اولین تبلت با پردازنده چهار هسته ای در جهان

آیا Eee Pad Transformer Prime بهترین تبلت اندرویدی دنیا خواهد شد؟
وقتی اپل کامپیوتر «پاور مک G4» خود را با پردازنده‌ دو هسته‌ای معرفی کرد، داشتن چنین پردازنده‌ای برای یک رایانه آنقدر شگفت‌آور بود که از آن به منزله یک ابرریانه خانگی یاد می‌شد. اما حالا، امروز تبلتی معرفی شده است که پردازنده چهارهسته‌ای دارد، اگر پیش از این می‌دانستیم که روز تبلت چهارهسته‌ای را به چشم خواهیم دید، چه می‌گفتیم؟!
از زمانی که نخستین تبلت‌ها را در دست گرفته‌ایم، زمان زیادی نمی‌گذرد، اما در همین مدت کوتاه تبلت‌ها از لحاظ سخت‌افزاریو طراحی ظاهری پیشرفت زیادی کرده‌اند.
امروز تبلت Eee Pad Transformer Prime شرکت Asus معرفی شد که در ادامه مقاله به اختصار از آن با نام «پرایم» یاد خواهم کرد.
تبلت پرایم، نخستین تبلتی است که از پردازنده چهارهسته‌ای تازه شرکت NVIDIA موسوم به Tegra 3 یا پردازنده Kal-El سود خواهد جست.
ما قبل از سری جدید تبلت‌های Eee Pad، سری قبلی این تبلت را داشتیم که در میان تبلت‌های اندرویدی بسیار محبوب بودند، اما مشخصات و شکل ظاهری آن که در مقابل تبلت‌های نازک دیگر آن را شبیه یک شبه‌جعبه می‌کرد، نقطه ضعف سری قبلی بود.
اما تبلت پرایم، بسیار دل‌فریب است، دیگر خبری از بدنه پلاستیکی ارزان قیمت نیست و بدنه آن آلومینیومی شده است. این تبلت بسیار سبک و نازک است، ضخامت آن بیشتر از ۸٫۳ میلیمتر نیست و وزنی بیشتر از ۵۸۶ گرم ندارد، به این ترتیب این تبلت از ای‌پد ۲، نازک‌تر و سبک‌تر است، در عین حال این تبلت صفحه نمایشی مختصرا بزرگ‌تر از ای‌پد دارد (۱۰٫۱ اینچ در مقایسه با ۹٫۷ اینچ آی‌پد)
صفحه نمایش پرایم از فناوری Super IPS استفاده می‌کند و ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل وضوح دارد، می‌توان ۱۷۸ درجه زاویه دید را نسبت به سطح تبلت تغییر داد، بدون اینکه تصویر مشاهده‌شده مخدوش شود.
سراغ کیبورد این تبلت می‌رویم که به صورت جداگانه به فروش خواهد رسید، داک کیبورد جدید، نازک‌تر است و پوسته آلومینیومی دارد.
شرکت Asus ادعا می‌کند که شارژ تبلت پرایم از هر تبلت موجود دیگری در دنیا بهتر است، با این تبلت می‌توان ۱۲ ساعت به صورت مداوم کار کرد، بدون اینکه نیاز به شارژ مجدد باشد به علاوه اگر تبلت به داک کیبورد متصل شود، مدت زمان شاژ به ۱۸ ساعت خواهد رسید! مدیریت برتر پردازنده Tegra 3 در مصرف انرژی، باعث این مدت شارژ باورنکردنی شده است!
تبلت پرایم، دوربین ۱٫۲ مگاپیکسلی در جلو و دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت دارد و می‌تواند ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰p ضبط کند.
تبلت، یک خروجی میکرو HDMI دارد و داک کیبورد آن کجهز به پورت USB و می‌توان کارت SD در آن جا زد.
تبلت پرایم فعلا مجهز به اندروید ۳٫۲ است، اما به زودی، یعنی در دسامبر امسال به اندروید نسخه ۴٫۰ مجهز خواهد شد.

با این خصوصیات و ویژگی‌هایی که برشمردم، تبلت پرایم در دنیای تبلت‌های اندرویدی گزینه برتر به نظر می‌رسد، با این تبلت می‌شود بازی‌هایی انجام داد که پیش از آن فقط در کنسول‌های ویژه بازی، قابل انجام بودند.
تبلت پرایم در دو رنگ طلایی و خاکتسری عرضه خواهد شد. نسخه ۳۲ گیگی آن، ۵۰۰ دلار و نسخه ۶۴ گیگی آن ۶۰۰ دلار خواهد داشت.
البته نسخه قبلی Eee Pad همچنان به فروش خواهد رسید، بهای نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگی Eee Pad به ترتیب ۳۰۰ و ۳۵۰ دلار خواهد بود.
بهای داک کیبورد که به صورت جدا فروخته می‌شود ۱۵۰ دلار است.
از ماه دسامبر، فروش این تبلت آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*