کاشت کامپیوتر در مغز

ایلان ماسک در پی کاشت کامپیوتر در مغز انسان‌ها است!

قرار دادن کامپیوتر در مغز ایده‌ای بلندپروازانه به نظر می‌رسد، اما ایلان ماسک در شرکت Neuralink قدم‌های خوبی در این راستا برداشته است. اختراع روش‌هایی برای کاشت کامپیوتر در مغز با هدف کمک به معلولان صورت می‌گیرد.

یکی از چالش‌های اساسی پیش روی افراد کاملا معلول، عدم توانایی برای جابه‌جایی است. دانشمندان تا امروز تلاش‌های زیادی به منظور ساخت دستگاه‌های کنترل‌شونده با استفاده از سیگنال‌های مغزی داشته‌اند، اما ایلان ماسک، ایده بزرگتری را در سر می‌پروراند. ایلان ماسک از طریق یکی از شرکت‌های تحت اختیار خود یعنی Neuralink در تلاش برای کاشت کامپیوتر در مغز انسان‌ها است!

این کار با استفاده از دوختن یک سری رشته به مغز امکان‌پذیر خواهد شد. اندازه این رشته‌ها یک چهارم قطر موی انسان است. با این حال، یک سری سنسور درونشان به کار رفته که قادر به دریافت اطلاعات و ارسال آن‌ها به دستگاهی در خارج از مغز به صورت وایرلس هستند. هدف نهایی شرکت Neuralink دستیابی به یک رابط کاربری بسیار پیشرفته است تا از طریق آن، افراد معلول بتوانند به کنترل دستگاه‌های مختلف بپردازند.

شرکت Neuralink ایده‌های وحشتناک‌تری نیز در سر دارد. یکی از اهداف بلند مدت ایلان ماسک، اختراع راهکاری برای برقراری ارتباط ذهن انسان با هوش مصنوعی است تا در نهایت این دو هوش با یکدیگر ادغام شوند! شرکت تا امروز، تکنولوژی نام برده را روی یک سری موش آزمایش کرده است. Neuralink تصمیم دارد در سال میلادی آینده، اولین سری راهکارهای ادغام هوش مصنوعی با مغز را روی یک سری انسان آزمایش کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. این مرد داره با اهداف و فکر های احمقانش زمین رو نابود میکنا

  2. امید وارم به هدفش برسه مردم احمقو یکم ادم کنه

  3. این کار تبدیل به یه جنایت بزرگ میشه

  4. چیزی که خیلی نگران کننده س حکومت ربات بر انسانه

  5. دیگه هیچی دیگه میشیم یه مشت ربات