تعرفه های رومینگ

مقایسه تعرفه های رومینگ همراه اول و ایرانسل برای حج تمتع سال 98

تعرفه های رومینگ همراه اول و ایرانسل برای حج تمتع 1398 اعلام شد. در این مطلب قصد داریم تعرفه های رومینگ مکالمه، پیامک و اینترنت این دو اپراتور را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک از آنها به‌صرفه‌تر هستند؟

به تازگی نخستین گروه از زائران حج تمتع 98 به کشور عربستان سعودی اعزام شدند. همزمان با این اتفاق، اپراتورهای تلفن همراه کشور از جمله همراه اول و ایرانسل، تعرفه های رومینگ مکالمه، پیامک و اینترنت خود را برای حجاج اعلام کردند. در این مطلب قصد داریم این تعرفه‌ها را بررسی کنیم تا ببینیم کدام یک از این دو اپراتور، تعرفه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری را در اختیار حجاج قرار می‌دهد.

تعرفه های رومینگ همراه اول

مشترکان همراه اول که در ایام حج 98 قصد دارند به کشور عربستان سعودی سفر کنند می‌توانند با داشتن سیم کارت این اپراتور از مزایای رومینگ استفاده کنند و دغدغه‌ای بابت تهیه سیم کارت و پرداخت هزینه ارزی نداشته باشند. یکی از مزایای مهم استفاده از سرویس رومینگ همراه اول، نرخ مناسب در مقایسه با سایر اپراتورهای داخلی و خارجی است. همچنین همراه اول برای حجاج، سیم کارت اعتباری رایگان ویژه در نظر گرفته است. در جدول زیر می‌توانید تعرفه های رومینگ همراه اول برای حج تمتع 98 را مشاهده کنید:

تماس با ایرانهر دقیقه 3600 تومان
مکالمه داخلی (تماس با عربستان)هر دقیقه 2000 تومان
اینترنت مصرف آزادهر مگابایت 500 تومان

 

همچنین لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • روشن کردن گوشی در کشور عربستان هزینه‌ای ندارد.
  • هزینه مکالمات به صورت دقیقه‌ای محاسبه می‌شود؛ بنابراین دقایق مکالمه را کامل کنید.
  • بسته های اینترنتی داخلی فعال شده در ایران در کشور عربستان قابل استفاده نیستند.
  • به منظور امنیت و عدم سوءاستفاده از تلفن همراه، پین کد سیم کارت و رمز گوشی خود را فعال کنید.
  • برای مدیریت و کاهش هزینه رومینگ، گزینه دانلود و به‌روزرسانی برنامه‌ها و تنظیمات گوشی را از حالت خودکار خارج کنید.
  • در صورت استفاده از اینترنت در مکان‌های عمومی مانند هتل و عدم استفاده از اینترنت سیم کارت، در تنظیمات گوشی و در منوی Mobile Networks گزینه Data Roaming را غیر فعال کنید.
  • انتظار مکالمه و انتقال مکالمه برای شما هزینه اضافی خواهد داشت.
  • مشترکان قبل از سفر، نسبت به شارژ سیم کارت اعتباری یا افزایش ودیعه سیم کارت دائمی خود اقدام کنند.
  • برای اطلاع از مراکز تهیه سیم کارت اعتباری رایگان ویژه حجاج به آدرس https://www.mci.ir/haj98 مراجعه کنید.

تعرفه های رومینگ ایرانسل

اپراتور ایرانسل نیز از دهم تیرماه امسال تعرفه‌های تخفیفی برای مکالمه و اینترنت ویژه حجاج ارائه داده است. تمامی مشترکانی که به حج تمتع 98 می‌روند می‌توانند تا تاریخ 20 شهریور از این تعرفه‌ها استفاده کنند. مشترکان ایرانسلی می‌توانند از تخفیف‌های مکالمه، بسته‌های اینترنتی و روزانه 10 مگابایت اینترنت رایگان روی دو اپراتور زین و موبیلی در کشور عربستان بهره ببرند. در جدول زیر، تعرفه های رومینگ ایرانسل برای مکالمه، پیامک و اینترنت آزاد را مشاهده می‌کنید:

تماس با ایرانهر دقیقه 3800 تومان
مکالمه داخلی (تماس با عربستان)هر دقیقه 3800 تومان
اینترنت مصرف آزادهر مگابایت 500 تومان

 

با توجه به نرخ ارز و اختلافات ارزی ریالی موجود، به صرفه است که حجاج محترم حتما از سیم کارت‌های ایرانی استفاده کنند. مزیت دیگر استفاده از سیم کارت‌های ایرانی این است که در صورت همراه داشتن سیم کارت همراه اول یا ایرانسل، طبیعتا دیگر پیام‌های عربی شبکه‌های عربستانی را دریافت نمی‌کنند و از این بابت نیز مزاحمتی برای آنها وجود نخواهد داشت و از همه مهم‌تر این که می‌توانند با شماره خود به کشور عربستان عزیمت کنند و نیازی به تهیه یک شماره جدید و اعلام آن به خانواده و دوستان نیست.

از سوی دیگر با توجه به هزینه‌های استفاده از سیم کارت ایرانی در خارج کشور، لازم است حجاج از تعرفه های رومینگ همراه اول و ایرانسل آگاه باشند و مقرون‌به‌صرفه‌ترین سیم کارت را با خود به همراه ببرند. به همین دلیل در این مطلب تعرفه های رومینگ این دو اپراتور داخلی را برای حج تمتع 98 مقایسه کردیم. همان‌طور که در جدول‌های بالا مشاهده می‌کنید، اپراتور همراه اول در دو سرفصل مهم یعنی مکالمه با ایران و مکالمه داخلی (تماس با عربستان) تعرفه‌های بسیار کمتری نسبت به ایرانسل دارد. در زمینه مصرف آزاد اینترنت نیز دو اپراتور تعرفه‌های یکسانی دارند. در جدول زیر مقایسه تعرفه های رومینگ اعلام شده از سوی دو اپراتور برتر تلفن همراه کشور را مشاهده می‌کنید:

سرفصلتعرفه همراه اولتعرفه ایرانسل
تماس با ایرانهر دقیقه 3600 تومانهر دقیقه 3800 تومان
مکالمه داخل عربستانهر دقیقه 2000 تومانهر دقیقه 3800 تومان
اینترنت مصرف آزادهر مگابایت 500 تومانهر مگابایت 500 تومان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. قسم خوردم هیچوقت حج نروم تا زمانی که کودک گرسنه ای هست
    تا زمانی که جوان تحصیلکرده برای کار بدون سرمایه هست
    تا زمانی که کسی برای دارو محتاج پول هست
    تا زمانی که دختری برای ازدواج بدون جهیزیه هست
    و…..

  2. باز دم همراه اول گرم به خیلی بهتر از ایرانسل هستش