پنت 2 گوشی جدید شیائومی

پتنت گوشی جدید شیائومی چهار دوربین پشتی و دوربین سلفی اسلایدی آن را نشان می‌دهد

پتنتی از یک گوشی جدید شیائومی منتشر شده که چهار دوربین پشتی و دوربین سلفی اسلایدی را به نمایش می‌گذارد. همچنین پتنت دیگری نیز منتشر شده که طراحی بریدگی بالای صفحه‌ی آن شبیه موج دریا و متفاوت از بریدگی‌های قطره‌ای کنونی است.

شیائومی اختراع جدیدی را در اداره‌ی ثبت مالکیت چین به ثبت رسانده است که یک گوشی با چهار دوربین پشتی را در بر می‌گیرد. قاب جلویی گوشی نیز تماما توسط یک نمایشگر احاطه شده٬ در حالی که دو دوربین سلفی همراه یک فلاش ال ای دی به واسطه‌ی مکانیزم اسلایدی (شبیه به شیائومی می میکس 3) پنهان شده‌اند.

چهار دوربین گوشی جدید شیائومی در یک ماژول گرد قرار دارند

شماتیک منتشر شده از گوشی جدید شیائومی سبک طراحی شبیه به گوشی‌های موتو را نشان می‌دهد. با این حال ما هیچ اسکنر اثر انگشتی را روی قاب گوشی نمی‌بینیم که می‌تواند به معنای حضور آن در زیر نمایشگر AMOLED این گوشی باشد. علاوه بر این٬ در تصاویر گوشی جدید شیائومی اثری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیست و فقط یک درگاه USB-C دیده می‌شود.

پنت 2 گوشی جدید شیائومی

اما پتنت دیگری نیز منتشر شده که سه دوربین عمودی در قاب پشتی و دو دوربین سلفی در بالای نمایشگر را نشان می‌دهد. شیائومی برای گنجاندن این دوربین دوگانه از بریدگی قطره‌ای شکل استفاده نکرده و این بریدگی را شبیه به یک موج نازک طراحی کرده است. این می‌تواند نوآوری خوبی برای فاصله گرفتن از طراحی مرسوم امروزی گوشی‌ها باشد.

پنت 2 گوشی جدید شیائومی

روی این گوشی نیز نمی‌توان اسکنر اثر انگشتی دید؛ هرچند به لطف زیاد شدن اسکنرهای زیر صفحه چنین چیزی دیگر نباید غیرمنتظره باشد. در حال حاضر گوشی‌های میان‌رده‌ای همچون می سی سی 9 ای و می ای 3 نیز با یک نمایشگر OLED و اسکنر زیر صفحه عرضه می‌شوند. این که آیا شماتیک بالا به دو گوشی تجاری واقعی تبدیل خواهند شد یا خیر٬ موضوعیست که فقط زمان می‌تواند آن را ثابت کند.