تویوتا پریوس پرایم

تویوتا پریوس پرایم به پنل های خورشیدی مجهز شد

شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا با هدف افزایش راندمان و میزان پیمایش خودرو تویوتا پریوس پرایم آن را به پنل های خورشیدی مجهز کرده که نتایج این پروژه بسیار چشمگیر بوده است.

امروزه بسیاری از خودروسازان جهان قصد دارند برد محصولات پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی خود را افزایش دهند و اکنون استفاده از پنل های خورشیدی یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای خودروسازان محسوب می‌شود. شرکت تویوتا از پنل های خورشیدی برای خودرو تویوتا پریوس پرایم استفاده خواهد کرد که در این پروژه شرکت شارپ و سازمان توسعه‌ی تکنولوژی صنعتی و انرژی جدید NEDO با این غول خودروسازی همکاری می‌کنند. در این همکاری شرکت شارپ شارژ پنل‌های باتری خورشیدی که از سلول‌های کارا بهره می‌برند را تامین خواهد کرد.

عرضه تویوتا پریوس پرایم با پنل خورشیدی

تویوتا پریوس پرایم

شرکت تویوتا در خصوص این پروژه اعلام کرد ما قصد داریم محدوده حرکتی این خودرو را افزایش داده و در کنار آن میزان مصرف انرژی خودروهای الکتریکی را با استفاده از باتری های خورشیدی کاهش دهیم. شرکت تویوتا در بخش‌های سقف، کاپوت، در صندوق و سایر بخش‌های پریوس پرایم، پنل‌های خورشیدی را نصب خواهد کرد. در گذشته نیز پریوس پرایم از سیستم شارژ خورشیدی بهره می‌برد، اما پروژه جدیدی که این خودروساز ژاپنی برای تویوتا پریوس در نظر گرفته است در سطح بالایی قرار دارد. در این پروژه تویوتا پریوس از قدرت تولیدی 4.8 برابر بیشتر از قبل برخوردار می‌شود و راندمان تبدیل سلول باتری خورشیدی نیز بیش از 34 درصد افزایش پیدا می‌کند. در گذشته راندمان این خودرو 22.5 درصد بوده است. گفتنی است به واسطه این پروژه تویوتا پریوس از سیستمی بهره خواهد برد که باتری در زمان توقف و در زمان حرکت نیز شارژ می‌شود.

تویوتا پریوس پرایم

قطعا این پروژه میزان راندمان و محدوده حرکتی خودروهای الکتریکی را افزایش خواهد داد. در همین خصوص تویوتا مدعی است حداکثر شارژ روزانه باتری این خودرو در هنگام پارک برابر با 44.5 کیلومتر از برد خودرو است که این میزان در گذشته 6.1 کیلومتر بوده است. همچنین این عملکرد در هنگامی که خودرو در حرکت باشد بهبود پیدا کرده و برابر برد الکتریکی 56.3 کیلومتری خواهد بود. تویوتا پریوس پرایم که از سیستم شارژ خورشیدی بهره می‌برد، پس از رسیدن به مرحله تولیدی این انرژی زیاد را به سیستم‌های مختلفی چون ناوبری منتقل می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا پیشرفت خیلی بزرگی بوده

  2. یکم زشتش کرده فقط