اسرارآمیزترین مناطق طبیعی

عجیب ترین و اسرارآمیزترین مناطق طبیعی جهان

در سراسر سیاره زمین مناطقی وجود دارند که محققان آنها را به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد در لیست عجیب ترین و اسرارآمیزترین مناطق طبیعی جهان قرار داده‌اند؛ در ادامه با این مناطق آشنا می‌شویم.

در سیاره زمین مناطقی وجود دارد که آنها را به عنوان عجیب ترین و اسرارآمیزترین مناطق طبیعی جهان می‌شناسند. هر ساله میلیون‌ها نفر از این مکان‌ها بازدید می‌کنند و همانند عجایب هفت گانه، آنها به نماد و سمبل برخی از کشورها تبدیل شده‌اند. این مکان‌ها بعضا بسیار زیبا و خیر‌ه‌کننده و بعضا نیز بسیار ترسناک به نظر می‌رسند که همین ویژگی‌ خاص آنها باعث جلب نگاه بسیاری از افراد در سراسر جهان می‌شود. تاکنون رازهای برخی از این مکان‌ها سربه‌مهر مانده و کسی نتوانسته است معمای آنها را حل کند. از این رو قصد داریم شما را با عجیب ترین و اسرارآمیزترین مناطق طبیعی جهان آشنا کنیم.

معرفی اسرارآمیزترین مناطق طبیعی جهان

10. کانو کریستالیز (Caño Cristales)

علت رمزآلود بودن: در زمان کوتاهی از سال رنگ رودخانه تغییر می‌کند

آدرس: کلمبیا، متا، کانو کریستالیز

اسرارآمیزترین مناطق طبیعی

رودخانه کانو کریستالیز در منطقه سرینیا د لا ماکارنا کلمبیا واقع شده است، اما این یک رودخانه معمولی نیست؛ البته در چند ماه از سال با سایر رودخانه‌های این سیاره تفاوت زیادی ندارد، اما در بازه زمانی کوتاهی از مهر تا آذر در این رودخانه می‌توان رنگ‌های بسیار زیبایی چون قرمز، صورتی، سبز، زرد و سبز را مشاهده کرد. بسیاری آن را به عنوان زیباترین رودخانه جهان می‌شناسند. کارشناسان دلیل تغییر رنگ این رودخانه را به گیاهانی که در بستر آن رشد می‌کنند مربوط می‌دانند.

9. کوه سانتی شان (Sanquinshan)

علت رمزآلود بودن: ظاهر عجیب سنگ‌ها و شبیه بودن آن به خانه ارواح

آدرس: چین، شانگرائو، یوشان، کوه سانتی شان

اسرارآمیزترین مناطق طبیعی

همواره در هنگام نام بردن از مناطق طبیعی ناب کشور چین به کوه سانتی شان نیز اشاره می‌کنند که حتی به آن لقب باغ خدایان (The Garden of the Gods) نیز اختصاص داده‌اند. این کوه جزو اماکن مقدس تائوئیسم محسوب می‌شود که در آن ستون‌های متعدد و عجیب سنگی در بین پوشش‌های گیاهی وجود دارد. جنس سنگ این کوه از گرانیت بوده و با توجه به شرایط آب‌وهوایی حاکم بر این منطقه در حدود 200 روز از سال مه تمام این کوه را فرا می‌گیرد که البته همین موضوع باعث خاص بودن آن شده است. گردشگران دلیل بازدید از این کوه را حس آرامش و سکوت خاص آن عنوان می‌کنند.

8. آبفشان آمریکا  (Fly Geyser)

علت رمزآلود بودن: ظاهر زیبا، ویژه و بودن در میان صحرا

آدرس: ایالات متحده آمریکا، نوادا، گلارچ، جاده کانتی 34

اسرارآمیزترین مناطق طبیعی

این آبفشان که در قلب آمریکا و در میان صحرای نوادا آمریکا قرار دارد به عنوان یکی از زیباترین و اسرارآمیزترین مناطق طبیعی جهان محسوب می‌شود. این آبفشان کاملا طبیعی بوده، اما بیننده در نگاه اول به دلیل ظاهر زیبا و ویژه آن تصور می‌کند که این بنا ساخته دست بشر است. در این مکان دو آبفشان قرار دارد که نخستین آبفشان به دلیل دستکاری‌های انسان برای ساخت چاه و فعالیت‌های کشاورزی در حدود 100 سال قبل ایجاد شده است. کارگران پس از اینکه در این مکان چاهی را حفر کردند با آبی مواجه شدند که دمای آن حدود 200 درجه سانتی‌گراد بود که بدون شک قابل استفاده در مزارع کشاورزی نبود. از این رو کارگران و مزرعه‌داران این چاه را بدون دستکاری رها کردند که به تدریج به دلیل جریان آب گرم یک کوه کوچک به ارتفاع 3 تا 4 متری از جنس کلسیم کربنات شکل گرفت. گفتنی است هم‌اکنون این بنای طبیعی قابل بازدید نیست، اما قرار است در آینده امکان بازدید از این آبفشان فراهم شود.

7. جنگل آئوکیگاهارا ژاپن (Aokighara)

علت رمزآلود بودن:‌ به دلیل نامشخصی بسیاری از افرادی که وارد این جنگل می‌شوند، به فکر خودکشی می‌افتند و جان خود را از دست می‌دهند.

اسرارآمیزترین مناطق طبیعی

جنگل آئوکیگاهارا در منطقه کوهپایه‌ای فوجی کشور ژاپن قرار دارد که در کنار زیبا بودن آن، محلی برای خودکشی افراد است و مردم نیز به همین دلیل آن را جنگل خودکشی، محلی برای مردن و دریای درختان می‌دانند. این جنگل با مساحتی حدود 3 هزار و 500 هکتار در ضلع شمال غربی کوه فوجی قرار دارد. در این جنگل شاهد انبوهی از درختان بزرگ و زیبا هستیم. البته غارهای این جنگل نیز مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. از این جنگل در اسطوره‌های ژاپنی به عنوان خانه ارواح و شیاطین یاد می‌کنند.

6. مثلث برمودا (The Bermuda Triangle)

علت رمزآلود بودن: ناپدید شدن کشتی‌ها و هواپیماها در این منطقه

آدرس: اقیانوس اطلس

اسرارآمیزترین مناطق طبیعی

نمی‌توان از عجیب ترین و اسرارآمیزترین مناطق طبیعی جهان نام برد و به مثلث برمودا اشاره نکرد. این مثلث که آن را مثلث شیطانی می‌دانند در نواحی غربی اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. تاکنون طی گزارش‌های رسمی در مثلث برمودا حدود 50 کشتی و 20 هواپیما ناپدید شده‌اند. جالب است بدانید که این منطقه شبیه مثلث نبوده و فقط به صورت فرضی برای آن یک مثلث را در نظر گرفته‌اند و مرکز آن بیشترین آسیب را به هواپیماها و کشتی‌ها می‌رساند. تاکنون برای ناپدید شدن این کشتی‌ها و هواپیماها دلیل قطعی اعلام نشده است، اما طبق فرضیه‌های مختلف وجود موجودات فضایی، هیولاهای دریایی یا شرایط آب و هوایی خاصی چنین مشکلاتی را پیش می‌آورد.

5. سین کیانگ (Moguicheng)

دلیل رمزآلود بودن: شنیدن صداهای مرموز بدون دلیل منطقی

آدرس: آسیا، چین، شهر سین‌کیانگ

اسرارآمیزترین مناطق طبیعی

سین کیانگ شهری در کشور چین است که آن را به عنوان خانه شیطان می‌شناسند. بسیاری از مردم دلیل اسرارآمیز بودن آن را به وقوع حوادث عجیبی در این شهر مربوط می‌دانند. اتفاق‌هایی مانند شنیدن صداهای بسیار عجیب و بادهایی که مانند صدای گریه کودک، صدای نواختن گیتار و ببر غران است در این منطقه رخ می‌دهد. تاکنون محققان نتوانستند دلیل منطقی برای این صداها پیدا کنند.

4. چشم صحرا (Richat Structure)

علت رمزآلود بودن: وجود آن در صحرایی بزرگ و بدون آب و پوشش گیاهی

آدرس: آفریقا، موریتانی، صحرای بزرگ آفریقا

اسرارآمیزترین مناطق طبیعی

چشم صحرا به گودالی در صحرای بزرگ آفریقا می‌گویند که به دلیل شباهت آن به چشم انسان چنین لقبی را برای آن در نظر گرفتند. این مکان به مدت زیادی کشف نشده باقی ماند و اکنون نمی‌توان آن را از نزدیک مشاهده کرد، اما تصویر هوایی که از صحرای آفریقا گرفته شده، شکل واقعی آن را نمایان کرد. محققان شکل‌گیری چنین گودالی را به برخورد یک سیارک با زمین مربوط می‌دانند، اما اکثر مردم بر این باورند که فوران آتشفشان یا لغزش لایه‌های زمین باعث شکل‌گیری آن شده است. فرضیه‌های دیگری چون بادهای شدید وجود دارد که ممکن است با فرسایش دایره‌ای شکل سنگ‌ها چنین ساختاری را به وجود آورده باشد. در حال حاضر چشم صحرا را به عنوان یکی از عجیب ترین و اسرارآمیزترین مناطق طبیعی جهان می‌دانند.

3.چشمه‌های پلکانی پاموک کله (Pamukkale)

علت رمزآلود بودن: ساختار پلکانی چشمه‌ها، رنگ سفید و شرایط ویژه آن

آدرس: آسیا، ترکیه، چشمه‌های پاموک کله

اسرارآمیزترین مناطق طبیعی

چشمه‌های پلکانی طبیعی پاموک کله ترکیه که بعضا آن را استخر نیز می‌دانند در گذر زمان به مکان زیبائی با رنگی کاملا سفید تبدیل شده است. در این مکان به وفور سنگ‌های رسوبی و تراورتن یافت می‌شوند که دارای قدمتی بیش از 2000 سال است. در فصل بهار این چشمه‌های طبیعی با آب‌های گرم خود صحنه‌های زیبایی را به وجود می‌آورند که آن را بسیار خاص کرده است و محلی برای بازدید توریست‌ها است.

2. مک موردو (McMurdo)

علت رمزآلود بودن: مکانی بدون آب و پوشش گیاهی بین مناطق یخی که قابل سکونت نیست.

آدرس: قطب جنوب

اسرارآمیزترین مناطق طبیعی

مک موردو به عنوان مرگبارترین نقطه جهان محسوب می‌شود که در واقع یک بیابان در قاره قطب جنوب است. در این منطقه میزان بارش بسیار محدود است و این بیابان توانسته است لقب سردترین بیابان جهان را در کتاب گینس به نام خود ثبت کند. در واقع دمای این منطقه در تمام فصول سال به صورت متوسط حدود منفی 20 درجه سانتی‌گراد است. در این منطقه بسیار خشک و سرد هیچ گونه پوشش گیاهی وجود ندارد و البته هیچ جانداری قادر به زیستن در آن نیست. از این رو دانشمندان آن را شبیه‌ترین منطقه سیاره زمین به مریخ می‌دانند.

1.‌ کوه رورایما (Roraima)

علت رمزآلود بودن: ظاهر ویژه و وجود پوشش گیاهی خاص و جانداران عجیب

آدرس: آمریکا، برزیل، رورایما

اسرارآمیزترین مناطق طبیعی

کوه رورایما دارای ساختار بسیار عجیبی است که همین موضوع آن را در لیست عجیب ترین و اسرارآمیزترین مناطق طبیعی جهان قرار داده است. اگر به سایر فلات‌های سیاره زمین نگاه کنید دارای ظاهری نامتعارف هستند، اما این کوه دارای طرح کاملا مستطیلی شکل بوده و دانشمندان دلیل آن باد و باران شدید می‌دانند. معمولا این کوه توسط ابر و مه پوشیده می‌شود. این کوه را به عنوان کهن‌ترین ساختار زمین‌شناسی در جهان نیز می‌شناسند. در کوه رورایما گونه‌های گیاهی و جانوری مختلفی نیز وجود دارد که مانند آنها در سایر نقاط زمین دیده نشده است و برای وجود این منطقه هیچ دلیل علمی قطعی وجود ندارد.