فناوری شارژ سریع 45 وات

گلکسی نوت 10 پلاس از شارژ سریع 45 وات پشتیبانی می‌کند٬ اما شارژر آن 25 وات است!

گفته می‌شود گوشی گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ (+Samsung Galaxy Note 10) از فناوری شارژ سریع 45 وات پشتیبانی می‌کند؛ اما ظاهرا شارژری که در جعبه‌ی گوشی قرار دارد٬ حداکثر از شارژ 25 وات پشتیبانی می‌کند!

از آنجایی که مشتریان خواهان گوشی‌های هوشمندی با آناتومی بهتر و باتری‌هایی بزرگ‌تر هستند٬ در نتیجه شارژری که با گوشی‌ها عرضه می‌شود نیز بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کنند. با این حال٬ طبق اطلاعاتی که تازه به دست ما رسیده٬ شارژری که با گوشی گلکسی نوت 10 پلاس عرضه می‌شود چندان جالب نیست!

نوت 10 پلاس از فناوری شارژ سریع 45 وات پشتیبانی می‌کند٬ اما شارژر داخل جعبه آن به 25 وات است!

همانطور که در گزارش‌های پیشین اشاره کردیم٬ نوت 10 پلاس از فناوری شارژ سریع 45 وات بهره‌مند خواهد بود. این کمک می‌کند گوشی جدید سامسونگ با هواوی پی 30 پرو که از فناوری شارژ 45 وات بهره می‌برد به رقابت بپردازد و زودتر از هر گوشی دیگری به شارژ کامل برسد. این فناوری ارتقاء یافته می‌تواند هر مشتری را جذب خودش کند٬ اما یک افشاگر مشهور می‌گوید که همه کاربران نمی‌توانند از فناوری شارژ سریع 45 وات سامسونگ بهره ببرند.

ظاهرا سامسونگ یک شارژر 45 وات را در داخل جعبه‌ی گوشی نوت 10 پلاس قرار نداده است٬ در عوض یک شارژر 25 وات در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. هرچند این استراتژی جدید هرچه که هست بهتر از گذشته است (سامسونگ گوشی‌های پیشین را با شارژر 15 وات عرضه می‌کرد)٬ اما کسانی که می‌خواهند بدون هزینه‌ی اضافی از حداکثر سرعت شارژ سود ببرند را ناآمید می‌کند. سامسونگ این شارژر را فقط به صورت جداگانه به فروش خواهد رساند.

فناوری شارژ سریع 45 وات

این افشاگر که با نام کاربری Ice Universe آن را می‌شناسیم٬ در مطلبی مرتبط می‌گوید که گوشی گلکسی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ از فناوری شارژ سریع بیسیم 20 وات نیز پشتیبانی خواهد کرد. درست همانند فناوری شارژ سریع 45 وات ٬ برای بهره‌مندی از این فناوری نیز شما نیازمند خرید یک شارژر بیسیم جداگانه هستید و آن در داخل جعبه‌ی گوشی قرار ندارد. اما در مورد نسخه‌ی اصلی نوت 10 هیچ اطلاعات دقیقی وجود ندارد و ما نمی‌دانیم آیا این دیوایس نیز از فناوری شارژ سریع 45 وات پشتیبانی می‌کند یا خیر.

این گوشی ممکن است از سرعت شارژ حداکثری 25 وات پشتیبانی کند. گرچه آن به 45 وات نزدیک نیست٬ اما حداقل نکته‌ی مثبتی که وجود دارد این است که خریداران دیگر مجبور به خرید یک شارژر جداگانه برای گوشی خود نخواهند بود. همانطور که گفتیم٬ هرچه هست آن بهتر از گذشته شده  و به جای 15 وات٬ فناوری 25 وات را ارائه می‌کند.

ظرفیت باتری نوت 10 و نوت 10 پلاس

اطلاعات مختلفی در مورد ظرفیت باتری گوشی‌های جدید سامسونگ وجود دارد٬ اما آخرین گزارش نشان می‌دهد که نوت 10 پلاس از یک باتری با ظرفیت 4,170 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. این ظرفیت٬ به مراتب پایین‌تر از 4,500 میلی‌آمپر ساعتی است که پیشتر شنیده بودیم٬ اما حداقل 170 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت بیشتری از باتری 4,000 میلی‌آمپری در زیر قاب گلکسی نوت 9 را ارائه می‌کند.

ظرفیت باتری نسخه‌ی اصلی نیز همچنان مثل یک راز می‌ماند. گزارش‌های پیشین به اندازه‌های 4,300 و 4,170 میلی‌آمپر ساعت اشاره دارند٬ اما یک منبع نیز می‌گوید که سامسونگ زیر قاب پرچمدار جمع و جورتر خود از یک باتری 3,400 میلی‌آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد.

زمان عرضه و قیمت

نوت 10 و نوت 10 پلاس در روز 7 آگوست (16 مرداد) و در نیویورک سی‌تی آمریکا معرفی خواهند شد. در کنار این دو گوشی هوشمند٬ ما می‌توانیم انتظار معرفی ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2 و تبلت گلکسی تب اس 6 را نیز داشته باشیم. ما شنیده‌ایم که قیمت نسخه‌ی اصلی این خانواده 999 دلار و نسخه‌ی پلاس آن نیز 1149 دلار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مثلا سامسونگ کم داره ؟؟؟ خب 45 وات باید بزنه اورجینال

  2. این چ منطقیه خب