سیستم عامل موبایل هواوی

نام تجاری Harmony OS برای سیستم عامل موبایل هواوی به ثبت رسید

نام سیستم عامل موبایل هواوی را تا امروز HongMeng OS و Ark OS می‌دانستیم. بر اساس نام تجاری تازه به ثبت رسیده برای پلتفرم موبایل هواوی، Harmony OS را نیز باید نام دیگر آن دانست.

تلاش هواوی برای خلق یک سیستم عامل موبایل متن باز مبتنی بر اندروید، بر هیچکس پوشیده نیست. این پلتفرم در کشور چین با نام HongMeng OS و در دیگر نقاط دنیا با نام Ark OS و Oak OS شناخته خواهد شد. انتظار داریم اولین سیستم عامل موبایل هواوی به زودی رونمایی شود. چندی پیش هواوی توسعه‌دهندگان را به فعالیت در اکوسیستم نرم افزاری خود دعوت کرد تا به فرآیند ساخت اولین سیستم عامل خود سرعت بدهد.

نام جدید سیستم عامل موبایل هواوی

هواوی به تازگی، نام تجاری دیگری را برای پلتفرم موبایل اختصاصی خود به ثبت رسانده است. Harmony OS نام دیگر سیستم عامل موبایل هواوی بوده و به تازگی شاهد به ثبت رسیدن آن در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا بوده‌ایم. گفتنی است نام تجاری Harmony OS به سیستم عامل‌های موبایل، سیستم عامل‌های کامپیوتر و برنامه‌های قابل دانلود سیستم عامل مربوط می‌شود.

سیستم عامل Harmony OS

گفتنی است نام تجاری جدید، توسط شرکتی به نام Forresters به ثبت رسیده است. این همان شرکتی است که نام‌های تجاری Hongmeng OS و P Smart Z را نیز برای هواوی به ثبت رساند.

از سال‌ها پیش، اخباری درباره تلاش هواوی برای توسعه یک پلتفرم نرم افزاری اختصاصی برای خود به گوش می‌رسید. این شرکت به شکلی آهسته و پیوسته به توسعه و آزمایش اولین سیستم عامل موبایل خود ادامه می‌داد، تا این که ایالات متحده آمریکا آن را در فهرست تحریم قرار داد. این موضوع، سبب ممنوعیت همکاری شرکت‌های آمریکایی و چینی شد. یکی از این شرکت‌های آمریکایی، گوگل بود.

اگرچه بعد از گفتگوی روسای جمهور آمریکا و چین در نشست G20، دونالد ترامپ از فشارها بر بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی کاست، اما هواوی هنوز نسبت به آمریکا بدبین بوده و به همین دلیل از توسعه اولین سیستم عامل موبایل خود دست نکشیده است. از طرفی، اگرچه شرکت‌های آمریکایی برای دریافت مجوز همکاری با هواوی صف بسته‌اند، اما امکان استفاده مجدد هواوی از سیستم عامل اندروید همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. یه اسم دیگه ک داشت

  2. به مبارکی انشالله

  3. مطمئنم که هواوی همه اون شرکت های آمریکایی رو دور میزنه