سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ GW1

انتشار اولین نمونه عکس گرفته شده با سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ GW1

نخستین نمونه عکس گرفته شده با سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ GW1 منتشر شد که حکایت از جزئیات بسیار بالای ثبت شده توسط این سنسور دوربین دارد.

در ماه می اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ سنسوری برای دوربین گوشی های موبایل طراحی کرده که از رزولوشن 64 مگاپیکسلی بهره می‌برد. محصول جدید شرکت کره‌ای با جزئیات فنی 64 مگاپیکسلی، سنسور GW1 یا با نام کامل سنسور ISOCELL Bright GW1 سامسونگ شناخته می‌شود. این سنسور حتی مدل‌های 48 مگاپیکسلی را نیز کنار می‌زند.

سنسور GW1 سامسونگ دارای کوچک‌ترین ابعاد پیکسل (0.8 میکرومیلی‌متر) است و به نظر می‌رسد که حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. تقریبا 6 هفته بعد از معرفی این سنسور، نمونه تصاویر ثبت شده با استفاده از گوشی تحت برند Realme منتشر شد. Realme برند جدیدی از مجموعه BBK است که شرکت‌هایی از جمله اوپو، وان پلاس و ویوو نیز زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شوند.

حال، امروز صبح توییتی توسط افشاگری به نام Ice Universe در فضای مجازی قرار گرفته که تصویری جدید را به ما نشان می‌دهد. این تصویر نیز با سنسور GW1 سامسونگ ثبت شده است، البته نوع گوشی که سنسور جدید سامسونگ روی آن سوار بوده، مشخص نیست، اما می‌دانیم که از محصولات ردمی شرکت شیائومی است.

سال گذشته شیائومی سیاست خود در عرضه گوشی هوشمند را تغییر داد. این شرکت محصولات خود را به دو بخش بالارده سری می و بخش مقرون به‌صرفه سری ردمی تقسیم کرد. این شرکت چینی البته محصولات دیگری مانند سری گوشی گیمینگ بلک شارک و سری بالارده پوکوفون دارد، اما این محصولات به گستردکی سری می و ردمی نیستند و در دسته‌بندی کوچک‌تری قرار می‌گیرند.

سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ GW1 تکنولوژی‌های منحصر به فردی را به همراه دارد؛ برای مثال این سنسور در شرایطی با نور کم محیط داده‌های دریافتی در چهار پیکسل را ترکیب کرده و آنها را در یک پیکسل ادغام می‌کند؛ درواقع تصویر ثبت شده در رزولوشن 64 مگاپیکسلی به تصویری 16 مگاپیکسلی کاهش می‌یابد، اما از نور بهتری برخوردار بوده و در نتیجه کیفیت تصویر خروجی افزایش می‌یابد. در شرایطی با نور کافی نیز شاهد تصاویری 64 مگاپیکسلی با جزئیات فراوان هستیم.

در توییت قبلی Ice Universe به این موضوع اشاره شد که سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ در محصولی از سری A این شرکت استفاده شده و به بازار بین المللی راه می‌یابد. البته مدلی از ردمی نیز این سنسور را یدک خواهد کشید. با این حساب انتظار می‌رفت که گلکسی ای 90 (Galaxy A90) از سنسور GW1 استفاده کند، اما این گوشی هوشمند از سنسوری 48 مگاپیکسلی برخوردار است.

به همین دلیل تنها محصولی که احتمال می‌رود مجهز به سنسور جدید سامسونگ به بازار معرفی شود، محصول ناشناخته از سری ردمی شیائومی است. در ادامه می‌توانید تصویر ثبت شده با سنسور جدید سامسونگ را مشاهده کنید. نظرتان را در مورد این تصویر و جزئیات آن با گجت نیوز در میان بگذارید.

نمونه تصویر ثبت شده با سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ GW1

نمونه تصویر ثبت شده با سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ GW1