جدول مشخصات فنی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

جدول مشخصات فنی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس سامسونگ به طور کامل لو رفت

جدول مشخصات فنی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10 & Note 10 Plus) منتشر شد. علاوه بر این، در ادامه با برخی قابلیت‌های نسل جدید قلم هوشمند S-Pen نیز آشنا خواهید شد.

به رغم طراحی، ما تا کنون فقط در مورد مشخصات فنی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس گمانه‌زنی می‌کردیم. اما حالا یکی از منابع نزدیک به سامسونگ فهرست کاملی از مشخصات این گوشی‌ها را در اختیار ما قرار داده است.

جدول مشخصات فنی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

Note 10+Note 10
نمایشگر6.3 اینچی 1080p6.8 اینچی 1440p
تراشهاسنپدراگون 855 پلاس یا اگزینوس 9825اسنپدراگون 855 پلاس یا اگزینوس 9825
رم/حافظه8 گیگ / 256 گیگ12 گیگ / 256 گیگ
دوربین‌های پشتی12MP اصلی / 12MP تله فوتو / 16MP عریض12MP اصلی / 12MP تله فوتو / 16MP عریض
ظرفیت باتری3.500 میلی‌آمپر ساعت4.300 میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ25 وات45 وات
وزن168 گرم198 گرم
رنگبندیمشکی، سفید، قرمزمشکی، سفید، گرادیان کریستالی
ویژگی‌های جدیدگزینه‌های بیشتر حرکتی و صوتی Air Command در S-Pen جدید، حالت شب دوربین جلو، لای فوکوس و زوم صوتی در ضبط ویدیوگزینه‌های بیشتر حرکتی و صوتی Air Command در S-Pen جدید، حالت شب دوربین جلو، لای فوکوس و زوم صوتی در ضبط ویدیو

بر اساس آنچه در این فهرست می‌بینیم، گرچه ظرفیت باتری نسخه‌ی 6.3 اینچی کمتر است، اما سامسونگ آن را با یک نمایشگر 1080p به جای 1440p همراه کرده است؛ پس می‌تواند با هر بار شارژ مشابه نسخه‌ی 6.8 اینچی عمر کند. ضمنا سرعت شارژ برادر بزرگ‌تر نیز با توجه به ظرفیت بیشتری که باتری آن دارد، بیشتر است.

 قابلیت‌های جدید خانواده گلکسی نوت 10

ظاهرا سامسونگ می‌خواهد از قلم پیشرفته‌تر و بهتری را در نوت 10 ارائه کند که گزینه‌های Air Command بیشتری را در بر می‌گیرد. به طور مثال شما می‌توانید یک عکس را بدون لمس صفحه در گالری تغییر دهید و به عکس دیگری بروید.

از دیگر قابلیت‌های جذاب S-Pen جدید می‌تواند به یک برجسته‌ساز صوتی اشاره کرد که با صدای کاربر کار می‌کند. یکی از مدیران سامسونگ نیز پیشتر گفته بود:‌ «قلم S-Pen در نوت 10 که ماه آگوست معرفی می‌شود، بسیار بهبودیافته‌تر خواهد بود». شما می‌توانید این انتظار را از قلم هوشمند جدید سامسونگ داشته باشید.

جدول مشخصات فنی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

از دیگر قابلیت‌های جدید می‌توان به اضافه شدن یک سنسور ToF به قاب پشتی اشاره کرد. ما اخیرا فهمیده‌ایم که سامسونگ تصمیم گرفته سنسور وقت پرواز یا همان ToF را در گوشی‌های اصلی خود استفاده کند و اولین داوطلب نیز گلکسی نوت 10 است. به گفته‌ی منابع نزدیک به سامسونگ، میزان استفاده از فناوری‌های دوربین در حالی رو به جلو پیش می‌رود که سامسونگ با دومین تامین کننده‌ی دوربین‌های ToF نیز به توافق رسیده تا مشکلی از بابت تامین قطعات درخواستی خود نداشته باشد.

ممکن بود اول از همه سنسور ToF در خانواده اس 10 به کار برود، اما سامسونگ ابتدا آن را در گوشی‌های میان‌رده سری ای خود به کار برد و حالا می‌خواهد در پشت قاب گوشی نوت 10 خود از آن استفاده کند. شایعه‌ای مبنی بر این وجود داشت که سامسونگ می‌خواهد در پشت قاب نوت 10 پلاس، مشابه آنچه در نسخه 5G گلکسی اس 10 دیدیم، از چهار دوربین استفاده کند، اما به نظر می‌رسد این سنسور جایگزین سنسور عمق RGB خواهد شد. ضمن آنکه عکس‌های به بیرون درز کرده، فقط یک دوربین را در جلوی گوشی نشان می‌دهد؛ پس باید منتظر ماند و دید اگر سامسونگ قصد استفاده از یک سنسور وقت پرواز در جلوی گوشی را داشته باشد، آن کجا قرار خواهد گرفت!

همچنین اگر به دکمه‌ی بیکسبی در گوشی‌های سامسونگ علاقه‌مند بودید، خبر بد اینکه دکمه‌ی مذکور در نوت 10 حضور نخواهد داشت؛ این همان رویه‌ایست که در گوشی‌های سری گلکسی ای نیز شاهد آن بودیم. شما قادر به انجام امور مختلف خود از طریق دکمه‌ی هوم خواهید بود. از آنجایی که نوت 10 به مراتب کوچک‌تر از مدل پلاس است، ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم سامسونگ هرآنچه در نوت 10 پلاس قرار داده را در نسخه‌ی اصلی نیز بگنجاند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. قیمتاشونم کاش ذکر میکردین

  2. انر 9 ایکس که معرفی شده از نوت ده قوی تره