خودروهای گذر موقت

خودروهای گذر موقت قابل خرید و فروش نیستند

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا به تمامی شهروندان هشدار داد خودروهای گذر موقت به هیچ گونه قابل نقل و انتقال و خرید و فروش نیستند و حتی پلاک ملی نیز دریافت نمی‌کنند.

سرهنگ علی محمدی، رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا عنوان کرد اخیرا در سایت‌ها و فضای مجازی در خصوص خرید و فروش خودروهای گذر موقت آگهی‌هایی منتشر می‌شود که باید بگویم این اقدام کاملا غیرقانونی است و چنین خودروهایی مجوز نقل و انتقال و خرید و فروش را ندارند. سرهنگ علی محمدی افزود خودروهای دارای پلاک گذر موقت بر اساس دستورالعمل صادر شده اگر از کشور امارات وارد کشور شوند، حداکثر به مدت 1 ماه اجازه دارند تا تردد کنند که مدت تعیین شده تمدید نخواهد شد. همچنین اگر چنین خودروهایی از کشورهای حوزه خلیج فارس به جز امارات و افغانستان به کشور وارد شوند، حداکثر 2 ماه اجازه تردد خواهند داشت که این مدت نیز تمدید نمی‌شود.

رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا در ادامه تاکید کرد خودروهای دارای پلاک گذر موقت اگر از سایر کشوها مانند کشورهای اروپایی به کشور وارد شوند نیز دارای اجازه تردد 3 ماهه خواهند بود و 3 ماه دیگر نیز قادر هستند در صورت احراز شرایط لازم در کشور تردد کنند که البته تمامی این خودروها بعد از مهلت تعیین شده می‌بایست از کشور خارج گردند. این مقام مسئول تاکید کرد فقط افرادی که این خودروها را وارد کشور کردند مجوز تردد با آن را دارند و هیچ شخص دیگری این اجازه را ندارد که با این خودروها رانندگی کند و اگر پلیس چنین موضوعی را رویت کند با فرد متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

ممنوعیت خرید و فروش خودروهای گذر موقت

رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا در ادامه برای چندمین بار هشدار داد تمامی شهروندان می‌بایست بدانند که خودروهای دارای پلاک گذر موقت به هیچ گونه قابل خرید و فروش و نقل و انتقال نیستند و چنین اقدامی غیر قانونی است. وی تاکید کرد کسانی که چنین آگهی‌هایی می‌دهند کلاهبردار هستند و بدون شک خریدار در چنین خریدهایی متضرر خواهد شد. وی افزود خودروهای دارای پلاک گذر موقت در زمانی که در پایان دوره‌ای که مجوز تردد دارند از کشور خارج نشوند، کالای قاچاق شناخته شده و پلیس علاوه بر توقف خودرو فرد متخلف را نیز به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد. سرهنگ علی محمدی در پایان خاطرنشان کرد:

از طرفی خودروهای متقاضی پلاک گذر موقت از هر مرزی که وارد کشور می‌شوند می‌بایست در نخستین مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرزی پلاک گذر موقت دریافت کنند و پس از آن اجازه تردد در کشور را دارند. در غیر این صورت این خودروها توسط پلیس توقیف شده و امکان تردد نخواهند داشت.