وفاداری کاربران آیفون

میزان وفاداری کاربران آیفون به خاطر گوشی‌های سامسونگ به کمترین میزان رسید!

میزان وفاداری کاربران آیفون به کمترین میزان رسید! نکته بسیار جالب درباره این اتفاق، سرازیر شدن کاربران بخش زیادی از گوشی های آی او اسی به سمت دستگاه‌های اندرویدی ساخت شرکت سامسونگ است!

مشکل کاهش میزان فروش گوشی های هوشمند گریبان‌گیر تمامی گوشی‌سازان بزرگ دنیا اعم از سامسونگ، ال جی و اپل شده است. این موضوع درباره اپل جدی بوده و به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک، وضعیت تغییر نخواهد کرد. اپل موفقیت و سودآوری بی‌نظیر خود را تا امروز مدیون دو چیز بوده است؛ حاشیه سود بالا و وفاداری کاربران آیفون رمز موفقیت اپل به شمار می‌روند.

از سال‌ها قبل، وفاداری کاربران آیفون به دستگاه‌های آی او اسی زبانزد عام و خاص بوده است. همواره عقیده بر این بوده که یک کاربر گوشی آیفون، بعد از تجریه یک دستگاه آی او اسی، هرگز به آن پشت نکرده و به سراغ اندروید نخواهد رفت. این کاربر ممکن است پیش از خرید یک آیفون، دوست‌دار اندروید بوده باشد.

اگرچه شرکت‌هایی همچون سامسونگ و اپل از نظر حاشیه سود با اپل قابل مقایسه نیستند، اما بر اساس جدیدترین گزارش BankMyCell، وفاداری کاربران آیفون دیگر همانند سابق نیست. به عبارتی اپل هنوز در مقایسه با دیگر گوشی‌سازان، به ازای فروش یک دستگاه گوشی هوشمند، سود بسیار بیشتری به دست می‌آورد، اما رفته رفته در حال از دست دادن وفاداری بسیار بالای کاربران خود است.

وفاداری کاربران آیفون

برخلاف حاشیه سود و میزان فروش در یک بازه زمانی مشخص، میزان وفاداری به طور دقیق قابل محاسبه نیست، اما می‌توان بر اساس تحقیقات میدانی، نظرسنجی و دیگر اعمال مشابه به آمارهای قابل قبولی دست پیدا کرد. ادعای BankMyCell درباره کاهش وفاداری کاربران آیفون بر اساس داده جمع‌آوری شده از تحقیق درباره 38 هزار کاربر مطرح شده است.

این شرکت توانست برای درک وضعیت کنونی، اعداد و ارقامی درباره میزان وفاداری کاربران گوشی های آیفون ارائه کند. به ادعای BankMyCell، میزان وفاداری کاربران گوشی های شرکت اپل به این محصولات، در ژانویه سال گذشته (هجده ماه پیش) برابر 91 درصد بود، اما اکنون به 73 درصد کاهش پیدا کرده است. باید در نظر داشت با افزایش جامعه آماری، دقت اعداد و ارقام نهایی تغییر پیدا می‌کند، اما همچنان می‌توان روی دقت نتایج تحقیق BankMyCell حساب کرد. اما منظور از نرخ 91 درصدی و 73 درصدی وفاداری کاربران گوشی های آیفون چیست؟

عدد دوم نشان می‌دهد از بین کاربران آیفون، که از یک سال گذشته تا امروز یک گوشی جدید خریداری کرده‌اند، تنها 73 درصد مجددا یک آیفون خریداری کرده و 27 درصد به یک گوشی اندرویدی مهاجرت کرده‌اند. بد نیست بدانید میزان وفاداری کاربران گوشی های هوشمند سامسونگ، اکنون برابر 92.3 درصد است! در نتیجه اپل، که روزگاری از نظر نرخ وفاداری کاربران به محصولاتش در بالاترین رده نسبت به سایر گوشی‌سازان قرار داشت، بازی را به رقیب دیرینه‌اش واگذار کرده است.

وفاداری کاربران آیفون

آمار برای اپل، با در نظر گرفتن میزان مهاجرت کاربرانش به محصولات سامسونگ، وخیم‌تر از حد انتظار است. فقط طی ششمین ماه سال میلادی جاری (یک ماه پیش)، نزدیک به 18 درصد دارندگان یک گوشی آیفون به یک گوشی اندرویدی سامسونگ مهاجرت کردند. انتخاب بیشتر آن‌ها سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس بوده است.

شرکت BankMyCell با در نظر گرفتن داده تازه جمع‌آوری شده به همراه یک سری داده کسب شده از دیگر بانک‌های اطلاعاتی اعلام کرد از زمان عرضه اولین دستگاه آی او اسی تا امروز، وفاداری کاربران آیفون به کمترین میزان رسیده است.

مقصر اصلی کاهش میزان وفاداری کاربران آیفون کیست؟

اگرچه ممکن است در واقعیت، اوضاع آن طور که در گزارش جدید بیان شده واقعا بد نباشد، اما به طور قطع می‌توان گفت امروز در مقایسه با چند سال قبل، عطش شدید کاربران آیفون برای خرید مدل جدید با هر مرتبه رونمایی از محصولات تازه، به شدت کاهش پیدا کرده است. با در نظر گرفتن کاهش شدید فروش آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر در مقایسه با محصولات قبلی اپل به راحتی می‌توان به این موضوع پی برد.

آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس، از نظر طراحی هیچ تفاوتی با آیفون ایکس ندارند. در نتیجه، در وهله اول، از نظر ظاهری فاقد ویژگی‌های لازم برای جذاب کاربران هستند. همچنین هیچ ویژگی سخت افزاری و نرم افزاری قابل توجه و منحصربه‌فردی در مقایسه با بهترین گوشی آیفون در سال 2017 به آن‌ها افزوده نشده است. پس طبیعی است دوست‌داران دستگاه‌های آی او اسی، دلیلی برای خرید محصولات جدید پیدا نکنند.

مشکل را باید از دو جهت بررسی کرد. اولین مورد، حرکت آهسته اپل در پیروی از داغ‌ترین و به‌روزترین راهکارهای موبایلی دنیا است. این شرکت همچنین در اعمال تغییرات ظاهری و افزودن قابلیت‌های انقلابی در گوشی های خود بسیار محتاط عمل کرده و این کار را دیر به دیر انجام می‌دهد.

در آن سو سامسونگ و دیگر گوشی‌سازان نوظهور، برای کسب سهم بیشتر در بازار، در وضعیتی که کاربران تمایل زیادی به نگهداری گوشی های هوشمند کنونی خود دارند، به طور پیوسته قابلیت‌های نوینی ارائه می‌کنند. در نتیجه  وفاداری کاربران آیفون روز به روز کاهش پیدا می‌کند؛ گوشی های آیفون دیگر همانند قبل، فاقد جذابیت کافی برای وفادار نگه داشتن کاربران هستند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. یواش یواش دارن متوجه میشن دنیای تکنولوژی فقط در دستان اول سامسونگ و بعد هواوی خلاصه میشه و تمام

  2. هر چی هست به خاطر هواوی بزرگ هستش

  3. مقصر اصلی کاهش وفاداری تنوع طلبی انسانه

  4. والا موضوع وفاداری نیست
    موضوع اینه که اکثر کسایی که با ios کار میکنن و متوجه قدرت ios میشن خیلی واسشون سخته که به اندروید برگردن.
    به نظرم این کاهش 18 درصدی مشتریای آیفون عامل اصلیش قیمت گوشی های آیفونه
    واقعا اپل باید یه بازنگری تو این زمینه بکنه

  5. هر کس اپل خریده هیج وقت بهش پشت نکرده:)))))
    فکر کنم منظورش سیب رزد و سیب گلاب بوده احیاناD:

  6. به خاطر گوشی های سامسونگ و هواوی البته

  7. امیدوارم .. روزی محدودیت اپل کمتر بشه ..