اندازه گیری میزان قند نوشیدنی ها

این اپلیکیشن میزان قند داخل نوشیدنی شما را نشان می‌دهد

یک ژاپنی اپلیکیشنی را توسعه داده که می‌تواند میزان قند داخل نوشیدنی شما را اندازه‌گیری کند. در واقع این برنامه به شما می‌گوید که دقیقا چه تعداد قند در داخل آن نوشیدنی انداخته شده است.

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که بخواهید بدانید چه میزان قند داخل یک نوشیدنی که از سوپر مارکت گرفته‌اید چقدر است؟ اگر به فکر سلامتی خود بوده‌اید، قطعا به اطلاعات غذایی پشت قوطی نوشیدنی که می‌نوشید مراجعه کرده‌اید، اما گاهی اوقات این عدد نمی‌تواند به ما آنچه می‌خواهیم را بفهماند. پس چگونه متوجه شویم که چه تعداد حبه قند در داخل آن نوشیدنی حل شده است؟

در ژاپن فردی به نام Daiki Shimizu‌ تصمیم گرفته اپلیکیشنی را طراحی کند که می‌تواند میزان قند داخل نوشیدنی‌های ما را اندازه‌گیری کند. کار این برنامه بسیار ساده است، این برنامه بارکد روی قوطی را اسکن می‌کند و سپس عکسی را در اختیار شما قرار می‌دهد که روی آن تعداد قندهای حل شده در نوشیدنی را مشخص کرده است.

اپلیکیشن Shimizu میزان قند داخل نوشیدنی‌ها را به صورت تصویری به نمایش می‌گذارد

این نخستین باری نیست که چنین اپلیکیشنی را می‌بینیم. به طور مثال اپلیکیشن MyFitnessPal نیز توانایی اسکن بارکدهای مواد غذایی و ارائه‌ی اطلاعات تغذیه‌ای در مورد مواد به کار رفته در آن را دارد. با این حال تفاوت اصلی اپلیکیشن Shimizu این است که اطلاعات به صورت تصویری نمایان می‌شوند. این یعنی شما می‌توانید ببنید که چه تعداد قند در داخل نوشیدنی شما افتاده است. این می‌تواند به شما کمک کند تا به سمت استفاده از نوشیدنی‌های سالم‌تر روی آورید.

متاسفانه خبر بد اینکه برنامه‌ی Shimizu هنوز عرضه‌ی عمومی نشده است. به نقل از خود وی که در توییتر زیر یکی از نظرات کاربران پاسخ داده، این برنامه را در واقع یک سال پیش توسعه داده، اما از عرضه‌ی آن پشیمان شده است. با این حال، با توجه به واکنش بسیار خوبی که نسبت به انتشار ویدیویی از عملکرد اپلیکیشنش داشته است، تصمیم گرفته به زودی آن را در اپ استور اپل و در اختیار کاربران آیفون‌ها قرار دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اصلا فرقی نداره البته واسه ما که اصلا به این چیزا اهمیت نمی دیم

  2. مگه گوشی رو کنن توی نوشیدنی هههه

  3. نمیشه که دقیق باشه چطور ممکنه