رجیستری موبایل

وزیر ارتباطات امکان‌ دور زدن رجیستری موبایل از طریق پاسپورت را تایید کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امکان‌ دور زدن رجیستری موبایل از طریق پاسپورت را تایید کرد و گفت برای مثال این افراد برای دور زدن طرح رجیستری تلفن همراه از کاروان‌های کربلا استفاده کرده و با اجاره پاسپورت زائران گوشی های موبایل را رجیستری می‌کنند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا در مصاحبه‌ای در خصوص اختلال جی پی اس در کشور عنوان کرد سازمان تنظیم مقررات توانست منشا اختلال‌ها را شناسایی کند که البته این اختلال باید برطرف شود و در همین راستا نیز شورای عالی امنیت ملی پیگیر این موضوع بوده است. وی افزود هر نوع ارسال سیگنال می‌بایست با اجازه انجام شود و در این خصوص شکایتی به دادسرای تهران و سازمان تنظیم مقررات ارسال شده است. آذری جهرمی افزود شورای عالی امنیت ملی نیز اعلام کرد چنین اتفاقی نباید رخ دهد و آخرین وضعیت این اختلال در حال پیگیری است.

جزئیات دور زدن رجیستری موبایل

وزیر ارتباطات در خصوص دور زدن رجیستری موبایل گفت امکان دور زدن این طرح به واسطه سیم کارت وجود دارد و قاچاقچیان از این طریق رجیستری را دور می‌زنند. این افراد برای دور زدن طرح رجیستری موبایل از کاروان‌های کربلا استفاده کرده و با اجاره پاسپورت زائران گوشی های موبایل را رجیستری می‌کنند. آذری جهرمی افزود هنگامی که سامانه گمرک به سامانه ناجا اتصال پیدا کرد یک حقوق قانونی برای کاربران اختصاص یافت که طبق آن تا سقف 80 دلار در سال قادرند کالایی را از کشوری واردکنند و این حق قانونی هر فرد ایرانی محسوب می‌شود. وی تاکید کرد گوشی های موبایل هوشمند نیز با سایر کالا هیچ تفاوتی ندارند و به همین دلیل این توانایی را نداریم در سامانه رجیستری این حق قانونی شهروندان ایرانی را نادیده بگیریم.

وزیر ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد:

در حال حاضر افرادی هستند که با پاسپورت دیگران گوشی را وارد کشور می‌کنند و این حق قانونی هر شهروندی بوده و خلاف قانون نیست. ما در ستاد مبارزه با قاچاق کالا باید فرصت‌هایی داشته باشیم که این مشکل برطرف شود. امروز این موضوع یک راهی برای واردات تلفن همراه شده است.