اینترنت وای فای

خطوط هوایی ایران به اینترنت وای فای مجهز خواهند شد

رئیس سازمان فضایی ایران از تجهیز خطوط هوایی ایران به اینترنت وای فای خبر داد و گفت قصد داریم ارتباطات را به واسطه ماهواره مخابراتی به مسافران خطوط هوایی کشور ارائه دهیم.

مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران عنوان کرد این سازمان جلسه‌های متعددی را با سازمان هواپیمایی کشور برگزار کرده است تا بتوان مشکل دسترسی کاربران به اینترنت در خطوط هوایی کشور را برطرف کرد. وی تاکید کرد در این خصوص توافق‌هایی انجام شده است که طبق آن مقرر شد سازمان هواپیمایی کشور برای نمونه یک هواپیما را در اختیار این سازمان قرار دهد تا بتوانیم طرح تجهیز خطوط هوایی کشور به اینترنت وای فای را مورد آزمایش قرار دهیم.

تجهیز خطوط هوایی ایران به اینترنت وای فای

رئیس سازمان فضایی ایران در ادامه افزود ارتباطی که در خطوط هوایی باید ارائه شود با ارتباطی که توسط اپراتورهای موبایل به واسطه سیم کارت بر روی تعدادی از خطوط هوایی عرضه می‌شود، متفاوت است. در واقع پوشش آنتن‌های BTS موبایل آنقدر نیست که قادر باشد اینترنت را روی سیم کارت در آسمان به کاربران ارائه کند، اما به واسطه ماهواره می‌توانیم این ارتباط را در دسترس کاربران قرار دهیم. مرتضی براری با بیان اینکه هدف ما ارائه ارتباطات در خطوط هوایی کشور به واسطه ماهواره مخابراتی است، خاطرنشان کرد:

در این طرح سیستم دریافت ماهواره‌ای می‌تواند اینترنت را از طریق ماهواره در داخل هواپیما به صورت وای فای ارائه کند. این سیستم روی هواپیما نصب شده و امواج را دریافت می‌کند. این تفاهم همکاری در چند هفته آینده نهایی می‌شود و هواپیمای مدنظر در اختیار ما قرار می‌گیرد تا کارهای مربوط به آن را انجام دهیم. گزارش اجرای این طرح را به وزیر ارتباطات اعلام خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. این ابله ها تو فضا هم دست از سر این مردم بر نمى دارن آخه چقدر جاسوسى این مردم بدبخت پول نون شب رو ندارن تحریم ها ده.ان..شان رو سرویس کرده به فکر این ملت نیستید! همش کارتون شده جاسوسى احمق ها.

  2. خدارو شکر که دونستن خطوط هوایی رو باید به این تکنولوژی مجهز کرد

  3. ه حق چیزای ندیدههه

  4. خوب اینکه خیلی خوشحال کننده هست ولی من بازم به اینا…..