پژو 301

خط تولید پژو 301 ایران خودرو افتتاح شد + زمان ورود به بازار

هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه تا پایان سال در تولید قطعات پژو 301 به خودکفایی 80 درصدی دست پیدا خواهیم کرد گفت نخستین سری از این خودرو ایرانی در اردیبهشت 99 به دست مشتریان خواهد رسید.

خط تولید بدنه خودرو پژو 301 در شرکت ایران خودرو به بهره‌برداری رسید. این خط تولید که برای اولین بار در صنعت خودرو کشور و خاورمیانه از تکنولوژی جوشکاری لیزر و CMT سود می‌برد دارای ظرفیت اسمی 20 دستگاه در ساعت و سالانه 100 هزار دستگاه است. خط تولید خودرو پژو 301 از جدیدترین تکنولوژی‌ها بهره می‌برد و علاوه بر تولید بدنه این خودرو، می‌تواند به صورت همزمان بدنه سایر محصولات را نیز به تولید برساند. در این خط تولید 200 جیگ، 230 گان دستی و 24 ربات وجود دارند که قطعات بدنه محصولات را تولید می‌کنند. از ماه‌های پایانی سال 95 فرایند نصب تجهیزات این سالن بدنه‌سازی شروع شده است و در بهمن ماه سال 96 اولین بدنه در این خط به تولید رسید. این خط تولید تاکنون بیش از 70 بدنه در قالب فازهای مختلف برای ساخت خودرو Peugeot 301 تولید کرده است. گفتنی است راه‌اندازی این خط تولید سرمایه‌گذاری 38 میلیون یورویی را به همراه داشت.

برنامه‌ریزی برای تولید پژو 301

پژو 301

شرکت ایران خودرو قصد دارد در 5 سال اول در این خط تولید حدود 400 هزار دستگاه پژو 301 تولید کند که در سه تیپ و واریانت شامل دو واریانت با گیربکس دستی و موتور EC5، یک تیپ در نوع با گیربکس اتوماتیک و موتور EC5 تولید خواهد شد. پژو 301 از یک موتور 1.6 لیتری بهره خواهد برد که می‌تواند قدرتی معادل 115 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن متر تولید کند که در دور موتور 4 هزار در دسترس راننده قرار خواهد گرفت. در سال اول تولید، پژو 301 با گیربکس دستی 5 سرعته به بازار عرضه خواهد شد. ظرفیت بار صندوق عقب نیز 640 لیتر اعلام شده است که برای یک خانواده ایرانی بسیار مناسب خواهد بود. سطح آلایندگی این خودرو هم یورو 5 بوده و دوستدار محیط زیست به شمار می‌رود. از امکانات اصلی این خودرو نیز می‌توان به سیستم ایمنی ESP، سیستم ترمز ABS، چراغ‌های دی‌لایت در زمان رانندگی، تهویه مطبوع دستی، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، رینگ آلومینیومی 15 اینچی و ایربگ جلو اشاره کرد.

زمان تحویل پژو ۳۰۱

پژو 301

هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه تا پایان سال در تولید قطعات پژو ۳۰۱ به خودکفایی 80 درصدی دست پیدا خواهیم کرد گفت:

در فاز نخست تولید پژو 301 از موتور EC5 استفاده خواهیم کرد. همچنین فرایند تولید این خودرو از چند ماه آینده شروع خواهد شد و نخستین سری از این خودرو ایرانی در اردیبهشت 99 به دست مشتریان خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*