالی از کار در آمده. دو داستان جذاب ساخته شده از داریو آرجنتو پس از آثار سینمایی ضعیف اخیرش نیز نشان می‌دهد که این کارگردان هنوز از مهارت و استعداد بالایی در فیلمسازی بهره می‌برد. سریال Masters of Horror در مجموع هوشمندانه است و بدون شک یکی از بهترین سریال های ترسناک تاریخ به حساب می‌آید.

– سریال خون واقعی (True Blood)

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

– امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9
– سال‌های پخش: 2008 الی 2014
– بازیگران: آنا پاکوین، استیون مویر، سام ترمل، لکساندر اسکارشگرد، روتینا وسلی

سریال خون واقعی بارها در انتهای فصل‌هایش به بدترین شکل ممکن تمام شد اما نمی‌توان لذتی که این سریال برای مخاطبان به ارمغان آورد را انکار کرد. از شخصیت‌های دوست داشتنی همچون سوکی استک‌ هاوس (با بازی آنا پاکوین) و بیل (با بازی استیون مویر) تا صحنه‌های خونین عجیب و غریب. سازنده سریال، آلن بال موفق شد یک شهر کوچک متفاوت خلق کند که در آن هر چیزی که فکر کنید پیدا می‌شود. این سریال شبکه HBO برای هفت فصل ادامه پیدا کرد و توانست خون آشام‌ها را در جدی‌ترین شکل ممکن به تصویر بکشد. برخلاف سریال خاطرات خون آشام که حالتی نوجوانانه و سطحی دارد، سریال True Blood خود را جدی می‌گیرد و بارها چنان حمام خونی به راه می‌اندازد که مخاطب حیرت‌زده می‌شود. پنج فصل ابتدایی این سریال توانست نقدهای مثبتی دریافت کند و حتی نامزد جوایز گلدن گلوب و امی شود اما در فصل‌های پایانی با افت فاحشی رو به رو شد.

– سریال ترور (The Terror)

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

– امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1
– سال‌های پخش: 2018
– بازیگران: جرد هریس توبیاس منزیس، ایان هارت، کیران هایندز

اقتباسی از رمان ترسناکی به همین نام نوشته دن اسمونز، سریال ترس، داستان واقعی کشتی ترور و اتفاقات تراژیک و ناراحت کننده‌ای که برای آن رخ داد را روایت می‌کند. با حضور بازیگران درجه یکی همچون جرد هریس و توبیاس منزیس، این سریال با ژانر ترسناک به سبک آثار باکلاس و باکیفیت شبکه BBC رفتار می‌کند. این سریال که بیشتر از ترس زیرپوستی  استفاده می‌کند و جنون بقا را به تصویر می‌کشد، یک سریال ترسناک زیبا، فراموش نشدنی و خوش ساخت است که تعدادی از بهترین لحظات وحشت از نوع تلویزیونی را ارائه می‌دهد. سریال The Terror شاید هنوز هم آن طور که شایسته است دید نشده باشد اما با بازی‌های سطح بالا و فیلم‌نامه قدرتمندش، یکی از بهترین سریال های ترسناک تاریخ است.

– سریال داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story)

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

– امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1
– سال‌های پخش: 2011 الی –
– بازیگران: کتی بیتس، جسیکا لنگ، تیسا فارمیگا، لیدی گاگا، سارا پلسون، ایوان پیترز، اما رابرتز

این سریال ساخته رایانه مورفی، در کنار یک روایت قدرتمند، بیشتر یک اثر تماشایی از نظر جلوه‌های بصری است. اثری که در آن همیشه چرخش‌های داستانی دیوانه‌وار نیز دیده می‌شود. داستان ترسناک آمریکایی در هر فصل به یک داستان متفاوت می‌پردازد و شاید گاهی پایان‌های ناامیدکننده داشته باشد اما هرگز از جذابیت‌هایش کم نمی‌شود. رایان مورفی موفق شده با کم و زیاد کردن عناصر مختلف ترسناک و ایجاد تغییر در آن‌ها، یک اثر شکوهمند بسازد. اما تنها به دلیل قدرت بصری نیست که این سریال موفق می‌شود، شبکه اف ایکس با این سریال، توانسته محلی برای عرضه بهترین بازی‌ها ایجاد کند. جایی که بازیگرانی همچون کیتی بیتس، آنجلا بست و جسیکا لنگ یک بار دیگر شکوفا می‌شوند و به شکلی فراتر از انتظار، هیجان انگیز جلوه می‌کنند. از نقش این سریال در به اوج رساندن دوباره سارا پالسون نیز نباید گذشت، بازیگری که در این سریال، بارها خیره کننده ظاهر می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

بهترین سریال های کمدی تاریخ

– سریال بیتس متل (Bates Motel)

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

– امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2
– سال‌های پخش: 2013 الی 2017
– بازیگران: ورا فارمیگا، فردی هایمور، مکس تیریوت، اولیویا کوک

می‌دانید بدترین ایده تاریخ چه چیزی است؟ ساخت یک پیش در آمد تلویزیونی برای فیلم روانی، اثر تکرارنشدنی آلفرد هیچکاک. اما این سریال شبکه A&E به شکل عجیبی موفق از کار در می‌آید و به یکی از بهترین آثار شخصیت‌ محور و درام تلویزیونی در چند سال اخیر تبدیل می‌شود. در این برداشت متفاوت از شخصیت نورمن بیتس، ما سال‌ها قبل از اتفاقات فیلم روانی را مشاهده می‌کنیم. اما سریال بیتس متل بیشتر از اینکه بخواهد به فیلم اصلی ادای دین داشته باشد، به نوآوری پیرامون شخصیت نورمن بیتس علاقه‌مند است. آثار آلفرد هیچکاک، غیر قابل تقلید هستند و سازندگان سریال، کارلتون کیوس و آنتونی سیپریانو با آگاهی از این مسئله، هرگز تلاش نمی‌کنند که تقلید کنند و یک اثر کپی ارائه دهند. اما شاید اوج قدرت سریال را باید بازی خیره کننده ورا فارمیگا در نقش نورما بیتس به حساب بیاوریم و البته بازی غافل گیر کننده فردی هایمور. شیمی رابطه شخصیت‌های فارمیگا و هایمور نقطه عطفه سریال و قلب اصلی این مجموعه است که آن را زنده نگه می‌دارد و البته تماشای آن به شدت ترسناک است. بله، در سریال شاهد قتل‌های مهیبی هستیم اما این آسیب شناسی رابطه نورمن و نورما و درک متقابل آن‌ها از یکدیگر است که توجهات را جلب می‌کند. برخلاف دیگر سریال‌های این لیست، سریال Bates Motel قدرتمند آغاز می‌شود، قدرتمندانه ادامه پیدا می‌کند و به بهترین شکل ممکن هم به پایان می‌رسد.

– سریال بازگشتگان (The Returned)

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

– امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2
– سال‌های پخش: 2012 الی 2015
– بازیگران: آن کنسینی، فردریک پیرو، کلوتید امه، سلین سالت

چه عکس العملی نشان می‌دهید اگر کسی که عاشق‌اش بودید ناگهان از مرگ بازگردد و هیچ خاطره‌ای از زمان مرگ‌اش نداشته باشد؟ اگر چنین اتفاقی رخ دهد، چه انسان‌هایی به دنیا بازخواهند گشت؟ دنیا با حضور آن‌ها بهتر خواهد شد یا بهتر است که مرده باقی بمانند؟ این‌ها سوالاتی است که سریال The Returned (به فرانسوی Les Revenants) مطرح می‌کند. این سریال تریلر فرانسوی، یک داستان معمایی اعتیادآور را روایت می‌کند که در آن، تعدادی از ساکنان یک شهر کوچک کوهستانی بدون هیچ دلیلی، زنده شده‌اند و به دنیا بازگشته‌اند. اثری از فابریس گوبر و بر اساس فیلمی به همین نام، سریال بازگشتگان پیرامون زندگی دراماتیک کسانی که تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته‌اند، خانواده‌ها و خود افراد احیا شده جریان دارد. در حالی که خانواده‌ها و مردم شهر هنوز نمی‌توانند چنین چیزی را باور کنند، این افراد مرده هیچ خاطره‌ای از زمان کشته شدن ندارند و می‌خواهند به زندگی عادی خود بازگردند. در این میان، اتفاقات عجیب دیگری در شهر رخ می‌دهد، از قطع برق و کشته شدن حیوانات تا پدیدار شدن زخم‌هایی بر روی بدن افراد. این درام ماورا طبیعه بارها شما را می‌ترساند و ذهن‌تان را مشغول می‌کند. فصل اول سریال The Returned موفق شد جایزه بهترین سریال درام بخش بین الملل امی را به خانه ببرد.

– سریال پنی دردفول (Penny Dreadful)

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

– امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2
– سال‌های پخش: 2014 الی 2019
– بازیگران: ریو کارنی، تیموتی دالتون، اوا گرین، جاش هارتنت، روری کینیار

از شکست خوردن دنیای سینمایی تاریک شرکت یونیورسال تا فیلم‌هایی همچون انجمن نجیب‌زادگان عجیب (The League of Extraordinary Gentlemen)، همکاری هیولاها معمولا به اثر خوبی منجر نشده است و کم پیش آمده که شاهد اثر قابل توجهی باشیم. اما سریال داستان عامه‌پسند اثر جان لوگان موفق می‌شود که در حد و اندازه نام‌اش ظاهر شود. در این سریال سه فصلی شبکه شوتایم با تعدادی از مشهورترین شخصیت‌های ژانر ترسناک همچون دوریان گری، مرد گرگ نما، دکتر فرانکنشتاین و هیولایش (و عروس‌اش)، دراکولای برام استوکر، دکتر هنری جکیل و غیره در عصر ویکتوریای انگلیس ملاقات می‌کنیم. اثری از عاشقان ژانر ترسناک گوتیک، سریال Penny Dreadful چیزی که همگان فراموش کرده‌ایم را به خوبی در یاد دارد: که این هیولاها از آثار ادبی کلاسیک متولد شده‌اند و باید جدی گرفته شوند. جان لوگان به این شخصیت‌ها احترام می‌گذارد و از نظر روان شناختی آن‌ها را بررسی می‌کند. عشقی که سازندگان به این شخصیت‌ها تزریق می‌کنند باعث شده که شاهد اثری با چارچوب مشخص باشیم. بازیگران مشهور سریال از جمله ریو کارنی، تیموتی دالتون، اوا گرین و جاش هارتنت هم سنگ تمام گذاشته‌اند و به بهترین شکل ممکن شخصیت‌ها به تصویر کشیده‌اند.

– سریال مردگان متحرک (The Walking Dead)

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

– امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3
– سال‌های پخش: 2010 الی –  
– بازیگران: اندرو لینکولن، نورمن ریداس، جان برنتال، لوری هولدن، لورن کوهن، مایکل راکر، جفری دین مورگان

چه خوشتان بیاید و چه ناراضی باشید، سریال The Walking Dead همانند سریال بازی تاج و تخت، در فرهنگ عامه به شدت تاثیرگذار بوده است و از آن می‌تواند به عنوان یک پدیده نام برد. اقتباسی از رمان‌های مصور رابرت کرکمن، این سریال به عنوان یکی از پروژه‌های کارگردان رستگاری شاوشنگ و مسیر سبز، فرانک داربونت آغاز شد و در ابتدا یک اثر ترسناک درام با پرستیژ بالا بود؛ چیزی که معمولا در آثار ترسناک مشاهده نمی‌کنیم. در ادامه اما واکینگ دد تبدیل به یک اثر پربیننده بزرگ شد و توانست محبوبیت ژانر زامبی را بازتعریف کند.

داستان پیرامون شخصیت ریک (با بازی اندرو لینکلن) و گروهی از نجات یافتگان جریان دارد و با اینکه روایت داستان همیشه در اوج نبوده و گاهی ضعیف ظاهر شده است (مناطق جدید، شخصیت منفی جدید، کشته شدن کاراکترهای دوست داشتنی و محبوب و تکرار این ماجراها) اما این سریال همیشه حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته و از هیجان‌اش کاسته نشده است. به طراحی بی‌نظیر زامبی‌های سریال نیز باید اشاره کرد. سریال The Walking Dead شاید در زمینه درام گاهی خسته کننده شود اما از نظر کیفیت تولید و عرضه اکشن، در ژانر زامبی همیشه جز گزینه‌های برتر است.

همچنین مطالعه کنید:

بهترین سریال های جنایی تاریخ

– سریال تسخیرشدگی خانه هیل (The Haunting of Hill House)

بهترین سریال های ترسناک تاریخ

– امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.7
– سال‌های پخش: 2018 الی –
– بازیگران: کارلا گوجینو، الیزابت ریسر، تیموتی هاتن، میخیل هایسمان

این سریال آنتولوژی سرویس نتفلیکس خیلی زود موفق شد نظر طرفداران ژانر ترسناک را جلب کند. اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته شرلی جکسن، تسخیرشدگی خانه هیل موفق می‌شود یک داستان تاثیرگذار از ارواح ارائه دهد. سازنده سریال، مایک فلنگن است که یکی از پدیده‌های جدید ژانر ترسناک به حساب می‌آید و آثار قابل توجهی را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است، از جمله ساخت قسمت دوم فیلم شاینینگ که به زودی اکران خواهد شد. سریال تسخیرشدگی خانه هیل سه خط زمانی مختلف را روایت می‌کند و فصل دوم آن با نام تسخیرشدگی کاخ بلای به زودی منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اگر سریالی میخوای که بالای ۲۰ سال باشه سریال ماریان ساخت فرانسه رو ببین
    دختری به اسم اما ema نویسنده کتاب ترسناک هست هر چی نوشته یکی یکی اتفاق می افته شدیدا صحنه های دلهره آور و ترسناک

  2. هانیبال هم خوب بود. جنایی همراه با صحنه های خشن و خوف

  3. من سه تا سریال اولو ندیدم و از بین بقیه هم Walking Dead علیرغم شروع قدرتمندش در دو یا سه فصل اول با شیب ملایم در حال سقوطه. هر چند تعداد تماشاگر الویت سازندگان هست ولی نزول کیفی سریال بعد از کمرنگ شدن نقش دارابونت غیرقابل انکاره.
    True Blood هم با اینکه تم داستانیش خون آشام و گرگ نما و غیره اس ولی بیشتر یک سریال اکشن و +16 هست تا ترسناک
    Penny Dreadful هم به همین منوال آنچنان نمیشه گفت ترسناک بلکه بیشتر تخیلی و اکشن و ستون سریال هم به نظر من بازیگرای تاپش هستن تا خود سریال
    ترسناک ترین عناوین این لیست به نظر من به ترتیب The Terror، American Horror Story مخصوصا دو فصل اول، The Haunting of Hill House و Bates Motel هستن که البته با استانداردهای سینمایی هیچ کروم به گرد پای فیلمهای سینمایی این ژانر نمی رسن

  4. حقیقتا من هیچ کدوم و ندیدم ولی اون تسخیر شدگی خانه هیل اصلا احتیاجی نیست فیلم‌و ببینی قیافه این کافی بود

  5. The Haunting of Hill House بینظیره حتما نگاهش کنین

  6. چه قدر تنوع زیاد شده

    با سپاس