طرح سرینو

اینترنت رایگان در قالب طرح سرینو طی 10 روز آینده به مشترکان مخابرات ارائه می‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت طرح جدیدی به نام سرینو با هدف ارائه سرویس‌های با کیفیت به کاربران اینترنت مخابرات اجرا می‌شود که بر اساس آن طی 10 روز آینده 2 میلیون مشترک فعال اینترنت به صورت رایگان از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

سید مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران عنوان کرد هدف اصلی ما افزایش رضایت مشتریان در ارائه بهتر سرویس‌ها است. در همین رابطه از طرح سرینو استفاده خواهیم کرد که همزمان با نمایشگاه بین‌المللی الکامپ راه‌اندازی شد. بر اساس این طرح 2 میلیون مشترک فعال سرویس‌های مختلف اینترنت مخابرات می‌توانند از این طرح به صورت رایگان استفاده کنند.

جزئیات طرح سرینو و ارائه اینترنت رایگان به کاربران

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در خصوص جزئیات این طرح عنوان کرد در طرح سرینو مواردی چون مهاجرت به نسل جدید، دسترسی پهن باند ثابت برای 2 میلیون کاربر اینترنت با سرعت حداقل 40 مگابیت بر ثانیه با امکانات VDSL و تانوما (سرویس فیبر نوری شرکت مخابرات ایران) در سراسر کشور فراهم خواهد شد. اخیرا محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به موضوع جایگزینی VDSL به جای ADSL اشاره کرد و گفت:

شرکت مخابرات ایران 4 میلیون مشترک ADSL دارد و می‌خواهد سرویس سرینو را ارائه دهد که به طور میانگین می‌تواند سرعت اینترنت را تا 40 مگابیت بر ثانیه افزایش دهد. این سرویس تا کابینه خط مشترک، به صورت فیبر نوری و در منطقه محل سکونت، به واسطه سیم مسی ارائه خواهد شد. با توجه به زیاد بودن فاصله خطوط مسی تا مراکز مخابراتی، 30 درصد مشترکان فقط به سرویس 2 مگابایت بر ثانیه دسترسی دارند و 16 درصد مشترکان می‌توانند اینترنت 8 تا 16 مگابیتی دریافت کنند و مابقی اینترنت 4 تا 8 مگابیت دارند. با راه‌اندازی سرویس VDSL، رشد 4 برابری سرعت اینترنت رخ می‌دهد و با ظرفیت سرویس‌های مخابرات، در حال حاضر 2 میلیون پورت در کشور آماده واگذاری است.