فروش پلی استیشن 4

فروش پلی استیشن 4 سونی به 100 میلیون دستگاه رسید

سونی اعلام کرده است که فروش پلی استیشن 4 (Sony Playstation 4) به 100 میلیون دستگاه رسیده و به زودی از این عدد نیز عبور می‌کند. بدین ترتیب PS4 را باید پرفروش ترین کنسول بازی جهان بنامیم.

نیازی به گفتن ندارد که کنسول بازی پلی استیشن ۴ شرکت سونی یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌ها در بازار است و بر اساس آخرین آمار به نظر می‌رسد سونی پیروز رقابت‌ها در کنسول‌های نسل فعلی شده است. گفته می‌شود فروش پلی استیشن 4 به 100 میلیون دستگاه رسیده و به زودی از این عدد نیز عبور خواهد کرد.

فروش پلی استیشن 4 با کاهش مواجه شده است

هرچند طبق گزارش‌ها سرعت فروش این کنسول کاهش پیدا کرده است٬ اما پس از 6 سال عرضه چنین موضوعی برای هر محصولی طبیعی به نظر می‌رسد. از مهم‌ترین دلایل کاهش فروش این کنسول٬ نزدیک شدن به اواخر عمر نسل هشتم کنسول‌ها است. دو شرکت سونی و مایکروسافت همچنین تایید کرده‌اند که در حال کار روی نسل آینده‌ی‌ آن‌ها هستند و احتمالا طی یکی دو سال آینده از آن‌ها رونمایی می‌کنند.

گرچه مایکروسافت آمار دقیقی از فروش ایکس باکس وان را اعلام نکرده٬ اما بی‌تردید ما مطمئن هستیم که سونی عملکرد بهتری را در فروش کنسول بازی خود داشته است. نینتندو سوئیچ نیز به دیوایس جذابی برای گیمرها تبدیل شده و پرفروش‌ترین کنسول بازی در دوشنبه مجازی (Cyber Monday) سال 2018 لقب گرفت. این کنسول همچنین در خود ژاپن پرفروش‌تر از PS4 بوده است٬ اما در سایر بازارها فاصله‌ی فاحشی بین فروش پلی استیشن 4 با نینتندو سوئیچ وجود دارد.