آئودی Q3 اسپرت بک

آئودی Q3 اسپرت بک معرفی شد؛ دومین کراس اوور کوپه Audi

آئودی Q3 اسپرت بک به صورت رسمی معرفی شد. دومین کراس اوور کوپه آئودی بر اساس مدل استاندارد آئودی Q3 طراحی شده است. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

با توجه به اینکه شرکت خودروسازی آلمانی آئودی در عرصه کراس اوورهای کوپه کمی دیر ورود کرده است، اما این شرکت قصد دارد زمان‌هایی را که عقب مانده به سرعت جبران کند. در همین راستا این شرکت خودروسازی پس از رونمایی از آئودی Q8 در مدت کوتاهی از دومین کراس اوور کوپه Q3 اسپرت بک رونمایی کرد. این خودروساز آلمانی Q3 را طبق مدل استاندارد تولید کرده است و در بخش جلویی شاهد شباهت‌های زیادی با مدل استاندارد هستیم، اما طراحان برای آن جلوپنجره مشکی‌رنگ لانه‌زنبوری در نظر گرفته‌اند تا نمای اسپرت‌تری در آن ایجاد شود.

مشخصات آئودی Q3 اسپرت بک

آئودی Q3 اسپرت بک

طراحان برای اسپرت‌تر شدن این خودرو در پروفیل جانبی نیز تغییراتی را نسبت به مدل استاندارد در نظر گرفته‌اند و در همین راستا در بالای گلگیرها شاهد خطوط برجسته و در پایین درها شاهد توررفتگی‌های عمیق‌تری هستیم. همچنین از بزرگ‌ترین تغییرهای این خودرو نسب به مدل استاندارد می‌توان به سقف‌ شیب‌دار و خط کمری آن اشاره کرد. چنین تغییراتی باعث شد استایل آئودی Q3 اسپرت بک نسبت به قبل پویا‌تر و کشید‌ه‌تر شود.

آئودی Q3 اسپرت بک

در بخش عقب این خودرو شاهد یکسان بودن چراغ‌ها با نسخه استاندارد هستیم، اما طراحان با افزایش شیب شیشه عقب، ظاهری به شکل کوپه در آن ایجاد کردند. همچنین طراحان برای سپر عقب طرح متفاوتی را در نظر گرفتند که در کنار یک دیفیوزر یکپارچه باعث ایجاد تفاوت‌هایی با نسخه استاندارد شده است. از سایر تغییرات آئودی Q3 اسپرت بک می‌توان به سر اگزوز مخفی، اسپویلر بالای شیشه عقب و روکش‌های پلاستیکی بدنه اشاره کرد. مشتریان در هنگام خرید می‌توانند چراغ‌های جلو جلوی LED ماتریکس را سفارش دهند.

آئودی Q3 اسپرت بک

کابین آئودی Q3 اسپرت بک از همان کابین مدل استاندارد Q3، اما نمونه شیک‌تر بهره می‌برد؛ یعنی در کابین آن یک صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی و صفحه نمایش 10.1 اینچی سیستم اطلاعاتی سرگرمی را مشاهده می‌کنیم که طراحان در اطراف آن تریم مشکی در نظر گرفته‌اند. همچنین در کابین شاهد دکمه‌ها و کنترلرهایی هستیم که به سمت صندلی راننده زاویه دارند. البته شرکت آئودی با غربیلک فرمان D شکل و تریم فلزی تفاوت‌هایی را نسبت به مدل استاندارد ایجاد کرده است.

آئودی Q3 اسپرت بک

سرنشینان می‌توانند صندلی‌های عقب این خودرو را به صورت کشویی تا 13 سانتی‌متر به سمت جلو یا عقب حرکت دهند که چنین کاری باعث خواهد شد تا فضای صندوق بار یا فضای پای سرنشینان عقب افزایش پیدا کند. حجم صندوق بار آئودی Q3 اسپرت بک حدود 530 لیتر است، اما مالکان می‌توانند با خواباندن صندلی‌های عقب این فضا را به 1400 لیتر افزایش دهند. مشتریان در زمان خرید می‌توانند برای این خودرو مواردی چون صندلی‌های اسپرت با دوخت متضاد و نوارهای رنگی، صفحه آمپر دیجیتالی بزرگ‌تر 12.3 اینچی، نورپردازی داخلی با 30 رنگ مختلف و گرم‌کن صندلی‌ها را سفارش دهند.

آئودی Q3 اسپرت بک

این خودرو در اروپا با دو موتور مختلف دیزلی و بنزینی عرضه می‌شود. موتور دیزلی در مدل 35 TDI از نوع 2 لیتری 4 سیلندر است که می‌تواند قدرتی معادل 150 اسب بخار و گشتاور 340 نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. آئودی Q3 اسپرت بک با چنین موتوری می‌تواند ظرف مدت 9.3 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت این مدل نیز 205 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

آئودی Q3 اسپرت بک

همان‌طور که اشاره شد این خودرو با یک موتور بنزینی به نام 45 TFSI نیز عرضه می‌شود. این پیشرانه یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو است که می‌تواند قدرتی معادل 230 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر تولید کند. قدرت تولید شده این موتور نیز همانند مدل دیزلی توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود، اما این مدل از سامانه چهار چرخ محرک کواترو بهره می‌برد. این مدل به دلیل قدرت و چسبندگی بیشتر قادر است ظرف مدت 6.5 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این مدل نیز 233 کیلومتر بر ساعت است. طبق اعلام آئودی، مدتی پس از عرضه Q3 اسپرت بک به بازار، مدل گیربکس دستی، مدل بنزینی پایه و یک مدل دیزلی قدرتمندتر هم به بازار عرضه خواهد شد.

آئودی Q3 اسپرت بک

شرکت آئودی همانند سایر محصولات جدید برای این خودرو نیز سیستم‌های کمک‌راننده متعددی چون هشدار تغییر خط و هشدار خروج از خط را در نظر گرفته است. همچنین مشتریان می‌توانند آپشن‌هایی چون کروز کنترل تطبیقی، هشدار ترافیک عقب، سیستم دید 360 درجه و سیستم کمک پارک را سفارش دهند. شرکت آئودی علاوه بر معرفی مدل اسپرت بک Q3 دو مدل ویژه از آن را به نام‌های One Dew Silver و One Mythos Black رونمایی کرده است. این دو مدل به ترتیب دارای رنگ‌های نقره‌ای و مشکی هستند و از پکیج ظاهری مشکی‌رنگ، رینگ‌های 20 اینچی، چراغ‌های LED ماتریکس و تریم داخلی منحصربه‌فرد بهره می‌برند. این خودرو از پاییز 2019 در بازار اروپا به فروش می‌رسد که قیمت مدل 35 TDI در آلمان 40 هزار و 200 یورو بوده و مدل 45 TFSI نیز دارای قیمتی در حدود 46 هزار و 200 یورو است.

تصاویر آئودی کیو 3 اسپرت بک

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*