آنر 9 ایکس پرو

دو گوشی آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو رونمایی شدند

آنر ۹ ایکس و آنر 9 ایکس پرو به عنوان جدیدترین میان‌رد‌ه‌های شرکت آنر معرفی شدند. در این مطلب به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات فنی این دو گوشی خواهیم پرداخت.

اخبار مربوط به دو گوشی آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو از هفته‌ها قبل شنیده می‌شد. شرکت Honor سرانجام دو مدل نام برده را در کشور چین رونمایی کرد. آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو با وجود عدم استفاده از طراحی ناچ استایل، دارای نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه بالایی هستند.

یکی دیگر از جذابیت‌های این دو گوشی، دوربین سلفی پاپ آپی آن‌ها محسوب می‌شود. قدرت گرفتن از اولین تراشه 7 نانومتری دنیا، کایرین 810، سبب می‌شود میان‌رده‌های جدید شرکت آنر چند سر و گردن از همرده‌های خود بالاتر قرار بگیرند. گفتنی است دو گوشی آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو جانشین محصولات سال قبل از سری X، یعنی آنر 8 ایکس و آنر 8 ایکس پرو به شمار می‌روند.

مشخصات فنی آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو

ابعاد بدنه، نمایشگر و وزن هر دو گوشی یکسان است. بدنه آن‌ها از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده و دارای ابعاد 163.1 در 77.2 در 8.8 میلی‌متر است. این بدنه 206 گرم وزن دارد. نمادی به شکل X روی پنل پشتی درجه شده که دارای جذابیت ظاهری منحصربه‌فردی است.

روی صفحه نمایش 6.59 اینچی از نوع IPS LCD گوشی خبری از ناچ یا حفره نیست. دوربین سلفی، در قالب یک مکانیزم پاپ آپی، از بالای بدنه خارج می‌شود. نسبت ابعاد تصویر نمایشگر آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو 19.5:9 بوده و رزولوشن برابر فول اچ‌دی پلاس است. صفحه نمایش دو میان‌رده جدید آنر، تاییدیه TUV Rheinland را دریافت کرده که به معنی توانایی آن برای محافظت از چشمان کاربر در برابر نور آبی مضر است.

آنر 9 ایکس پرو

آنر 9 ایکس پرو از تراشه کایرین 810 قدرت می‌گیرد. این اولین تراشه میان‌رده 7 نانومتری در دنیا و دومین تراشه 7 نانومتری شرکت هواوی بعدی از کایرین 980 محسوب می‌شود. در کنار این تراشه، 8 گیگابایت رم وجود دارد. حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 بوده و برای 256 گیگابایت داده گنجایش دارد. به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی داده می‌توان از کارت حافظه جانبی استفاده کرد. گفتنی است در تراشه آنر 9 ایکس پرو از تکنولوژی خنک‌کنندگی مایع استفاده شده است.

سنسورهای ماژول دوربین آنر 9 ایکس پرو به شکلی عمودی، در گوشه بالا و سمت چپ پنل پشتی آن سوار شده‌اند. سنسور رنگی اصلی دارای رزولوشن 48 مگاپیکسل بوده و از گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. سنسور دوم دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل بوده و از نوع سوپر واید است. سومین سنسور، با رزولوشن 2 مگاپیکسل، برای محاسبه عمق میدان کاربرد دارد.

رزولوشن سنسور دوربین سلفی 16 مگاپیکسل است. این دوربین به صورت پاپ آپی، از لبه بالایی بدنه بیرون می‌آید. کل سخت افزار گوشی از یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی انرژی خود را تامین می‌کند.

آنر 9 ایکس پرو

اندازه بدنه و نمایشگر، ظرفیت باتری، تراشه اصلی و رزولوشن دوربین سلفی آنر 9 ایکس با آنر 9 ایکس پرو یکسان است. در مدل پایه، دوربین سه گانه به کار رفته در آنر 9 ایکس پرو جای خود را به یک دوربین دوگانه داده است. این دوربین از یک سنسور 48 مگاپیکسلی دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای محاسبه عمق میدان تشکیل می‌شود. ظرفیت رم گوشی 6 گیگابایت بوده و فضای ذخیره‌سازی داده 128 گیگابایت است (بهترین نسخه).

سایر ویژگی‌های آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو

پشتیبانی از 4G VoLTE (برقراری تماس بر بستر نسل چهارم شبکه موبایل)، وای فای با استاندارد 802.11ac، بلوتوث نسخه 5.0 و جی پی اس برای هر دو مدل در نظر گرفته شده است. آنر 9 ایکس پرو دارای درگاه یو اس بی نسخه C بوده و درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری نیز برایش در نظر گرفته شده است. اسکنر اثر انگشت آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو روی لبه کناری دستگاه قرار گرفته است.

شرکت سازنده، با استفاده از یک سری الگوریتم خاص، امکان عکاسی از مکا‌ن‌های تاریک را به بهترین وجه ممکن فراهم کرده است. در نرم افزار دوربین دو گوشی، دومین نسخه حالت عکاسی در شب Super Night View گنجانده شده است. توانایی عکاسی در شب دوربین آنر 9X پرو را در یک سری تصویر منتشر شده به دست سازنده گوشی تماشا کرده و شگفت‌زده شدیم! ارائه تثبیت‌کنندگی فریم حین فیلم برداری با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، یکی دیگر از ویژگی‌های نرم افزار دوربین دو گوشی جدید سری X آنر است.

سومین نسخه GPU Turbo در اینجا پیاده‌سازی شده است. به لطف استفاده از تراشه 7 نانومتری کایرین 810 و وجود 6 یا 8 گیگابایت رم، بسته به خرید یکی از دو مدل، با تکیه بر GPU Turbo می‌توان به اجرای سنگین‌ترین بازی‌های موبایل به شکلی کاملا روان پرداخت.

قیمت آنر 9 ایکس

  • 4 گیگابایت رم به همراه 64 گیگابایت ظرفیت داخلی: 230 دلار
  • 6 گیگابایت رم به همراه 64 گیگابایت ظرفیت داخلی: 275 دلار
  • 6 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت ظرفیت داخلی: 300 دلار

آنر 9 ایکس پرو

  • 8 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت ظرفیت داخلی: 320 دلار
  • 8 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت ظرفیت داخلی: 350 دلار

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. البته دلار اومده پایین ن قیمتاش خوبه

  2. قیمتاش خیلی گرون ه