اپل - اینتل

اپل تجارت مودم های موبایلی اینتل را با پرداخت 1 میلیارد دلار تصاحب می‌کند

کمپانی اپل که طبق شایعات به تجارت مودم های موبایلی اینتل چشم داشت، حالا بر سر پرداخت یک میلیارد دلار برای خرید این بخش به توافق رسید و انتقال مالکیت، به زودی نهایی خواهد شد.

از مدت‌ها پیش، اپل در پی کاهش وابستگی خود به مودم های کوالکام بود. از همین رو، کوپرتینونشین‌ها برای چند سال قطعات اولیه اینتل را نیز همراه با کوالکام در گوشی های آیفون به‌کارگیری می‌کردند. اما پس از مصالحه اپل و کوالکام در ماه آوریل، اینتل تجارت تازه شکل گرفته‌ی خود برای مودم های 5G را بدون مشتری یافت.

حالا اپل یک قدم فراتر رفته است تا تجارت مودم های موبایلی اینتل را به تصاحب خود درآورد. کمپانی کوپرتینویی برای جوش خوردن این معامله، یک میلیارد دلار را احتمالا تا سه ماهه چهارم سال جاری پرداخت خواهد کرد.

پس از نهایی شدن معامله، حدود 2200 نفر از کارکنانی که برای اینتل کار می‌کردند به اپل خواهند پیوست؛ ضمن اینکه تجهیزات، قراردادهای جاری و پتنت‌های اینتل را نیز با خود به همراه خواهند آورد. به این ترتیب، اپل بیش از 17 هزار پتنت در حوزه تکنولوژی وایرلس خواهد داشت؛ از پروتکل‌هایی برای استانداردسازی شبکه‌های مخابراتی گرفته تا معماری مودم.

مودم های موبایلی اینتل

البته اینتل همچنان می‌تواند به ساخت مودم برای کامپیوترهای شخصی، دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT)، وسایل نقلیه خودران و هر چیز دیگری به جز گوشی های هوشمند ادامه دهد.

حالا اپل هم تیم بزرگی دارد که می‌تواند با اتکا به آن و بی‌نیاز از کوالکام، راهکارهایی را برای استفاده در گوشی های آیفون بیندیشد. جانی سروجی (Johny Srouji) نائب رئیس کمپانی در بخش تکنولوژی‌های سخت افزاری نیز، این را یک گام رو به جلوی بلند برای اپل توصیف کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. نبارمش باشه به دل خوش

  2. اینم چینی ها بزننن تو کارش بازارش کساد میشه